Byta moppe, vad tycker era föräldrar?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Gasres97
Svårstartad skrothög

Byta moppe, vad tycker era föräldrar?

Inlägg av Gasres97 »

Tjena allihopa.
Nu är de så här att de är dax för ny moppe igen. Men mina föräldrar tycker tydligen att de är jobbigt med ägarbyten hela tiden. Och undrar varför jag ska byta moppe emellan åt och inte kan vara nöjd med den jag har. Så jag undrar hur gör ni andra gör? Står ni själva som ägare på moppen och kan byta hur ofta ni vill? Eller står era föräldrar som ägare på den? Sedan gillar dom även inte när jag meckar med moppen för att då blir de risk att den står stilla någon dag i verkstaden. Dom tycker ju att jag ska ha den och köra med och inte mecka med. Och då har jag förklarat att man vill mecka med den så man får den som man själv vill men dom fattar fortfarande inte varför. Dom tycker liksom varför ska jag byta nått om de funkar? Vad gör de dom om jag grejar lite? Eller kan någon kanske förklara?
Så nu undrar jag lite hur ni andra har de, förklara gärna:)
Philipclason
Elmoped

Inlägg av Philipclason »

Just att byta moppe har inte min pappa något emot, och mamma säger inte så mycket heller.
Det där med att mecka, kalla de mer serva så kanske dom tycker de är mer okej? :)
Gasres97
Svårstartad skrothög

Inlägg av Gasres97 »

Philipclason skrev:Just att byta moppe har inte min pappa något emot, och mamma säger inte så mycket heller.
Det där med att mecka, kalla de mer serva så kanske dom tycker de är mer okej? :)
Aa okej, aa jo serva kanske va ett bra förslag som man kan säga :)
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

jag står som ägare för min moped och pappa och mamma skulle inte ha något problem med att jag skulle vilja byta. men jag är såpass nöjd med min så jag tänker inte byta min.
Gasres97
Svårstartad skrothög

Inlägg av Gasres97 »

GurkMarmelad skrev:jag står som ägare för min moped och pappa och mamma skulle inte ha något problem med att jag skulle vilja byta. men jag är såpass nöjd med min så jag tänker inte byta min.
Okay, men du måste ha dyr försäkring då va?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

Gasres97 skrev:
GurkMarmelad skrev:jag står som ägare för min moped och pappa och mamma skulle inte ha något problem med att jag skulle vilja byta. men jag är såpass nöjd med min så jag tänker inte byta min.
Okay, men du måste ha dyr försäkring då va?
jag har halvförsäkring men den betalar pappa
Skriv svar