Har inget batteri på den, fast kaske har kabel ändå? Men asså stiftet tänder men bara svagt så ska köpa nytt om nån dag men får ändå inte soppa till cylindern...freeeddep skrev:Har något liknande problem på min aerox, och upptäckte precis att jordkabeln bränt sönder... så titta igen hela kabeln! Än så länge har jag inte fixat kabeln men jag är nästan helt säker på att det är felet...
Tack för svaret! Det känns som jag har fått ner allt till vilka fel jag tror att det är. 1. Jag har dålig gnista, ska åka och köpa tändstift idag och se om det blir bättre. 2. Jag har ingen choke, alltså det står öppet där så den kanske drar in luft? 3. Ingen packning i flottörhuset, ska också fixa det idag.HasSse666 skrev:Steg 3 - Kommer det bensin till förgasaren?
NEJ det kommer inget bränsle till förgasaren - Kolla detta
3.1 - Kontrollera att bensinfilter och slangar ej är igentäppta
Länk: Bild på bränslesystem (bensinens väg från tank till förgasare)
3.2 - Kontrollera bensinkranen
Länk: Youtubeklipp kontrollera vacuumstyrd bensinkran
JA det kommer bränsle till förgasaren - Kolla detta
3.3 - Rengör förgasaren
3.4 - Kontrollera på en sprängskiss över förgasaren att alla delar sitter rätt
Startar fortfarande inteJaha då får du nog börja ställa lite frågor i felsökningsforumet
Kolla mer i länken nedan
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=26638
Det där med att choken inte sitter där, är det ett hål i förgasaren eller? :soggew2 skrev:Okej, vacuumet funkar så fort jag suger så rinner det soppa och jag gjorde rent stiftet så nu har den schysst gnista men startar ändå inte... Vad i förgasaren kan ha gått fel? Tändstiftet blir aldrig blött när jag tar av det efter jag kickar och den har komp!
tacopaj skrev:Det där med att choken inte sitter där, är det ett hål i förgasaren eller? :soggew2 skrev:Okej, vacuumet funkar så fort jag suger så rinner det soppa och jag gjorde rent stiftet så nu har den schysst gnista men startar ändå inte... Vad i förgasaren kan ha gått fel? Tändstiftet blir aldrig blött när jag tar av det efter jag kickar och den har komp!