Inte exakt men på ett ungefär...Yamaha_dragrace skrev:plus att växel-lådan sprängs ibland och vet du varför motorerna brukar smälla för?XPS-05 skrev:Svenska tack....
det du glömmer är att dom har motorn igång sen dör dom innan start och då har dom tryckt på lustgas knappen sen dör den sen ska dom starta och då blir det en explosition. tack vare lustgasenT-J skrev:oftast i dragrace så smäller motorn när de får motorstopp och sedan försöker starta motorerna
dvs cylindrarna fylls med bensin och motorn dör sedan
Sedan när man försöker starta den kommer gnistan och hela motorn exploderar
eller en packning så de skjuter ut eld under cylinderhuvudet
Lustgas används inte så ofta i dragrace, mest bland gatbilarna
när vi var på mantorp förra veckan tror jag de var 1 eller 2 bilar som använde lustgas och de gick inte så bra som man trodde de skulle göra
såg inga som tävlade på torsdagen iallafallYamaha_dragrace skrev:det du glömmer är att dom har motorn igång sen dör dom innan start och då har dom tryckt på lustgas knappen sen dör den sen ska dom starta och då blir det en explosition. tack vare lustgasenT-J skrev:oftast i dragrace så smäller motorn när de får motorstopp och sedan försöker starta motorerna
när vi var på mantorp förra veckan tror jag de var 1 eller 2 bilar som använde lustgas och de gick inte så bra som man trodde de skulle göra
"Lustgas används inte så ofta i dragrace, mest bland gatbilarna"
om du var på mantorp och kollade då kunde du ju gå runt HELA depån och kolla hur många som INTE använde lustgas
inte för jag vill skryta men vi kom ditt redan på tisdagen och det var några som körde då.T-J skrev:såg inga som tävlade på torsdagen iallafallYamaha_dragrace skrev:det du glömmer är att dom har motorn igång sen dör dom innan start och då har dom tryckt på lustgas knappen sen dör den sen ska dom starta och då blir det en explosition. tack vare lustgasenT-J skrev:oftast i dragrace så smäller motorn när de får motorstopp och sedan försöker starta motorerna
"Lustgas används inte så ofta i dragrace, mest bland gatbilarna"
om du var på mantorp och kollade då kunde du ju gå runt HELA depån och kolla hur många som INTE använde lustgas