OKgilerahjärnan skrev:tror det inte är något fuffens med mopeden, dom nya Derbi Senda DRD racing ser ut såhär:
kan även finnas några få skillnader mellan årsmodellerna, dessa som jag har skickat är 2010 modellen enligt uppgifterna som fanns på bilderna när jag sökte.
Exakt så här ser den ut. Fast framskärmen är blå.Persson97 skrev:Verkar som ett pangpris!
Har du annons eller bil på den så är det lättare att säga vad det är för hoj
Tack ! Men undrar hur det kommer sig att Regnr. ramnr stämmer med reg-beviset. Har kollat ramnumret nu. Glömde kolla motornr.TheFlyingFin skrev:Den där årsmodellen är jag lite osäker på. 2011 ser inte ut sådär. Det är iaf en DRD Racing, för evo 2011 ser ut som jag vet inte vad och Pro har den bättre ramen. Om den ser ut exakt som den på bilden är det en före 2008, med Marzocchi magnum gaffel, 2011 borde ha en KYB eller Paioli gafel med tunnare ben, men kolla ramnummret, många årsmodeller är nästan exakt lika.
gött att det fixade sig!toggelito skrev:Hej alla och tack för ert engagemang !
Fick svar från en återförsäljare i Göteborg om hur det förmodligen ligger till. Han svarar:
Hej!
Derbi bytte generalagent i Sverige 2010
Den gamla generalagenten hade då massa gamla Derbi i lager som han registrerade om och fick nya nummerplåtar och handlingar till.
Så det stämmer att det är en mycket äldre skulle gissa på 2009.
Mvh
Staffan
Wheels4u
Jag köper det. För moppen är så himla fin. Inga repor och man ser att den ej är skruvad på. Så nu kan jag förklara ang. ev. reservdelar och när vi säljer den till nästa person
Tack ännu en gång !
Extremt bra pris enl. mig. Kör på!toggelito skrev:OK !
Prismässigt då ?
Den är verkligen i fint otrimmat och välservat skick. Sånt kan jag se i.o.m allt mekande jag gjort genom tiderna. Vad skall man ge för en sån oavsett att den faktiskt trots allt är en äldre modell än vad reg-beviset säger. Den är uttagen i trafik April 20011. Alla nummer stämmer med reg. bevis och skylt.
Är det fortfarande ett bra pris ? (12 000)
Tack på förhand !