Köra utan svänghjulskåpan?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
StigrareN^
Svårstartad skrothög

Köra utan svänghjulskåpan?

Inlägg av StigrareN^ »

Tjenare! Som rubriken lyder, kan jag köra utan svänghjulskåpan?
Ska köpa en cross i helgen och den saknar svänghjulskåpan, är det skadligt för moppen att köra den ca 1-2mil?

Och en till fråga, har Drac fälgar samma mått som Spike? Tänkte att jag kunde byta ut däcken till SM
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

det är inga problem att köra utan så länge det inte är blött. akta så inte byxorna fastnar i drevet bara :lol:

det borde gå att byta fälgarna utan några modifikationer
StigrareN^
Svårstartad skrothög

Inlägg av StigrareN^ »

RammeA skrev:det är inga problem att köra utan så länge det inte är blött. akta så inte byxorna fastnar i drevet bara :lol:

Syftade mer ifall det skulle se likadant ut ifall jag endast bytte däcken på drac fälgarna

Tack iallafall för snabbt svar
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

RammeA skrev:det är inga problem att köra utan så länge det inte är blött. akta så inte byxorna fastnar i drevet bara :lol:

AM6 har separat kåpa för svänghjul och drev. men ja, det går att köra utan kåpan.

Edit:
StigrareN^ skrev: Syftade mer ifall det skulle se likadant ut ifall jag endast bytte däcken på drac fälgarna

Tack iallafall för snabbt svar
Crossfälgarna har 21 tums framhjul och 18 tums bakhjul, smfälgar/däcken på är 17 tum fram och bak, så det passar ej. finns dock gatudäck som passar crossfälgarna med, men det ser ingen vidare ut.
Skriv svar