Förgasare stora problem!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
acez
Elmoped

Förgasare stora problem!

Inlägg av acez »

Tjena!

För några dar sen så började min drbi Senda xtreme r 02 att läcka lite bensin från förgasaren. Den hade problem o starta efter det. Såg då att mitt luftfilter va slitet så åkte o köpte ett nytt. Då funkade den och den gick stabilare, som att motorn inte fått tillräckligt med luft innan. Sen nu skulle jag upp till min brorsa och så kom jag i en nerförsbacke och jag gasade ju på, växlade upp, men jag kom till 6:e växeln o fullgas o det gick i 40 nerför:S det va som att motorn inte orkade mer. Provade växla ner o gasa men den va likadan, orkad ingt på någon växel alls. Den dog nästan också, även när jag gasade fullt. När jag sen var nere så kollade jag förgasaren och då rann det ut kanske 0.5-1 dl bensin ifrån den. Moppen gick sen inte att starta och jag fick leda den hem.

Nån som har en aning vad felet kan vara ?

//Acez
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

kolla så att munstyckena i förgasaren sitter på riktigt. att den läcker bensin låter som att flottörskålen inte sitter helt ditskruvad eller att packningen mellan flottörskålen och förgasaren är borta, vilket kan göra att det drar tjuvluft också.

är insuget helt? kolla så det inte har fastnat något skit i membranet också.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
acez
Elmoped

Inlägg av acez »

Jag är ingen hejare på motorer ska jag erkänna.. hur kollar man allt detta ?
Användarens profilbild
rieju david
Elmoped

Inlägg av rieju david »

acez skrev:Jag är ingen hejare på motorer ska jag erkänna.. hur kollar man allt detta ?
insuget kopplar man förgasaren in i, och membranet sitter sitter under insuge
BENSINEN RINNER I MINA ÅDROR
Låst