Hur mycket betala för en crossmoped?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
rattai
Elmoped

Hur mycket betala för en crossmoped?

Inlägg av rattai »

Hej!
Ska somsagt snart skaffa moped men undrar vilken prisklass ska man rikta in sig på? Det blir såklart begagnat. En crossmoped av de flesta typer skulle jag tro. Var är det bäst att kolla efter begagnade mopeder? Vissa andra grejer kan vara väldigt överprisade på blocket, är det samma med mopeder tro?
Är det värt att försöka hitta någon bra moped här på tsr?
Aja tack på förhand :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Kolla hur drivpaket, däck, osv ser ut. Så all el fungerar (dvs lysen, tutan osv..)

Provkör och se hur den går, kolla även skickat så den inte är buklig, spruken eller sönderkörd.

Ca 10k får du en riktigt fin moppe för men det dyker upp riktiga kap emellanåt ;)
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

För att få en fin otrimmad moped( av tex, Derbi, Yamaha, Rieju, Beta osv) för du nog räkna med att få betala ca 10.000:- Skulle först och främst sikta in mig på blocket då det finns en mycket större marknad än här på tsr.
rattai
Elmoped

Inlägg av rattai »

Persson97 skrev:Kolla hur drivpaket, däck, osv ser ut. Så all el fungerar (dvs lysen, tutan osv..)

Provkör och se hur den går, kolla även skickat så den inte är buklig, spruken eller sönderkörd.

Ca 10k får du en riktigt fin moppe för men det dyker upp riktiga kap emellanåt ;)
Okej, man får hålla utkik på blocket om man kan hitta ett kap :)
Användarens profilbild
FantaaZtique
Svårstartad skrothög

Inlägg av FantaaZtique »

Kolla så inte fälgarna glappar eller är sned.
If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.
rattai
Elmoped

Inlägg av rattai »

Har en till fråga. Då jag inte fyller år på ett par månader så undrar jag vilket är den bästa tiden på året att skaffa moped?
Är det många som säljer sina mopeder på hösten gentemot våren eller sommaren? Tänker mest att det blir lättare att hitta fina mopeder då :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Alla "sommarfordon" handlas det mest med just under den varma delen av året när dom går använda, och samtidigt blir det högre pris eftersom fler vill köpa då. Så du kommer ha mer att välja bland längre fram i vår, men det är också mer konkurrens om grejerna och mindre chans att köpa billigt. Mitt tips: Stressa inte, men håll ögonen öppna. Köp när du hittat något du gillar för ett pris du gillar.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
rattai
Elmoped

Inlägg av rattai »

G-son skrev:Alla "sommarfordon" handlas det mest med just under den varma delen av året när dom går använda, och samtidigt blir det högre pris eftersom fler vill köpa då. Så du kommer ha mer att välja bland längre fram i vår, men det är också mer konkurrens om grejerna och mindre chans att köpa billigt. Mitt tips: Stressa inte, men håll ögonen öppna. Köp när du hittat något du gillar för ett pris du gillar.
Aha okej. Får kika in på blocket då och då :)
Skriv svar