furian låst fram skiva.

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
furiapojken04
Elmoped

furian låst fram skiva.

Inlägg av furiapojken04 »

tjena! som rubrken lyder så äre så att en viss person har dock låst min enduro mh furia 04 för att den är trimmad! jag bryr mig inte om det och kan åka ifrån snuten men grejen är att. ifall jag ställer på min moppe då är väl denna person skyldig att låsa upp framhjulet på den? (skivbromslås)
för den är ju föh fan min!
kan man då ringa snuten och be dom knippsa upp låset eller vafan ska man göra! blir så jävla förbannad på att folk är dumma i huvudet och låser min moppe för att den är lite trimmad..
fan!
tacksam för svar.
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Kan du inte hämta vinkelslip och fixa det själv? Och sen får du vakta moppen mer så att du kan slå ner jäveln nästa gång? :)
furiapojken04
Elmoped

grejen är att det är en jävla skivbromslås vilket nästan är omöjligt att bryta upp enligt twstroke och biltema och mekonomen..

hmm.. kan man inte ringa snuten o be dom om hjälp? asso jag har väl rätt att ta bort låset oavsett vilken jävla idiot person de är som låst den?
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

står mopeden på dej? är denne person din mamma eller pappa? om inte skulle jag ringa polisen och göra en anmälan.
furiapojken04
Elmoped

ska fan göra det för gubb fan ska fan inte få låsa min moppe :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Användarens profilbild
alatan
Elmoped

Inlägg av alatan »

Fram med vinkelslipen. Att ett lås är ogenomträngligt stämmer inte, är tjuven där för att knipsa låset kommer denne göra det. (Om han har planerat det och inte bara någon påväg hem på fyllan).

Och nu har ju du privilegiet att göra det hemma bland alla verjtyg, som jag förstått.
Dom gör så rysligt fint på tomten.
Bild
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Det är olagligt att "pilla på andras grejer", så denne person har brutit mot lagen (om det inte handlar om t.ex. dina föräldrar som fortfarande har en del att säga till om). Och ska man hårddra det så bryter du också mot lagen om du bryter upp låset på eget bevåg, eftersom det inte är ditt lås!
Personligen hade jag antagligen bara sett till att låset försvann spårlöst, om personen som satt dit låset skulle få för sig att göra en stor sak av det skjuter han sig själv i foten när han får förklara hur låset hamnade på din moped till att börja med.

Om jag inte misstar mig är det korrekta förfarandet för att bli av med andras grejer att kontakta kronofogden och begära handräckning, då kommer dom först kontakta personen i fråga och be dom göra det och om inget händer får dom ta saken i egna händer så att säga. Nackdel: det tar tid, och bör kosta pengar som någon måste betala...
Du kan även göra en polisanmälan, men utan bra bevisning (sparat SMS, mail, röstinspelning eller liknande) där personen säger att han satt dit låset kommer det sannolikt läggas ner i brist på bevis. Sedan skulle jag väl dra mig för att göra polisen uppmärksam på en trimmad moped, även om det är helt lagligt att ha den stående oanvänd är all uppmärksamhet dålig uppmärksamhet i det fallet...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Dra hem den på släpkärra och knipsa låset. Stackaren som satt dit det har precis blivit ett lås fattigare och du kan åka moped igen.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Vet du vem denne personen är? Isåntfall gå och ta ett rejält snack med honom/henne, säg att det är ett brott att låsa andras egendom och att du ringer polisen om låset inte är borta inom t.ex. 24h. Det borde lösa det, annars kan du ju bara ta fram vinkelkapen och såga av det, ett sånt lås är ju ganska dyrt så jag misstänker att personen tar bort låset om du står där och finar dig med vinkelkapen en stund. :wink:
Skriv svar