beta rr 50 sm -01a med rk6 motorn, crossmoppe, 30 moppe.
nu är vad jag vet pluggen i avgasröret dragen och det sitter ett 50 drev bak och en 17,5 mm förgasare, delortokopia och den gör ca 70 km o går som en liten crossmaskin.
jag vill nu strypa ner den till laglig,eller moped runt 50 km.
är inte ute efter att strypa ner den till en slö original,utan en hyfsad moped och inte ha den som nu, som en cross.
tänkte då sätta dit pluggen.
byta bakdrev från 50 till 56 kugg,men hur gör jag med förgasaren, för den kommer no gå skit.
original ska de sitta en dellorto 12 mm med munstycke 93 o 36 på nått ungefär, kan ja strypa ner 17,5 mm så den motsvarar 12 mm,eller så nära som möjligt, och i så fall hur,eller vilken storlek på munstyckena.
eller måste ja byta till en 12mm för att få den o gå bra.
Förut såg jag nån tråd om någon som drog i en skruv vid gashandtaget som gjorde så man inte kunde gasa mer än laglig fart och sedan kunde han skruva upp den och gasa fullt.. Kommer inte riktigt ihåg vart här jag såg det men kan ju vara nåt att kolla på
Du behöver inte oroa dig för förgasarstorleken, så länge du ställer in den korrekt efter strypningen av resten. Det finns moppar med 17,5mm originalmonterat, och dör fungerar det fint på i övrigt strypta motorer.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Tänkte på pluggen
E de bara diametern som påverkar
Elle påverkar även längden på pluggen
Tänkte i så fall om man kortade ner pluggen elle gör en ny plugg me en dia på 15 mm
För den som sitter e no inte mer än 10
O utan e de no 30
Munstycke 86
Bör ja gå ner lite elle kan de funka me de
O nu sitter clipset på spår fyra av fem om man räknar uppifrån.
Kanske ska flytta upp det till spår två
den gick hyffsat ett par dar,men nu går den som en påse skit.
har flyttat upp clippset högst upp,men de hjälper inte.
om ja ska gå ner i munstycke,hur mycke ska ja gå ner .
från 86 till 80 eller 70 ,o bör ja gå ner på båda munstyckena.
borrade upp till 14 mm,men den gick lika dåligt för det.
borrade sedan bort hela bluggen, går fortfarande skit o orkar inte varva ur.
börjar bluddra ,fyrtakta lite över mitten.
den gick ju som faan innan utan plugg, o nu verkar den få för mycke soppa även att ja tatt bort pluggen igen
Jo vist men ja har 86 i nu
Va bör ja sätta i
Kan ju inte köpa munstycke från 85 o neråt om ja bör ha 40
De blir ju för fasen 40 munstycke
De blir dyrt
Därför undrar ja vad som borde passa på nått ungefär
satte ett rörstopp i trotteln,så den axar som faan men toppar högst 50-55
frågan e ju vilket sätt som är bäst för motorn när de gäller strypning
spärra trotteln som ja gjort
eller plugga utblåset o bestycka om förgasaren.
ja ska no blanda lite
plugga från utblås 25mm till 15mm
bestycka om förgasaren
och spärra trotteln lite
tror ja kan få ner bensinförbrukningen lite på de sättet
monarped skrev:satte ett rörstopp i trotteln,så den axar som faan men toppar högst 50-55
frågan e ju vilket sätt som är bäst för motorn när de gäller strypning
spärra trotteln som ja gjort
eller plugga utblåset o bestycka om förgasaren.
ja ska no blanda lite
plugga från utblås 25mm till 15mm
bestycka om förgasaren
och spärra trotteln lite
tror ja kan få ner bensinförbrukningen lite på de sättet
Kan förklara lite hur du gör när du spärrar trotteln?
ja trär på ett rörpå wajern som e längre än vad trotteln är djup,så när man vrider på gasen så går inte trotteln upp lika mycke.
ju längre rör desto mindre gas
Vet inte riktigt
Men den varvar lika mycke nu som ospärrad
Men när man sen kör så blir den belastad o orkar inte varva ur
Så 6 an går bara lägga i i nerförsbacke
har pluggat utblåset från 24 mm till 13 mm
o bytt huvudmunstycke från 86 till 75
lågfart från 38 till 36.
den varvar på alla lägen på gasen när man står still ,men när man kör vill den böa vid 25 % gas ungefär.
kan de va att den får för lite luft,eller bör ja gå upp med lågfarten igen eller flytta upp nålen ett hack
ta ett kopparrör tex. 4 cm långt trä det på vajern innan du trär den på trotteln o så testar du, går den för sackta kortar du av röret o går den för fort tar du ett längre rör
a på 5an kommer den kunna varva ur,men på sexan är de nog precis.
att spärra trotteln e ju samma som o spärra gasrullen,o de e samma som att inte gasa fullt