Xaxiz skrev:Har hört av min bror (som jobbar på mc verkstad) att dem får in många sånna med skurna cylindrar, troligtvis på grund av att dem inte är gjorda för det svenska klimatet.
Det där är något nytt... På grund av klimatet, din bror får gärna höra av sig och uttala sig mer
Cylindrarna skär på grund av moppefuckon till ägare som inte kan ett shit.
Startar hojen och drar varvstopp de första de gör när den är iskall för att sedan motorbromsa från 13.000 RPM till 3.000 i en nedförsbacke.
Inte för klimatet är annorlunda.
TS : Jag tycker hojen inte är värd 13.000 kronor, låter alldeles för mycket i mina öron om den gått 3000 mil och stått avställd ett tag.
Även om dne har nya däck och nytt drivpaket så ökar det värdet med kanske en tusenlapp, men däremot gör den mycket mer lättsåld än att sälja den med däck där tråden syns och drev som saknar tänder...
Aprilia RS är en skitfin hoj, tar du hand om den och behandlar den med en gnutta respekt så kommer det puttra på finfint.
Sporthoj.com är annars ett bra forum med mera kunskap om 125or än här enligt mig.
Har en kompis som åkte till Norge från Stockholm och var borta typ 5-7 dagar eller vad det nu var och körde rätt långt, så snack om att tvåtaktare inte går att pendla med eller skär är BS, upp till dig som förare att få den inte att skära genom att variera varvtal, gas och växelval.