Rieju drac. Konstigt ljud i växellådan.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
acer96
Elmoped

Rieju drac. Konstigt ljud i växellådan.

Inlägg av acer96 »

Tjena! Har en Rieju drac som ger ifrån sig ett konstigt ljud i växellådan. När jag gasar så hörs det inte, men om jag ligger i låg hastighet och släpper gasen och låter den gå utan att koppla så låter det rätt konstigt.

Vet inte hur jag ska förklara men låter typ såhär.. dondondondon. Om ni säger dom orden ett par gånger så kommer ni förstå lite hur det låter.. Vad tror ni det kan vara? Jag köpte den för ett par månader sen och det har aldrig varit några problem. Jag har dock inte kört mycket alls, tog mig en liten runda idag och då började jag tänka mycket på det.

Kan det vara växellådsoljan eller nåt sånt? Mvh. PS. Förövrigt går moppen jättebra.. Och sen är jag inte helt 110% säker på att det är växellådan men det låter verkligen som det kommer därifrån!
Hej hej har en Rieju :D
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Kan du på nått sätt filma det? Litw svårt att föreställa sig olika ljud ;)
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
acer96
Elmoped

Inlägg av acer96 »

TheFlyingFin skrev:Kan du på nått sätt filma det? Litw svårt att föreställa sig olika ljud ;)
Nja isåfall blir det inte idag.. Känns lite svårt att filma också, men jag kan nog försöka imon! Tänk dig - dondondondon långsamt och inte snabbt! :D
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

haha det jag tror du hör är kedjan som slår:) testa spänna kedjan lite så lär ljudet gå bort
acer96
Elmoped

Inlägg av acer96 »

[quote="derbeyy"]haha det jag tror du hör är kedjan som slår:) testa spänna kedjan lite så lär ljudet gå bort[/quote

Jag tror faktiskt inte det.. Det är ett speciellt ljud som låter.. Om kedjan slog skulle det låta annorlunda tror jag, men det är fortfarande möjligt det du säger ! Får kolla lite mer noggrant nästa gång!
acer96
Elmoped

Inlägg av acer96 »

Nåt jag märkte är att det låter lite mindre när jag kopplar
Skriv svar