Göra fäste till stylingblinkers Derbi Senda Xtreme -05

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
eerikderbii
Elmoped

Göra fäste till stylingblinkers Derbi Senda Xtreme -05

Inlägg av eerikderbii »

tjena, är i behov av lite hjälp... köpte mig en Derbi Senda xtreme -05 för 3 dagar sedan. Har flyttan in regplåten och gjort lite annat. Men vet ej hur jag ska fästa mina nya blinkers. förstår att det är nyss fäste som gäller men hur kan jag ''bygga'' fästet och vart kan jag sätta det?
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014

Re: Göra fäste till stylingblinkers Derbi Senda Xtreme -05

Inlägg av Sebbe-Tuning »

eerikderbii skrev:tjena, är i behov av lite hjälp... köpte mig en Derbi Senda xtreme -05 för 3 dagar sedan. Har flyttan in regplåten och gjort lite annat. Men vet ej hur jag ska fästa mina nya blinkers. förstår att det är nyss fäste som gäller men hur kan jag ''bygga'' fästet och vart kan jag sätta det?
beror ju lite på vilka blinkers det är...
Ett osmart (men fungerar) är att borra hål i varsin sida utav bakstänkan och sätts dom ut där.
Annars du ser den delen av ramen som sitter precis under bakstänkan? I den kan du fästa två metallbitar du böjer ut som du fäster blinkersen i sen.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Vad är det för blinkers?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
derbi_pöjk
Svårstartad skrothög

Inlägg av derbi_pöjk »

En bild på blinkersna kan underlätta lite, men det är bara att böja till en plåtbit och borra håll så att blinkersna kan fästas någonstans. Sedan är det bara att fästa anordningen på ett lämpligt ställe! :)
Bild
eerikderbii
Elmoped

Re: Göra fäste till stylingblinkers Derbi Senda Xtreme -05

Inlägg av eerikderbii »

Sebbe-Tuning skrev:
eerikderbii skrev:tjena, är i behov av lite hjälp... köpte mig en Derbi Senda xtreme -05 för 3 dagar sedan. Har flyttan in regplåten och gjort lite annat. Men vet ej hur jag ska fästa mina nya blinkers. förstår att det är nyss fäste som gäller men hur kan jag ''bygga'' fästet och vart kan jag sätta det?
beror ju lite på vilka blinkers det är...
Ett osmart (men fungerar) är att borra hål i varsin sida utav bakstänkan och sätts dom ut där.
Annars du ser den delen av ramen som sitter precis under bakstänkan? I den kan du fästa två metallbitar du böjer ut som du fäster blinkersen i sen.
tack! aa gjorde så som du sa, bockade och borrade lite hål o sedan skrivade jag fast dem, blev jävligt nice faktsikt :)
eerikderbii
Elmoped

Inlägg av eerikderbii »

Derbi_pöjk skrev:En bild på blinkersna kan underlätta lite, men det är bara att böja till en plåtbit och borra håll så att blinkersna kan fästas någonstans. Sedan är det bara att fästa anordningen på ett lämpligt ställe! :)
yes, aa fick hjälp av en duktig polare som går fordon så han hjälpte mig att bocka lite plåt o mäta ut, tack för svaret!
eerikderbii
Elmoped

Inlägg av eerikderbii »

DEA!! skrev:Vad är det för blinkers?
ingen aning, fick med dom utan fäste och utan information, de e tydligen köpta på twostroke.se men hittade dem inte där heller
Skriv svar