NOS Lustgas..

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

NOS Lustgas..

Inlägg av Weckis »

Någon som har erfarenhet av lustgas på moppen, typ minarelli block??

Vet ju att det funkar i bilar, men kan det verkligen hålla i en moppemotor.
Känns ju surt att slänga nästan 7k i sjön eller en trevlig renovering efter ett antal "sprut" med NOS..
Funderar lite på detta till min 70cc...Men vill höra med någon med erfarenhet av det.. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

jag kan själva ihopkopplingen, sen ja det håller med lustgas i moppe motor men du får byta kolv mera (2-taktare)
race i uppsala???
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

Vadå byta kolv?

Du fungerar ju om du vet vad du håller på med. Först måste du kunna ställa in motorn jävligt bra.
Sedan har jag för mig du skall byta kolv och lager var 3timma, om du använt noset. Så mycket pill är det, och en motortidsmätare är ett måste.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
XPS-05
Svårstartad skrothög
Inlägg: 161
Blev medlem: 3 augusti 2008, 14:04

Inlägg av XPS-05 »

Ingen bra ide motorn kommer att ta grymt med stryk, samma sak med bilar, dessutom kan det gå illa också... Lustagas fås inte påfylld i Finland pga en olycka med en bil, det lär inte ha varit så mycket mer än nån plåtbit kvar :|
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

Holman skrev:Vadå byta kolv?

Du fungerar ju om du vet vad du håller på med. Först måste du kunna ställa in motorn jävligt bra.
Sedan har jag för mig du skall byta kolv och lager var 3timma, om du använt noset. Så mycket pill är det, och en motortidsmätare är ett måste.

Mvh
sen beror det på om det är 2 elr 4 taktare.
om det är 2 taktare så måste du byta kolv rätt ofta, men om du har en 4 taktare så behöver man inte byta så himla ofta.

och det du sa "ställa in motorn"
inte visste jag att man kan ändra till olika lägen på en motor elr :lol:
race i uppsala???
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

XPS-05 skrev:Ingen bra ide motorn kommer att ta grymt med stryk, samma sak med bilar, dessutom kan det gå illa också... Lustagas fås inte påfylld i Finland pga en olycka med en bil, det lär inte ha varit så mycket mer än nån plåtbit kvar :|
haru sett när det blir en lustgassmäll?
isåfall om du inte har gjort det ta reda på fakta först ett littet tips bara
(plus att man måste ha sprängbläck för lustgasen i finnland)
race i uppsala???
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

XPS-05 skrev:Ingen bra ide motorn kommer att ta grymt med stryk, samma sak med bilar, dessutom kan det gå illa också... Lustagas fås inte påfylld i Finland pga en olycka med en bil, det lär inte ha varit så mycket mer än nån plåtbit kvar :|
Blir så när man inte vet vad man håller på med. Man får endast använda noss när man har fullgas och ligger på maxvarv. Annars finns det risk för baksmäll... Nos och nx är två olika saker ju, nos är ju endast luft så det är ingen risk med det förutom att motorn kan ta lite stryk. Blött nos kit till mopeder är ju att den sprutar in extra bensin och syre. Du får ju skicka en nos flaska i vanligt paket för det endast är syre, som en helt vanlig syrgastub.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

Yamaha_dragrace skrev:
Holman skrev:Vadå byta kolv?

Du fungerar ju om du vet vad du håller på med. Först måste du kunna ställa in motorn jävligt bra.
Sedan har jag för mig du skall byta kolv och lager var 3timma, om du använt noset. Så mycket pill är det, och en motortidsmätare är ett måste.

Mvh
sen beror det på om det är 2 elr 4 taktare.
om det är 2 taktare så måste du byta kolv rätt ofta, men om du har en 4 taktare så behöver man inte byta så himla ofta.

och det du sa "ställa in motorn"
inte visste jag att man kan ändra till olika lägen på en motor elr :lol:
Du förstår vad jag menar ;) Inställningar så motorn går fint och håller när du kör utan nos. Och han menar 2takt, då han undrar om det till Minarelli block...

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

Holman skrev:
Yamaha_dragrace skrev:
Holman skrev:Vadå byta kolv?

Du fungerar ju om du vet vad du håller på med. Först måste du kunna ställa in motorn jävligt bra.
Sedan har jag för mig du skall byta kolv och lager var 3timma, om du använt noset. Så mycket pill är det, och en motortidsmätare är ett måste.

Mvh
sen beror det på om det är 2 elr 4 taktare.
om det är 2 taktare så måste du byta kolv rätt ofta, men om du har en 4 taktare så behöver man inte byta så himla ofta.

och det du sa "ställa in motorn"
inte visste jag att man kan ändra till olika lägen på en motor elr :lol:
Du förstår vad jag menar ;) Inställningar så motorn går fint och håller när du kör utan nos. Och han menar 2takt, då han undrar om det till Minarelli block...

Mvh
okej då hänger jag me :wink:
race i uppsala???
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

Här har vi grabbarna som kan detta ser jag...Vafan, berätta mer. Ni spekulerar å jag tar risken å kör :lol:

Ok, att byta kolv kan jag köpa och att den tar stryk.
Men vilket laddtryck kan jag använda??
Kopplar in den direkt till insuget med solenoid samt munstycke, ska ge 63% effektökning.
Men lagerbyte??? Snackar vi om vevstakslager??? Även om det är högvarvslager av riktigt bra kvalite.
Senast redigerad av Weckis den 5 augusti 2008, 20:11, redigerad totalt 1 gånger.
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
T-J
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 689
Blev medlem: 12 februari 2008, 20:45
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av T-J »

Powerered by BRL
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

Som sagt TJ, (Nx,nos,lustgas o alla andra namn) det är en hel vetenskap :P
Vetenskap o koppla in med ^^


Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

Weckis skrev:Här har vi grabbarna som kan detta ser jag...Vafan, berätta mer. Ni spekulerar å jag tar risken å kör :lol:

Ok, att byta kolv kan jag köpa och att den tar stryk.
Men vilket laddtryck kan jag använda??
Kopplar in den direkt till insuget med solenoid samt munstycke, ska ge 63% effektökning.
Men lagerbyte??? Snackar vi om vevstakslager??? Även om det är högvarvslager av riktigt bra kvalite.
jo bättre lager måste du ha men högvarvslager ska nog gå bra, sen ett väldigt stort munstycke i insuget och så måste du ha en soppa pump för soppan måste komma in säckert (alltså du måste ha en bara)
race i uppsala???
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

Holman skrev:
Som sagt TJ, (Nx,nos,lustgas o alla andra namn) det är en hel vetenskap :P
Vetenskap o koppla in med ^^




Mvh
vetenskap :o
piss lätt om man är smart och tänker :o
race i uppsala???
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

Yamaha_dragrace skrev:
Weckis skrev:Här har vi grabbarna som kan detta ser jag...Vafan, berätta mer. Ni spekulerar å jag tar risken å kör :lol:

Ok, att byta kolv kan jag köpa och att den tar stryk.
Men vilket laddtryck kan jag använda??
Kopplar in den direkt till insuget med solenoid samt munstycke, ska ge 63% effektökning.
Men lagerbyte??? Snackar vi om vevstakslager??? Även om det är högvarvslager av riktigt bra kvalite.
jo bättre lager måste du ha men högvarvslager ska nog gå bra, sen ett väldigt stort munstycke i insuget och så måste du ha en soppa pump för soppan måste komma in säckert (alltså du måste ha en bara)
Ok, en elektrisk med ställbart tryck, räcker det???
Men läste lite på trådarna som TJ skickade... Mkt att ställa in samt mkt jobb både innan men enormt jobb efter...
Mena för 2 min nöje!!!
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

Yamaha_dragrace :D :x

Menar du detta??? Piss lätt???
ok, men e de värt det lilla extra med Nos??
Jävligt sugen men men men
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

Weckis skrev:
Yamaha_dragrace skrev:
Weckis skrev:Här har vi grabbarna som kan detta ser jag...Vafan, berätta mer. Ni spekulerar å jag tar risken å kör :lol:

Ok, att byta kolv kan jag köpa och att den tar stryk.
Men vilket laddtryck kan jag använda??
Kopplar in den direkt till insuget med solenoid samt munstycke, ska ge 63% effektökning.
Men lagerbyte??? Snackar vi om vevstakslager??? Även om det är högvarvslager av riktigt bra kvalite.
jo bättre lager måste du ha men högvarvslager ska nog gå bra, sen ett väldigt stort munstycke i insuget och så måste du ha en soppa pump för soppan måste komma in säckert (alltså du måste ha en bara)
Ok, en elektrisk med ställbart tryck, räcker det???
Men läste lite på trådarna som TJ skickade... Mkt att ställa in samt mkt jobb både innan men enormt jobb efter...
Mena för 2 min nöje!!!
jo det ska nog fungera med en elektrisk.
och ja det är ett mkt jobb att sköta för att det ska fungera och hålla.
race i uppsala???
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

Weckis skrev:Yamaha_dragrace :D :x

Menar du detta??? Piss lätt???
ok, men e de värt det lilla extra med Nos??
Jävligt sugen men men men
men vadå?
sen förklara litte mera :D
sen beror det på hur inställningarna är det kan ge skit mkt efekt och det kan ge ingenting
race i uppsala???
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

Yamaha_dragrace skrev:
Weckis skrev:
Yamaha_dragrace skrev: jo bättre lager måste du ha men högvarvslager ska nog gå bra, sen ett väldigt stort munstycke i insuget och så måste du ha en soppa pump för soppan måste komma in säckert (alltså du måste ha en bara)
Ok, en elektrisk med ställbart tryck, räcker det???
Men läste lite på trådarna som TJ skickade... Mkt att ställa in samt mkt jobb både innan men enormt jobb efter...
Mena för 2 min nöje!!!
jo det ska nog fungera med en elektrisk.
och ja det är ett mkt jobb att sköta för att det ska fungera och hålla.
Eller så vet du om att du får med allt som behövs för att installera det;) Förutom en gängtap, då det inte är vanliga stigningar i mm utan i tum. Så den e lite halvsvår att få tag i.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

Holman skrev:
Yamaha_dragrace skrev:
Weckis skrev: Ok, en elektrisk med ställbart tryck, räcker det???
Men läste lite på trådarna som TJ skickade... Mkt att ställa in samt mkt jobb både innan men enormt jobb efter...
Mena för 2 min nöje!!!
jo det ska nog fungera med en elektrisk.
och ja det är ett mkt jobb att sköta för att det ska fungera och hålla.
Eller så vet du om att du får med allt som behövs för att installera det;) Förutom en gängtap, då det inte är vanliga stigningar i mm utan i tum. Så den e lite halvsvår att få tag i.

Mvh
det där fattade inte ens jag^^
kan du ta det igen?
race i uppsala???
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

Tycker att lustgas skulle vara ett grymt alternativ å öka effekten. Men läst å lyssnat på er alla och tar åt mig det.
Frågan är om det verkligen är värt allt jobb å även jobbet efter att ha tömt en flaska, renovera motorn å köra ett par minuter å renovera igen.
Tanken är ju ifs att inte nyttja det varje dag, utan bara vid meetings.
Sen bara tanken av att kunna öka effekten med 50-60% när det verkligen behövs e ju trevlig... Men sen kommer det in en bild om säkerhet också..

Ska ner till en kille som jobbar med dragracing motorcyklar här i Skövde å lyssna med honom lite..
Senast redigerad av Weckis den 5 augusti 2008, 20:37, redigerad totalt 1 gånger.
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
XPS-05
Svårstartad skrothög
Inlägg: 161
Blev medlem: 3 augusti 2008, 14:04

Inlägg av XPS-05 »

Yamaha_dragrace skrev:
XPS-05 skrev:Ingen bra ide motorn kommer att ta grymt med stryk, samma sak med bilar, dessutom kan det gå illa också... Lustagas fås inte påfylld i Finland pga en olycka med en bil, det lär inte ha varit så mycket mer än nån plåtbit kvar :|
haru sett när det blir en lustgassmäll?
isåfall om du inte har gjort det ta reda på fakta först ett littet tips bara
(plus att man måste ha sprängbläck för lustgasen i finnland)
Har du själv sett en lustagssmäll? The fast an the furious räcknas inte :wink:
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

Hallååååå! Lägg ner
Inget oseriöst tack...orkar inte bläddra i skiten
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

XPS-05 skrev:
Yamaha_dragrace skrev:
XPS-05 skrev:Ingen bra ide motorn kommer att ta grymt med stryk, samma sak med bilar, dessutom kan det gå illa också... Lustagas fås inte påfylld i Finland pga en olycka med en bil, det lär inte ha varit så mycket mer än nån plåtbit kvar :|
haru sett när det blir en lustgassmäll?
isåfall om du inte har gjort det ta reda på fakta först ett littet tips bara
(plus att man måste ha sprängbläck för lustgasen i finnland)
Har du själv sett en lustagssmäll? The fast an the furious räcknas inte :wink:
ne jag menar inte den skit filmen heller jag menar på riktigt som tillexempel på dragracing där dom anvender mkt lustgas inom dragracing :wink: :lol:
race i uppsala???
XPS-05
Svårstartad skrothög
Inlägg: 161
Blev medlem: 3 augusti 2008, 14:04

Inlägg av XPS-05 »

Oftast i dragrace är det ju bara motorn som smäller...
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

Weckis skrev:Tycker att lustgas skulle vara ett grymt alternativ å öka effekten. Men läst å lyssnat på er alla och tar åt mig det.
Frågan är om det verkligen är värt allt jobb å även jobbet efter att ha tömt en flaska, renovera motorn å köra ett par minuter å renovera igen.
Tanken är ju ifs att inte nyttja det varje dag, utan bara vid meetings.
Sen bara tanken av att kunna öka effekten med 50-60% när det verkligen behövs e ju trevlig... Men sen kommer det in en bild om säkerhet också..

Ska ner till en kille som jobbar med dragracing motorcyklar här i Skövde å lyssna med honom lite..
jag vet nog vem du pratar om ta tips ifrån honom (han kanse kan göra det åt dig för han vet det där och så får du korekta svar direkt också :wink: )
race i uppsala???
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

XPS-05 skrev:Oftast i dragrace är det ju bara motorn som smäller...
plus vxl-lådan och vetu vf det smäller om motorn kanse för?
race i uppsala???
XPS-05
Svårstartad skrothög
Inlägg: 161
Blev medlem: 3 augusti 2008, 14:04

Inlägg av XPS-05 »

Svenska tack....
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

Yamaha_dragrace skrev:
Weckis skrev:Tycker att lustgas skulle vara ett grymt alternativ å öka effekten. Men läst å lyssnat på er alla och tar åt mig det.
Frågan är om det verkligen är värt allt jobb å även jobbet efter att ha tömt en flaska, renovera motorn å köra ett par minuter å renovera igen.
Tanken är ju ifs att inte nyttja det varje dag, utan bara vid meetings.
Sen bara tanken av att kunna öka effekten med 50-60% när det verkligen behövs e ju trevlig... Men sen kommer det in en bild om säkerhet också..

Ska ner till en kille som jobbar med dragracing motorcyklar här i Skövde å lyssna med honom lite..
jag vet nog vem du pratar om ta tips ifrån honom (han kanse kan göra det åt dig för han vet det där och så får du korekta svar direkt också :wink: )
:lol: :lol:

Mmm en riktig guldkille med mkt tips. Han har hjälpt mig med motorn lite.
Men Ni har mkt tips ni med, tackar ödmjukast för ALLA råd...Återkommer
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

XPS-05 skrev:Svenska tack....
plus att växel-lådan sprängs ibland och vet du varför motorerna brukar smälla för?
race i uppsala???
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

Yamaha_dragrace skrev:
Holman skrev:
Yamaha_dragrace skrev: jo det ska nog fungera med en elektrisk.
och ja det är ett mkt jobb att sköta för att det ska fungera och hålla.
Eller så vet du om att du får med allt som behövs för att installera det;) Förutom en gängtap, då det inte är vanliga stigningar i mm utan i tum. Så den e lite halvsvår att få tag i.

Mvh
det där fattade inte ens jag^^
kan du ta det igen?
du får med alla delar för att montera om du köper det blöta systemet. Bensinpumpar mm, allt följer med. Dock behöver du få fram en gängtap för att sätta dit (hjärnsläpp ang vad det heter) "ventilen" som sprutar in gasen och bensinen.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

Weckis skrev:
Yamaha_dragrace skrev:
Weckis skrev:Tycker att lustgas skulle vara ett grymt alternativ å öka effekten. Men läst å lyssnat på er alla och tar åt mig det.
Frågan är om det verkligen är värt allt jobb å även jobbet efter att ha tömt en flaska, renovera motorn å köra ett par minuter å renovera igen.
Tanken är ju ifs att inte nyttja det varje dag, utan bara vid meetings.
Sen bara tanken av att kunna öka effekten med 50-60% när det verkligen behövs e ju trevlig... Men sen kommer det in en bild om säkerhet också..

Ska ner till en kille som jobbar med dragracing motorcyklar här i Skövde å lyssna med honom lite..
jag vet nog vem du pratar om ta tips ifrån honom (han kanse kan göra det åt dig för han vet det där och så får du korekta svar direkt också :wink: )
:lol: :lol:

Mmm en riktig guldkille med mkt tips. Han har hjälpt mig med motorn lite.
Men Ni har mkt tips ni med, tackar ödmjukast för ALLA råd...Återkommer
kom till baka bara med fler frågor så ska vi "försöka" förklara dom åt dig elr ni andra som läser :wink:
race i uppsala???
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

Holman skrev:
Yamaha_dragrace skrev:
Holman skrev: Eller så vet du om att du får med allt som behövs för att installera det;) Förutom en gängtap, då det inte är vanliga stigningar i mm utan i tum. Så den e lite halvsvår att få tag i.

Mvh
det där fattade inte ens jag^^
kan du ta det igen?
du får med alla delar för att montera om du köper det blöta systemet. Bensinpumpar mm, allt följer med. Dock behöver du få fram en gängtap för att sätta dit (hjärnsläpp ang vad det heter) "ventilen" som sprutar in gasen och bensinen.


Yamaha_dragrace: Finns ingen växellåda på den motorn killen menar ändå..

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 januari 2008, 20:42
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

Holman skrev:
Yamaha_dragrace skrev:
Holman skrev: Eller så vet du om att du får med allt som behövs för att installera det;) Förutom en gängtap, då det inte är vanliga stigningar i mm utan i tum. Så den e lite halvsvår att få tag i.

Mvh
det där fattade inte ens jag^^
kan du ta det igen?
du får med alla delar för att montera om du köper det blöta systemet. Bensinpumpar mm, allt följer med. Dock behöver du få fram en gängtap för att sätta dit (hjärnsläpp ang vad det heter) "ventilen" som sprutar in gasen och bensinen.

Mvh
okej
race i uppsala???
Låst