Vilken cylinder?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
jmolander
Elmoped

Vilken cylinder?

Inlägg av jmolander »

Tjena! Har en Malaguti XSM, AM6 motorn. Jag skulle vilja veta vad ni tycker jag ska köpa för cylinder (70 eller 80cc).

Setup i nuläget:
Airsal 50cc racing
Metrakit thrower
Stage 6 sportluft
Membran (vet ej vilket)
Sen fick jag även hem en Dellorto 21 mm's idag.

Så frågan till er: Vilken cylinder matchar bäst till min setup? Under 2000 kronor.
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

70cc/barikit/airsal--/sport/racing
jmolander
Elmoped

Inlägg av jmolander »

gilerahjärnan skrev:70cc/barikit/airsal--/sport/racing
Funkar dom med orginal veven? Hur är Mk handmade 70cc då?
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög

Inlägg av Gurraaaaa »

Metrakit är det väll lite mer krut i tror jag.
men airsal sport funkar utan problem med orginalveven bara den inte glappar t.ex, vet inte hur det är med barikit dock
david96 skrev:det är en drac med fucko ägare där är felet :lol:
jmolander
Elmoped

Inlägg av jmolander »

ja jag vill ju självklart ha den som jag får mest effekt utav. men samtidigt funkar med orginalveven. Så metrakit får jag mest av?
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

jmolander skrev:ja jag vill ju självklart ha den som jag får mest effekt utav. men samtidigt funkar med orginalveven. Så metrakit får jag mest av?
en orgvev klarar utmärkt en racing också, är veven i fint skick så går det i "stort sett" med alla 70 cylindrar, har själv en kompis som kör med 70cc racing och en annan med 74cc, båda på orginal vev, tycker du ska satsa på en airsal racing!

edit: båda cylindrarna är portade, menpiskade på bra även orörda, och killarna som använder dom mesar inte med varven :)
Senast redigerad av gilerahjärnan den 20 februari 2014, 18:28, redigerad totalt 1 gånger.
jmolander
Elmoped

Inlägg av jmolander »

gilerahjärnan skrev:
jmolander skrev:ja jag vill ju självklart ha den som jag får mest effekt utav. men samtidigt funkar med orginalveven. Så metrakit får jag mest av?
en orgvev klarar utmärkt en racing också, är veven i fint skick så går det i "stort sett" med alla 70 cylindrar, har själv en kompis som kör med 70cc racing och en annan med 74cc, båda på orginal vev, tycker du ska satsa på en airsal racing!
Okej, tack ska du ha! Jag ska kolla litte mer sen får jag se vad det blir
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Filip ericsson »

jag kör med polini guss 80cc och ett gianelli 2t rör och lite annat men har ganska tungt drevat 15/52, + att jag kör på orginalveven och det har inte hänt något än :D Men ska köpa en vev snart så man vet att skiten håller :)
Rieju rrx
Skriv svar