Tagna av polisen?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Användarens profilbild
Turbomannen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Turbomannen »

Persson97 skrev:
Turbomannen skrev:I sollentuna bryr dem sig inte ett piss;)

Min kompis o ja var ute å åkte epa och han stannade fast dem satt aldrig på blåljusen, o han hade inget körkort, 4 pers i bilen, sommarslicks däck och ospärrad såklart!

Dem körde bara hem honom i epan och kompisarna i snutbilar till varandra sen sa dem hejdå utan att säga till föräldrarna!

Så alla ni moppepojkar som är rädda för snuten kan bara ta det lugnt;)
beror från snut till snut, stad till stad...

ospärrad tralla, urpluggad moppe här... du blir inte lycklig om du blir stannad..
I Stockholm har som tur polisen bättre saker för sig än oss:P
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

skönt det ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

Aldrig blivit stannad eller nått sånt under mina 4 år. Aldrig kört orginal och har inte ens kort :lol:
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
simonb04
Elmoped

Inlägg av simonb04 »

blev stoppad här om dagen, har precis satt på 70cc så skulle bara testa moppen på gatan men så klart så kommer snuten.....
fick en varning för jag inte hade nån reggskylt, lysen och att moppen inte va försäkrad
Användarens profilbild
Oliver96
Elmoped

Inlägg av Oliver96 »

I värsta fall kan man ju få uppskjutet bil körkort. Hur stor är chansen om man aldrig blivit stannad förut? Och har detta hänt någon? :shock:
Bild
Användarens profilbild
Carl
Elmoped

Inlägg av Carl »

Blev stoppad på valborg förra året med moppen, då gjorde de bara nykterhetskontroll och kolla körkortet sen var de lugnt att åka :P

Sen blev jag stoppad för typ 6 veckor sedan med A-traktorn påväg till skolan, jag körde i 30 men dem tyckte den varvade för lite så dom stoppade mej och frågade lite om den typ allmäna frågor som hur mycket jag köpt den för och så.. Jag trodde det var lugnt men sen ville de ju självklart provköra den.. Åkte dit på olovligkörning p.g.a enkelåda och varvregg.. Dock hittade dom inte knappen till varvreggen och jag spelade ju dum och visste ju självklart inte vad varvregg var :roll: och sa att den ska vara besiktigad såhär och att det ska vara dubbla lådor osv... men han sa att han kände att det var enkellåda...

Dem skrev en lapp att körkortet var indraget (hade glömt körkortet så de hade inget att ta på plats ) och tog traktorn... sen typ 2 veckor senare fick jag en lapp från transportstyrelsen där de stod att mitt körkort var gällande igen tills dom faller... Ska bessa traktorn igen imorn och sen blire ut och köra igen :P Har gått 6 veckor sen jag blev stannad och inte hört något om nån dom än.. (Ingen jag känner har fått en sånhär lapp så har väl lite tur i oturen)
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fillew97 »

Fick blåsa en gång och de testade moppen samt kollade körkortet (de sa att den gick lite för fort men att det var ok) xD :D
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög

Inlägg av Freppefreak »

Har bara blivit stannad två ggr :)
första gången så var min moppe helt original, dem testade den och den gick i normal fart.
Andra gången så var den trimmad då testade dem den inte fick bara blåsa och visa körkort
Så jag har haft jävligt tur faktiskt
KymcoFTW
Elmoped

Inlägg av KymcoFTW »

Jag körde ifrån dem med min Kymco :twisted: :D
NORRLÄNNINGAR FTW!!!
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

Blivit stannad minst 3 gånger när jag körde org med rrxen.

Trimmad har jag aldrig blivit stannad, då har dom haft svårt o hänga på där bak :)
Andreas Anderberg
Elmoped

Inlägg av Andreas Anderberg »

Blivigt stannad 2 gånger,

1. "rutin kontroll" på lillejulafton. Stod still vid en vägkorsning och polisen kör in bakom och jag blir stannad för dåligt lyse på baklampan. Står och vänligt säger att jag inte har ett batteri i mopeden och att lyset lyser som mest när man kör mopeden. Han kunde lika lite om mopeder som jag så han ringde en kollega och fick det bekräftat. Sedan fick jag visa körkortet.

2. Påväg till skolan på morgonen, fick blåsa (sju på morgonen) och visa körkortet.

Borrade upp pluggen häromdagen så vi får se vad som händer nästa gång.
Användarens profilbild
viktorpers
Elmoped

Inlägg av viktorpers »

Blev stannad en gång på min polares compact som går i 50 typ för jag hade hämtat soppa hemma hos mig till min moppe (soppatorsk). När jag var hemma och hämtade soppa så blev min andra polare jagad med fiddyn(utan lysen) så en polare cyklade och sa de så då åkte jag och gömde mig bakom ica nära. Trodde jag skulle komma undan om det inte vore för en jävla kärring som sa åt snuten vart jag var. Aja han frågade bara om jag hade lyse och om de va min polare som åkte fiddy. Så ja ljög om att jag kom hemmifrån med bensin till min kompis å sen åkte han därifrån. Jävligt schysst snut, han satte inte ens på blåljus utan sket i å jaga ikapp.
Derbi Senda R och en ombyggd Mustang Mamba
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög

Inlägg av Manny »

Jag kör urpluggat och med regskylt. Har blivit stannad 2 gånger av bilar och en gång av mcn.

Har alltid tänkt på att vara så trevlig som möjligt och dem har bara bett mig att visa mitt körkort och fixa min baklampa innan jag kör igen. :)
"Jag kom, Jag såg, Jag stegrade"
peet
Elmoped

Inlägg av peet »

Jag har blivit stoppad tre gånger, första fick man blåsa av hyggliga plitar.
Andra gången kollade dom igenom moppen men hittade inget fel.
Tredje gången var lite värre, körde EU moppe i 45 utan körkort med borttagen reg skylt = BÖTER 7200:-
Nästa gång stannar jag inte för främmande bilar :wink:
Jockesomfan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Jockesomfan »

Böldhare skrev:Har kört trimmat hela sommarn har aldrig blivit stannad eller ens in vinkad. Bor en liten bit utanför Stockholm där brydde sig inte poliserna ett skit jag och flera kompisar ligger 80 förbi polisstationen varje dag. ingen händer. Dock har ju kompisar som blivit jagade flera gånger men då så körde dom som rövhål.
Har varit inne i stan flera gånger med moppen på frihamnen osv, är lite obehagligt när man ska åka genom alla långa tunnlar ut från Stockholm men har aldrig fått problem med polisen. Fast jag tänker på hur jag kör och ligger inte på varvstopp helatiden :lol:
HAHAHAH
Jockesomfan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Jockesomfan »

Mötte snuten en gång och åkte efter dem. Drog lite bakan och de stannade på en mindre väg intill kanten med blåljus. Polisen lös mig i ansiktet och sprang ut i vägen och tog tag i mig, men inte tillräckligt så jag lyckades gasa iväg.
Sen har jag mött dem flera gånger på bakan men de tittar bara surt på en.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

Tre dagar efter jag tog mitt körkort träffade jag Polisen första gången.
Var utanför skolan och körde lite med min äldre bror och hans kompisar. Efter en stund var det dags för lektion, några ställde mopparna framför skolan medans jag och min bror åkte till ett annat ställa(bakom skolan) för att ställa mopparna. Han kör lungt i 30 medan tuff som jag var skulle visa hur oerhört cool jag var drog på lite. Samtidigt såg jag hur mina kompisar på sidan av vägen viftar och skriker något som jag inte uppfattar, utan drar på mer.
Skulle svänga upp för en ganska brant backe, i svängen ser jag att det ligger en polisbil en bit bakom mig. Tänker att"jag har ju för fan dragit pluggen, inget kommer ikapp mig"
Sagt och gjort gasar jag på, upp för den hala backen. Gick väl i 5km/h?
Visste vart det fanns cykelvägar osv.. Svänger in mot första bästa escape vägen, men upptäcker att det var en snöhög i vägen för min plan.
Blir stannad.
Polisen frågar hur mycket jag har skruvat på moppen. Var jävligt nervös.
" Lite" svarar jag. Jasså hur mycket då? Då ändrar jag mig och säger att jag inte har skruvat något på den....
Det slutar med att dom säger att jag ska ta bort trimmet och köra lugnt.
Det hela såg nog väldigt roligt ut för alla som kollade (typ hela skolan)

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 3195_n.jpg
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Jockesomfan skrev:Mötte snuten en gång och åkte efter dem. Drog lite bakan och de stannade på en mindre väg intill kanten med blåljus. Polisen lös mig i ansiktet och sprang ut i vägen och tog tag i mig, men inte tillräckligt så jag lyckades gasa iväg.
Fan vad smart asså! såna som du/ni som gör att personer/poliser tycker illa om oss. bete er herregud
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

Alyzzzer skrev:
Jockesomfan skrev:Mötte snuten en gång och åkte efter dem. Drog lite bakan och de stannade på en mindre väg intill kanten med blåljus. Polisen lös mig i ansiktet och sprang ut i vägen och tog tag i mig, men inte tillräckligt så jag lyckades gasa iväg.
Fan vad smart asså! såna som du/ni som gör att personer/poliser tycker illa om oss. bete er herregud
Agree
Jockesomfan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Jockesomfan »

Alyzzzer skrev:
Haha de va inte smart alls nej. Men aja kommer inte direkt göra det igen. Sen kanske det inte var någon jättegrej heller?
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög

Inlägg av Consuela »

Jockesomfan skrev: Haha de va inte smart alls nej. Men aja kommer inte direkt göra det igen. Sen kanske det inte var någon jättegrej heller?
Nejdå, fan låter kul du hade nog ändå fått böter så det var väll lika bra det :)
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
DonkeyO,O
Elmoped

Inlägg av DonkeyO,O »

Kommer snuten pekar man finger och drar iväg på bakan 8) 8) 8) 8)
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Inlägg av TrueBorn »

DonkeyO,O skrev:Kommer snuten pekar man finger och drar iväg på bakan 8) 8) 8) 8)
coolboy 100. Seriöst, väx upp.
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Slidercalle123 »

Fan va många som har blivit stannade då :oops: Hur många säsonger har ni åkt? :P
Jockesomfan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Jockesomfan »

Slidercalle123 skrev:Fan va många som har blivit stannade då :oops: Hur många säsonger har ni åkt? :P
Kört sen jag fyllde år i slutet av november. Tog kortet på födeksedagen:D
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014

Inlägg av Voltfax »

själv har jag aldrig blivit tagen och jag har haft kortet sen oktober och har
ett trimm rör. men har haft civilpolisen utan för mitt hus. drog typ 70 på vägen och sen när jag kommer hem och min garage port börjar stängas sig så tittar
jag ut och ser en blå volvo utan för mig men när den ser att jag är inne och klockan är 3 på natten så kör den ivägg. och sen så kör den och möter mina kompisar (som har orginal) och då ser dom att det är en polis i den.

sen så blev jag jagad av en civil polis (80% säker att det var det en polis)
men då körde jag in på en cyckel banna

Sen så stoppade polisen mig en gång när jag körde på cykel bannan och så kör jag upp i en backe och när backen slutar så kommer två poliser fram och en hund och där sitter jag med 10l bennsin på ryggen och 5 l vid fötterna
men dom sa bara att jag skulle stänga av dom var inte ute efter mig tror det var något inbrott eller nått så dom ville la inte att jag skulle störa hunden

Jag har scooter
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km

vinnare av brodalen styling tävling 2014

5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598

facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Skriv svar