Kolv: http://www.rinab.nu/moped-klass-1-a/Der ... ra-06-.htm
Ramlager: http://www.rinab.nu/moped-klass-1-a/Der ... ra-06-.htm
Min budget för båda ligger på max 1200 kr
Tack så mycket, tänkte väl att det skulle vara C3. Okej men det ska ju som sagt bara vara en kolv som ersätter original kolven, tänkte ju att någon borde veta något eftersom rätt många har Derbi och många av dom bör ha bytt kolv någon bra, så ett tips på en bra kolv hade inte vart helt fel-ReM- skrev:Du har helt rätt kan jag säga dig. Den tråd du läste det i var nog samma som lärde mig ett och annat för ett par veckor sedan.
C3 är det du ska ha, framför allt om du tänkt använda moppen i "original" skick så att säga.
Enligt flera skulle C3 vara anpassade även till de värre mopederna och nästan upp emot hyper setup, så du lär ju använda C3. SKF är ju ett bra märke också så kör på dem du, bra pris på TS.
Kolven är som sagt betydligt större än original 49cc brukar vara.
Kan inte säga exakt vad du har för diameter på din kolv, men de brukar ligga mellan 39,86 och 40mm om jag inte minns fel. Gör inte samma misstag som jag och montera en mindre kolv i en motor för den större modellen, det är inte bra helt enkelt![]()
Har även lyckats pressa in en större kolv i det mindre cylinderloppet, inte heller något jag rekommenderar
EDIT: Såg just att du hittat en egen hemsida som i alla fall jag aldrig sett tidigare.
Den må vara pålitlig och så, jag vet inte vad du har för erfarenheter av sidan i fråga. Dock tycker jag att du ska vara uppmärksam när det kommer till beskrivningen av produkterna, och det gäller alla hemsidor.
Att du inte känner till kolvstorleken är förstås inte så konstigt, inte alla gör det. Där emot ska du nog inte beställa sådana delar som butiken inte skrivit ut en full beskrivning till, exempelvis dina länkade ramlager där det inte framgår varken typ (C3, C4 m.m) eller fabrikat (SKF, NTN m.m).
Som sagt, sidan kan vara att lita på, det är inget jag vill uttala mig om i okunskap. Var dock uppmärksam, du vill inte betala för sämre produkter