Moddad skrev:För det första behöver man inte köra in en cylinder i 30 mil, och att köra på ett 50 munstycke med rör och 70 cc är... mja kan nästan säga galet.

Ja,visst är det lite galet!jag håller med dej,men jag skall inte öppna trotteln fullt!Inte ens halvgas har han fått smaka på ännu.Nu går den mest på lågfartmunstycket samt nålens koning mestadels.Har höjt nålen för låggasblandningen.Jag är fullt medveten om att skulle jag dra ur den på fullgas så skär den nog.Men som jag skrev,den skall smygas in första milen
Jag med skall nog antingen byta förgasaren el bestycka upp,skall faktiskt prova att i med 55 munstycket i morgon Får då se om den fortfarande vill fyrtakta.Ikväll har den åter fåt rullat på några mil.Har kört 5 mil nu med denna 70cc.
Inkörning ja,Polini säger 500km.Detta bör man nog hålla,om man vill ha hållbarhet i grejjorna.Kör du in en sådan cylinder med hjärnan istället för med tasken,då håller sakerna med.Visst fan är det kul att gasa,men inte tills det rasar!!
Sedan är det ganska mycket grovsmide såg jag på den cylinder jag fick iallafall.Mycket gjutskägg som satt i kanterna på kanalerna.Jag ängnade någon timme till att putsa bort detta med en fin nålfil samt polerade upp dessa.Sedan tog jag och tvättade cylindern med bensin samt blåste rent med tryckluft.E ju inte så kul när gjutskägget släpper pga värmeväxling och repar kolven,kan ju faktiskt skära om man har otur.