Jag riktar in mig främst på begagnade mopeder då jag inte kan lägga ut för mycket. Vad ska man försöka rikta in sig på för tillverkare? Låt tips flöda

Edit: Eu moped om någon skulle undra
Okej, ska kolla lite på dem och se vad som finnsAgge0102 skrev:Finns massor av bra crossmopeder, här är några av de vanligaste
Yamaha Dt
Derbi Senda/Drd
Aprilia SX50( i princip samma moped som Derbi Senda)
Rieju Drac/Mrx/Rrx/Spike osv
Beta rr.
Finns säkert många fler bra. Alla de som jag listade är ungefär lika bra och jag skulle rekommendera dig att åka och testa de olika för att se vilken du tycker känns bäst
Tjenarerattai skrev:Hej! Jag ska skaffa moped nu om ett tag och jag behöver tips på bra och helst inte för dyra cross/sm mopeder (ingen jävla kärringpulka). Alla mina killkompisar säger dock att de scooter (för lata för att växla säger de) medans typ alla tjejer ska ha riktig moppe
Men jag vill som sagt verkligen inte ha en sådan scooter.
Jag riktar in mig främst på begagnade mopeder då jag inte kan lägga ut för mycket. Vad ska man försöka rikta in sig på för tillverkare? Låt tips flödaTack på förhand
Som de andra säger köp Rieju, Beta, Derbi, Yamaha, Aprilia det blir bra!rattai skrev:Hej! Jag ska skaffa moped nu om ett tag och jag behöver tips på bra och helst inte för dyra cross/sm mopeder (ingen jävla kärringpulka). Alla mina killkompisar säger dock att de scooter (för lata för att växla säger de) medans typ alla tjejer ska ha riktig moppe
Jag riktar in mig främst på begagnade mopeder då jag inte kan lägga ut för mycket. Vad ska man försöka rikta in sig på för tillverkare? Låt tips flödaTack på förhand
TjenareFreppefreak skrev:Tjenarerattai skrev:Hej! Jag ska skaffa moped nu om ett tag och jag behöver tips på bra och helst inte för dyra cross/sm mopeder (ingen jävla kärringpulka). Alla mina killkompisar säger dock att de scooter (för lata för att växla säger de) medans typ alla tjejer ska ha riktig moppe
Härligt att du inte väljer scooter, riktigt tråkigt att bara gasa/bromsa. Men de märken jag kan rekommendera är såklart 1. Beta 2. Rieju 3. Derbi
Härliga snabba moppar. Om du bara ska köra orginal så tycker jag att du helt klart ska ta Derbi. Derbi har bra axx och toppfart orginal. Beta är dock helt klart snyggast.
Har själv en Beta, Orginal så är den skitslö men om du drar hela pluggen i röret då blir det som ett trimrör
Aa okej. Ska kolla in alla tillverkare och sedan väljaFillew97 skrev:Som de andra säger köp Rieju, Beta, Derbi, Yamaha, Aprilia det blir bra!rattai skrev:Hej! Jag ska skaffa moped nu om ett tag och jag behöver tips på bra och helst inte för dyra cross/sm mopeder (ingen jävla kärringpulka). Alla mina killkompisar säger dock att de scooter (för lata för att växla säger de) medans typ alla tjejer ska ha riktig moppe
Ett tips om du ska trimma så ska du köpa en Drac eller som Freppefreak säger en Beta de går som ett jävla skott urpluggade.
Om du inte ska trimma så skaffa en Derbi
Ps bra att du skiter i Bögpulkor![]()
Cpi är skrot!Persson97 skrev:just därför gilera inte behöver nämnas, han ser ju själv att dom är lika danaPelsnernels skrev:Har inte sagt att någon nämt Gilera? Som Derbi men andra kåpor. Typ
Däremot märken som roxxon, cpi, motorhispania osv tycker jag borde uppmärksammas mer.
Jo de är nog så att alla de vanligaste går fint och bra.gilerahjärnan skrev:alla moppar går bra, Derbi går minst lika bra som dom andra, dock lite svårare att få upp i hastigheterna urpluggade, sätter du på ett trimrör så går den bra.
*du kan iprincip köpra vilken moppe som helst, jag kör en gilera smt, skön o köra, har en kompis som har en MRT, mycket skön o köra den också.
*Aprilia, Beta, Derbi, Gilera, Rieju,( Sherco om du får tag på nån), Motorhispania, Ch racing, Roxxon, Yamaha.
ja, SM däck är skönt o köra, har kört båda och tycker helt klart att du ska satsa på SM däck, du KAN få moppar med crossdäck relativt "feta"rattai skrev:Jo de är nog så att alla de vanligaste går fint och bra.gilerahjärnan skrev:alla moppar går bra, Derbi går minst lika bra som dom andra, dock lite svårare att få upp i hastigheterna urpluggade, sätter du på ett trimrör så går den bra.
*du kan iprincip köpra vilken moppe som helst, jag kör en gilera smt, skön o köra, har en kompis som har en MRT, mycket skön o köra den också.
*Aprilia, Beta, Derbi, Gilera, Rieju,( Sherco om du får tag på nån), Motorhispania, Ch racing, Roxxon, Yamaha.Antar att sm däck är att föredra då jag mest kör på asfalt även grusväg ibland?
Okej jag satsar på SM däck dågilerahjärnan skrev:ja, SM däck är skönt o köra, har kört båda och tycker helt klart att du ska satsa på SM däck, du KAN få moppar med crossdäck relativt "feta"rattai skrev:Jo de är nog så att alla de vanligaste går fint och bra.gilerahjärnan skrev:alla moppar går bra, Derbi går minst lika bra som dom andra, dock lite svårare att få upp i hastigheterna urpluggade, sätter du på ett trimrör så går den bra.
*Aprilia, Beta, Derbi, Gilera, Rieju,( Sherco om du får tag på nån), Motorhispania, Ch racing, Roxxon, Yamaha.Antar att sm däck är att föredra då jag mest kör på asfalt även grusväg ibland?
Correct me if I'm wrong, men har för mig att någon modell av Derbi DRD har fräna blå färgade SM fälgar.rattai skrev:Okej jag satsar på SM däck dågilerahjärnan skrev:ja, SM däck är skönt o köra, har kört båda och tycker helt klart att du ska satsa på SM däck, du KAN få moppar med crossdäck relativt "feta"rattai skrev: Jo de är nog så att alla de vanligaste går fint och bra.Antar att sm däck är att föredra då jag mest kör på asfalt även grusväg ibland?
Väldigt intresserad av att veta varför du drar den slutsatsen?LinkanTuning skrev:Cpi är skrot!Persson97 skrev:just därför gilera inte behöver nämnas, han ser ju själv att dom är lika danaPelsnernels skrev:Har inte sagt att någon nämt Gilera? Som Derbi men andra kåpor. Typ
Däremot märken som roxxon, cpi, motorhispania osv tycker jag borde uppmärksammas mer.
Fake AM6Persson97 skrev:Väldigt intresserad av att veta varför du drar den slutsatsen?LinkanTuning skrev:Cpi är skrot!Persson97 skrev: just därför gilera inte behöver nämnas, han ser ju själv att dom är lika dana
Le-tech är ingen am6a, starkare än en AM6 är den med. Helt annan kopling osv..LinkanTuning skrev:Fake AM6Persson97 skrev:Väldigt intresserad av att veta varför du drar den slutsatsen?LinkanTuning skrev: Cpi är skrot!
Dålig kvalité.
Kina skit helt enkelt.
Det var faktiskt en tråd idag om en kille som hade behövt byta sin motor på sin cpi pga växellådsras, hur ofta hör du om folk som byter sina motorer på mer kvalitetsmärken t.x. Yamaha, Derbi?