Skaffa moped! Tips sökes

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
rattai
Elmoped

Skaffa moped! Tips sökes

Inlägg av rattai »

Hej! Jag ska skaffa moped nu om ett tag och jag behöver tips på bra och helst inte för dyra cross/sm mopeder (ingen jävla kärringpulka ;) ). Alla mina killkompisar säger dock att de scooter (för lata för att växla säger de) medans typ alla tjejer ska ha riktig moppe :) Men jag vill som sagt verkligen inte ha en sådan scooter.
Jag riktar in mig främst på begagnade mopeder då jag inte kan lägga ut för mycket. Vad ska man försöka rikta in sig på för tillverkare? Låt tips flöda :) Tack på förhand :)
Edit: Eu moped om någon skulle undra
Senast redigerad av rattai den 18 februari 2014, 16:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Finns massor av bra crossmopeder, här är några av de vanligaste

Yamaha Dt
Derbi Senda/Drd
Aprilia SX50( i princip samma moped som Derbi Senda)
Rieju Drac/Mrx/Rrx/Spike osv
Beta rr.

Finns säkert många fler bra. Alla de som jag listade är ungefär lika bra och jag skulle rekommendera dig att åka och testa de olika för att se vilken du tycker känns bäst
rattai
Elmoped

Inlägg av rattai »

Agge0102 skrev:Finns massor av bra crossmopeder, här är några av de vanligaste

Yamaha Dt
Derbi Senda/Drd
Aprilia SX50( i princip samma moped som Derbi Senda)
Rieju Drac/Mrx/Rrx/Spike osv
Beta rr.

Finns säkert många fler bra. Alla de som jag listade är ungefär lika bra och jag skulle rekommendera dig att åka och testa de olika för att se vilken du tycker känns bäst
Okej, ska kolla lite på dem och se vad som finns :) Spelar det stor roll om det är en 04 eller 08 (bara ett exempel)?
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög

Re: Skaffa moped! Tips sökes

Inlägg av Freppefreak »

rattai skrev:Hej! Jag ska skaffa moped nu om ett tag och jag behöver tips på bra och helst inte för dyra cross/sm mopeder (ingen jävla kärringpulka ;) ). Alla mina killkompisar säger dock att de scooter (för lata för att växla säger de) medans typ alla tjejer ska ha riktig moppe :) Men jag vill som sagt verkligen inte ha en sådan scooter.
Jag riktar in mig främst på begagnade mopeder då jag inte kan lägga ut för mycket. Vad ska man försöka rikta in sig på för tillverkare? Låt tips flöda :) Tack på förhand :)
Tjenare :D
Härligt att du inte väljer scooter, riktigt tråkigt att bara gasa/bromsa. Men de märken jag kan rekommendera är såklart 1. Beta 2. Rieju 3. Derbi
Härliga snabba moppar :o . Om du bara ska köra orginal så tycker jag att du helt klart ska ta Derbi. Derbi har bra axx och toppfart orginal. Beta är dock helt klart snyggast.
Har själv en Beta, Orginal så är den skitslö men om du drar hela pluggen i röret då blir det som ett trimrör
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fillew97 »

rattai skrev:Hej! Jag ska skaffa moped nu om ett tag och jag behöver tips på bra och helst inte för dyra cross/sm mopeder (ingen jävla kärringpulka ;) ). Alla mina killkompisar säger dock att de scooter (för lata för att växla säger de) medans typ alla tjejer ska ha riktig moppe :) Men jag vill som sagt verkligen inte ha en sådan scooter.
Som de andra säger köp Rieju, Beta, Derbi, Yamaha, Aprilia det blir bra!
Ett tips om du ska trimma så ska du köpa en Drac eller som Freppefreak säger en Beta de går som ett jävla skott urpluggade.
Om du inte ska trimma så skaffa en Derbi 8)

Ps bra att du skiter i Bögpulkor :) 8)
Senast redigerad av Fillew97 den 18 februari 2014, 17:02, redigerad totalt 1 gånger.
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
rattai
Elmoped

Inlägg av rattai »

Freppefreak skrev:
Tjenare :D
Härligt att du inte väljer scooter, riktigt tråkigt att bara gasa/bromsa. Men de märken jag kan rekommendera är såklart 1. Beta 2. Rieju 3. Derbi
Härliga snabba moppar :o . Om du bara ska köra orginal så tycker jag att du helt klart ska ta Derbi. Derbi har bra axx och toppfart orginal. Beta är dock helt klart snyggast.
Har själv en Beta, Orginal så är den skitslö men om du drar hela pluggen i röret då blir det som ett trimrör
Tjenare :)
Nä som sagt jag har testat scooter och det var kul i ungefär 10 minuter :)
Har ingen jätteerfarenhet av att växla och så men det är väl inte så svårt :)
Tack för tipsen, mycket möjligt att jag drar pluggen vilken moped jag än tar ;)
rattai
Elmoped

Inlägg av rattai »

Fillew97 skrev:
Som de andra säger köp Rieju, Beta, Derbi, Yamaha, Aprilia det blir bra!
Ett tips om du ska trimma så ska du köpa en Drac eller som Freppefreak säger en Beta de går som ett jävla skott urpluggade.
Om du inte ska trimma så skaffa en Derbi 8)

Ps bra att du skiter i Bögpulkor :) 8)
Aa okej. Ska kolla in alla tillverkare och sedan välja :)
Ursäktar mig för dubbelpost.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Har inte sagt att någon nämt Gilera? Som Derbi men andra kåpor. Typ :D
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Pelsnernels skrev:Har inte sagt att någon nämt Gilera? Som Derbi men andra kåpor. Typ :D
just därför gilera inte behöver nämnas, han ser ju själv att dom är lika dana ;)

Däremot märken som roxxon, cpi, motorhispania osv tycker jag borde uppmärksammas mer.
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Synd att du vill ha eumoped, annars skulle du ju köpt en Zundapp :D Tänk vad fränt att glida in på en Zundapp til skolan :twisted:
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
rattai
Elmoped

Inlägg av rattai »

Speedway skrev:Synd att du vill ha eumoped, annars skulle du ju köpt en Zundapp :D Tänk vad fränt att glida in på en Zundapp til skolan :twisted:
Haha, de hade vart nice att köra en sån :)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

CH racing SM med de blåa fälgarna är klart favoriten hos mig, helt galet feta :D
Dock vet jag inte hur dom går :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

alla moppar går bra, Derbi går minst lika bra som dom andra, dock lite svårare att få upp i hastigheterna urpluggade, sätter du på ett trimrör så går den bra.

*du kan iprincip köpra vilken moppe som helst, jag kör en gilera smt, skön o köra, har en kompis som har en MRT, mycket skön o köra den också.

*Aprilia, Beta, Derbi, Gilera, Rieju,( Sherco om du får tag på nån), Motorhispania, Ch racing, Roxxon, Yamaha.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Persson97 skrev:
Pelsnernels skrev:Har inte sagt att någon nämt Gilera? Som Derbi men andra kåpor. Typ :D
just därför gilera inte behöver nämnas, han ser ju själv att dom är lika dana ;)

Däremot märken som roxxon, cpi, motorhispania osv tycker jag borde uppmärksammas mer.
Cpi är skrot!
rattai
Elmoped

Inlägg av rattai »

gilerahjärnan skrev:alla moppar går bra, Derbi går minst lika bra som dom andra, dock lite svårare att få upp i hastigheterna urpluggade, sätter du på ett trimrör så går den bra.

*du kan iprincip köpra vilken moppe som helst, jag kör en gilera smt, skön o köra, har en kompis som har en MRT, mycket skön o köra den också.

*Aprilia, Beta, Derbi, Gilera, Rieju,( Sherco om du får tag på nån), Motorhispania, Ch racing, Roxxon, Yamaha.
Jo de är nog så att alla de vanligaste går fint och bra. :) Antar att sm däck är att föredra då jag mest kör på asfalt även grusväg ibland? :)
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

rattai skrev:
gilerahjärnan skrev:alla moppar går bra, Derbi går minst lika bra som dom andra, dock lite svårare att få upp i hastigheterna urpluggade, sätter du på ett trimrör så går den bra.

Jo de är nog så att alla de vanligaste går fint och bra. :) Antar att sm däck är att föredra då jag mest kör på asfalt även grusväg ibland? :)
ja, SM däck är skönt o köra, har kört båda och tycker helt klart att du ska satsa på SM däck, du KAN få moppar med crossdäck relativt "feta"
rattai
Elmoped

Inlägg av rattai »

gilerahjärnan skrev:
rattai skrev:

ja, SM däck är skönt o köra, har kört båda och tycker helt klart att du ska satsa på SM däck, du KAN få moppar med crossdäck relativt "feta"
Okej jag satsar på SM däck då :)
Remoz12
Elmoped

Inlägg av Remoz12 »

rattai skrev:
gilerahjärnan skrev:
rattai skrev: Jo de är nog så att alla de vanligaste går fint och bra. :) Antar att sm däck är att föredra då jag mest kör på asfalt även grusväg ibland? :)
Okej jag satsar på SM däck då :)
Correct me if I'm wrong, men har för mig att någon modell av Derbi DRD har fräna blå färgade SM fälgar.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

DRD racing har blåa fälgar
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

LinkanTuning skrev:
Persson97 skrev:

Cpi är skrot!
Väldigt intresserad av att veta varför du drar den slutsatsen?
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Persson97 skrev:
LinkanTuning skrev:
Persson97 skrev: just därför gilera inte behöver nämnas, han ser ju själv att dom är lika dana ;)

Cpi är skrot!
Fake AM6
Dålig kvalité.
Kina skit helt enkelt.
Det var faktiskt en tråd idag om en kille som hade behövt byta sin motor på sin cpi pga växellådsras, hur ofta hör du om folk som byter sina motorer på mer kvalitetsmärken t.x. Yamaha, Derbi?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

LinkanTuning skrev:
Persson97 skrev:
LinkanTuning skrev: Cpi är skrot!
Fake AM6
Dålig kvalité.
Kina skit helt enkelt.
Det var faktiskt en tråd idag om en kille som hade behövt byta sin motor på sin cpi pga växellådsras, hur ofta hör du om folk som byter sina motorer på mer kvalitetsmärken t.x. Yamaha, Derbi?
Le-tech är ingen am6a, starkare än en AM6 är den med. Helt annan kopling osv..
Subframen är samma som beta, så betas subframe är skit den med?
fatbar styre original osv. kmr från Taiwan för övrigt. Och om du aldrig sett ett växellådsras på en Rieju eller Derbi så kolla bara lasshes rrx (som exempel).

Bara för att du har en Derbi så är inte resten skit, vill du se på riktig kvalite så ska du däremot spana in dig på äldre, k50, mt osv.. Skiten. Dör. Aldrig! ;)
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Zundapp har nog mest kvalite!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Skriv svar