Exakt samma problem uppstod på min fiddy jag hade för ett par år sedan.
Gör såhär att när moppen dött är du snabb fram och skruvar ut tändstiftet, jag kan slå vad om att du inte har någon gnista, och efter 5 gångna minuter är den tillbaka.
Har för mig att jag hade ett fel i CDI boxen eller om det var tändspolen, hann aldrig fixa det fören den blev stulen så är inte helt 100.
Dock kan det också ha att göra med nånting så som flotören, att den tar en 5 minuter på sig att fylla flotörhuset, och när den soppan blivit bränd hinner den inte med att fylla upp skålen igen. -moppen lägger av.
Det är de grejerna jag kan tänka mig. Checka flotören att den rör sig ordentligt, plocka även ut ventilen och egentligen allt annat på förgasarens insida och leta efter skräp. Har vart med om att det hamnat en bit av ett löv precis innanför ventilen trots att jag använde filter, ingen aning om hur det gick till men följden var ungefär samma som din.
Testa det i väntan på smartare medlemmar haha
EDIT såg just att du redan kollat flotören. Min röst ligger på tändsystemet, så kolla gnistan före och efter att den stannat.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.
Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477