Hej! Har problem med min Vivacity. Den vill dö efter kanske 500-1000meters körning. Den är lite svårstartad. dock inte efter den varit igång en gång under 10 minuter eller så, Är dne igång i bara några sekunder är den lätt att få igång. Iallafall, Jag kan dra ut och åka en sväng och när jag ligger fullpress så dör den bara som om man skulle vrida på nyckeln, Släpper gasen och låter den varva ner och drar på igen, då går dne lite hackigt men går iallafall. Sen när varven är tillbaka går den bra och efter ett tag blir dte samma igen. ( Den dör dock inte) Kollade f.ö så att bensin kom som den skulle och jag tyckte att bensinen gick lite för dåligt ur slangen, Kan det vara det? Ber om ursäkt för grötig text, återkommer senare.
Okej, efter detta lilla ingreppet så ska hojen inte behöva bestyckas, har du gjort det?
Kollat efter smuts i fugg, slangar, soppakran osv?
Självklart har jag inte bestyckat den då det skulle vara totalt onödigt då inget större ingrepp är gjort på mopeden.
stiftet var nytt enligt förra ägaren då jag köpt den väldigt nyligen. Det hade f.ö en underbar oboybrun färg! Kollade på stiftet och såg att det stod br7 vilket jag ansåg vara för mjukt. Bytte upp till 8 och nu går den bra.