Olika bromshandtag fästen på moppar?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Olika bromshandtag fästen på moppar?

Inlägg av rasmusborg »

Tjena har en Yamaha Slider och ska köpa nya bromshandtag. Undrar ifall man måste ha bromshandtag som är tillverkade för slider eller kan man ta bromshandtag från en annan moppemodell tex Speedfight, aerox...?
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Philipclason
Elmoped

Inlägg av Philipclason »

Ända skillnaden som jag vet är väl om de är skrivbroms eller inte.
Alltså med trummbroms går det ju en vajer och med skrivbroms är de ju slang eller vad man ska säga, så att köpa aerox handtag tror ja nog bara ena passar tyvärr men jag kan ju fel! :)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Philipclason skrev:Ända skillnaden som jag vet är väl om de är skrivbroms eller inte.
Alltså med trummbroms går det ju en vajer och med skrivbroms är de ju slang eller vad man ska säga, så att köpa aerox handtag tror ja nog bara ena passar tyvärr men jag kan ju fel! :)
Jo precis så jag också tror de är, ska bara ha höger till frambromsen så är medveten om det!:)

Någon annan som vet?
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

rasmusborg skrev:
Philipclason skrev:Ända skillnaden som jag vet är väl om de är skrivbroms eller inte.
Jo precis så jag också tror de är, ska bara ha höger till frambromsen så är medveten om det!:)

Någon annan som vet?

ja asolut! olika smala, långa osv! helt olika. köp de som är gjorda för slider:)
Philipclason
Elmoped

Inlägg av Philipclason »

rasmusborg skrev:

Någon annan som vet?
Jaha då tror jag nog alla brembo bromsar funkar, alltså typ aerox, neos och så, vet inte vilka flera märken som har de dock :)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jo för ser knappt skillnad mellan slider och aerox bromsarna fram. Samma ok, samma skiva och ser ut att vara samma bromsvätksebehållare så är i alla fall 80% säker på att det passar!
Får dra upp till Yamaha center någon dag och fråga dom vad skillnaden är om det nu finns någon skillnad mellan dom :)
Skriv svar