KTM Duke 125

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Alyzzzer skrev:Mm rör e nog gött att ha. Men säljs ju inte direkt överallt
han köpte splitterny av KTM handlarn och köpte röret på samma gång på samma plats. Akrapovic har väl nått samarbete med KTM så Six Days och Factory hojjar levereras med Akrapovic.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Tänk på att det är 4t killar, ventiler mm.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Ah okej så återförsäljare säljer sånt... de e gött och veta:) vad menar du persson? Köart de e cebtiler på 4t:D
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Måste bara fråga om någon vet vad ett sånt rör kostar... hittar inga priser!:)
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Alyzzzer skrev:Måste bara fråga om någon vet vad ett sånt rör kostar... hittar inga priser!:)
De vill du nog inte veta, dom är inte gratis direkt... Men har du en 125:a kör på mer dolt trim så minskar chansen att åka dit rätt kraftigt, et akaprokovich är inte direkt "dolda"
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

TheFlyingFin skrev:En kompis köpte akrapovic system till sin och tog bort alla strypningar och nog går den nog �� gasres är knget problem i lägre växlar egebtligen.
Ett riktigt gasres kan du glömma bort.
Du kanske kan få upp den på ettan om du ger full gas, rycker och slänger dig bakåt samtidigt, Duke har ingen effekt eller vrid.
LinkanTuning skrev: De vill du nog inte veta, dom är inte gratis direkt... Men har du en 125:a kör på mer dolt trim så minskar chansen att åka dit rätt kraftigt, et akaprokovich är inte direkt "dolda"
Han kommer inte åka dit för trim.
En 125a får ha vilken toppfart som helst, bara effekten inte överskrider 11 kw.
Det är 10000 gånger större chans att han åker dit för att den låter för mycket med ett Akra än "trimrör" på den.

Så cut the bullshit och ta reda på fakta innan du sprider felaktigheter.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

haha pod1 du gör de inte enkelt må ja säga..:) exc e för dyr och det är jobbigt att skaffa sm saker. ktm duke är bra pris på men slö som en pluggad Rieju enligt er.

jag vill inte ha en dt för de ser förjävliga ut.. ärligt talat.

finns det någon annnan lätt mc som jag kan stunta med helt okej och har något bottendrag alls. samt är något snygg och bbra prissad
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Alyzzzer skrev:haha pod1 du gör de inte enkelt må ja säga..:) exc e för dyr och det är jobbigt att skaffa sm saker. ktm duke är bra pris på men slö som en pluggad Rieju enligt er.

jag vill inte ha en dt för de ser förjävliga ut.. ärligt talat.

finns det någon annnan lätt mc som jag kan stunta med helt okej och har något bottendrag alls. samt är något snygg och bbra prissad
Förlåt :*

EXC är dyr indeed, men det finns andra tvåtaktare också att kolla efter.
Men tyvärr är det en kompromiss man får göra om du inte har råd med en EXC tex.

EXC - Snygg, mycket effekt, dyr, korta intervaller på servicen, bör en pendlas med.
DT - Ful, okej effekt, billig, långa intervaller, drar inte för jävla mycket, funkar att pendla med.
Duke - Ser bra ut, låg effekt, ganska dyr, långa intervaller, drar lite, bekväm att pendla med.

Tycker du bör skaffa dig en DT, stryktåliga, mångsidig, gör inte så jävla mycket om du ramlar och skrapar sönder hela hojen jämfört med en Duke, eller en EXC som har vackra kåpor, sexig krök eller ett par fräscha gafflar..

Finns oändligt med reservdelar till DTns motorn då den är massproducerad och väldigt populärt inom gokart.

Edit : Kolla in Yamaha WR och XT kanske, fyrtaktare dock med låg effekt, men lätta att få upp på bakhjuletoch möjligör buskörning i form av trapoor och dålig terräng ;)
TriqnTPH
Elmoped

Inlägg av TriqnTPH »

Ktm duke 125 är hur snygga som helst! Köp köp köp enligt mig ;)
Piaggio Typhoon! (Y)

Polini - ForRace 70cc
Keihin - förgasare (PWK) 33mm
Stage6 - Luftfilter Racing Dubbell
Malossi - Koppling 107mm
Yasuni - Avgassystem Carrera 20
& Lite smått och gott
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

men finns de inge likvärdigt till dt som ser någorlunda bra ut... med usd och sånt kanske. förstår inte designera på yamaha.

snygg ja men e den slö e de ju inge kul! ska ju kunna stegra!:D
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

LinkanTuning skrev: De vill du nog inte veta, dom är inte gratis direkt... Men har du en 125:a kör på mer dolt trim så minskar chansen att åka dit rätt kraftigt, et akaprokovich är inte direkt "dolda"
[/quote]="p0d1"]
Det är 10000 gånger större chans att han åker dit för att den låter för mycket med ett Akra än "trimrör" på den.

Så cut the bullshit och ta reda på fakta innan du sprider felaktigheter.[/quote]

Jag vet om att en 125:a får gå hur snabbt som helst om effekten ej överstiger 11kw. Har du en 125:a så kommer du med största sannolikhet inte åka dit om du trimmar, men eftersom det är rätt självklart att en duke överstiger 11kw med ett akaprokovich rör så finns det alltid en liten risk att du blir tvungen att bänka hojen för att se vilken effekt den har.

Edit: järnet har även skrivit på forumet att den "nästan" är omöjligt att trimma en 125:a utan att effekten ej överstiger 11kw eftersom marginalen är väldigt liten. Du skriver även att han kan åka dit för ljudnivån vilket är korrekt, då har vi två saker som säger att han inte ska skaffa ett akaprockovich rör. :wink:
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

LinkanTuning skrev:
="p0d1"]

Så cut the bullshit och ta reda på fakta innan du sprider felaktigheter.[/quote]

Jag vet om att en 125:a får gå hur snabbt som helst om effekten ej överstiger 11kw. Har du en 125:a så kommer du med största sannolikhet inte åka dit om du trimmar, men eftersom det är rätt självklart att en duke överstiger 11kw med ett akaprokovich rör så finns det alltid en liten risk att du blir tvungen att bänka hojen för att se vilken effekt den har.

Edit: järnet har även skrivit på forumet att den "nästan" är omöjligt att trimma en 125:a utan att effekten ej överstiger 11kw eftersom marginalen är väldigt liten. Du skriver även att han kan åka dit för ljudnivån vilket är korrekt, då har vi två saker som säger att han inte ska skaffa ett akaprockovich rör. :wink:[/quote]

har då aldrig sett nånnåka dit pgabför hög ljudnivå. Tror chansennär ganska liten, eftersom det finns DB-killer åt Akrapovic, alltså låter den jättelite.
Bild

Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Okej :D
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Hör polisen ett buller och det första dom ser är en 16 åring med ett nytt blankt rör som dom ogillar så åker du nog dit för bullret istället för effekten (on den går lagligt)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Asså röret låter nog inte så mycket mer! Nån som vet något mellating mellan duke-exc-dt typ:)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

LinkanTuning skrev:
="p0d1"]

Edit: järnet har även skrivit på forumet att den "nästan" är omöjligt att trimma en 125:a utan att effekten ej överstiger 11kw eftersom marginalen är väldigt liten. Du skriver även att han kan åka dit för ljudnivån vilket är korrekt, då har vi två saker som säger att han inte ska skaffa ett akaprockovich rör. :wink:[/quote]

Det är inte självklart att duken överskrider 11 kw med akra, tvivlar starkt på det ens.
oavsett om den gör det handlar det skulle det handla om 1 hk, kanske ,1,5 hk extra max, märks knappt på prestandan då.

Järnet har nog inte fördjupat sig speciellt mycket om 125or, så vad han säger skiter jag i.

Theflyingfin : rätt vanligt att motorcyklister bötfälls för det, speciellt om de gärna drar upp till 50 kmh på ettan eller ska motprbromsa för att låta så mycket som möjligt.

Skrivet från min mobil, därav stavning och meningsuppbyggnad därefter.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Allt jag vet är att han är en motorcykel polis.

Edit: Du har säkert mycket mer erfarenhet än mig inom detta ämne så jag lämnar diskussionen till dig. :wink:
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Alyzzzer skrev:Asså röret låter nog inte så mycket mer! Nån som vet något mellating mellan duke-exc-dt typ:) hur e ch racing wsm 125 tex?
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

guddingalex skrev:
ktm_danielsson skrev:
bensinskalle skrev: Grabbarna från stockholm har beställt där eftersom det tagit slut i deras egen region :lol:
Äh, kan stockholmare ens växla :lol:
JÄVLA SKÖNING! ÄLSKAA NORRLAAND!!!
NORRLAND ska det vara!!! <3
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Alyzzzer skrev:
Alyzzzer skrev:Asså röret låter nog inte så mycket mer! Nån som vet något mellating mellan duke-exc-dt typ:) hur e ch racing wsm 125 tex?
Husqvarna e bra grejjer &#55357;&#56842;
Bild

Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

TheFlyingFin skrev:
Alyzzzer skrev:
Husqvarna e bra grejjer ��
Såg nu att de inte hade 15 hk utan typ 12. Då e de ju helt waste. Man ska ju köpa en med 15 hk.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Alyzzzer skrev:
TheFlyingFin skrev:
Alyzzzer skrev:
Husqvarna e bra grejjer ��
Såg nu att de inte hade 15 hk utan typ 12. Då e de ju helt waste. Man ska ju köpa en med 15 hk.
Gå inte så mycket på effektsiffrorna. Vill du ha 2takt eller 4takt? Vad prioriterar du egentligen?
CH Racing, Gasgas EC125, äldre Husqvarna 125 runt 00, är väl några stycken förutom de nämnda.

Jag hänvisar dig till http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=27671 istället nu, då snacket berör andra hojar än Duken.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

okej fortsätter snacket där!:)
Skriv svar