LinkanTuning skrev:LinkanTuning skrev:
De vill du nog inte veta, dom är inte gratis direkt... Men har du en 125:a kör på mer dolt trim så minskar chansen att åka dit rätt kraftigt, et akaprokovich är inte direkt "dolda"
="p0d1"]
Han kommer inte åka dit för trim.
En 125a får ha vilken toppfart som helst, bara effekten inte överskrider 11 kw.
Det är 10000 gånger större chans att han åker dit för att den låter för mycket med ett Akra än "trimrör" på den.
Så cut the bullshit och ta reda på fakta innan du sprider felaktigheter.[/quote]
Jag vet om att en 125:a får gå hur snabbt som helst om effekten ej överstiger 11kw. Har du en 125:a så kommer du med största sannolikhet inte åka dit om du trimmar, men eftersom det är rätt självklart att en duke överstiger 11kw med ett akaprokovich rör så finns det alltid en liten risk att du blir tvungen att bänka hojen för att se vilken effekt den har.
Edit: järnet har även skrivit på forumet att den "nästan" är omöjligt att trimma en 125:a utan att effekten ej överstiger 11kw eftersom marginalen är väldigt liten. Du skriver även att han kan åka dit för ljudnivån vilket är korrekt, då har vi två saker som säger att han inte ska skaffa ett akaprockovich rör.

[/quote]
Det är inte självklart att duken överskrider 11 kw med akra, tvivlar starkt på det ens.
oavsett om den gör det handlar det skulle det handla om 1 hk, kanske ,1,5 hk extra max, märks knappt på prestandan då.
Järnet har nog inte fördjupat sig speciellt mycket om 125or, så vad han säger skiter jag i.
Theflyingfin : rätt vanligt att motorcyklister bötfälls för det, speciellt om de gärna drar upp till 50 kmh på ettan eller ska motprbromsa för att låta så mycket som möjligt.
Skrivet från min mobil, därav stavning och meningsuppbyggnad därefter.