Baklampa funkar inte inkopplad men funkar med batteri

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
LaxenPG
Elmoped

Baklampa funkar inte inkopplad men funkar med batteri

Inlägg av LaxenPG »

Hej!

Monterade en STR8 BlackLine på min Aerox men får inte bakljuset att fungera. Den funkar om man bromsar dvs att bromsljuset tänds.

Original lampan funkar klockrent. (bakljus, bromsljus)

Om man kopplar in BlackLine:en till ett batteri så funkar bakljuset helt korrekt. Vilket betyder att lampan funkar, men när man kopplar den i moppen så funkar det inte.

Får lampan för lite ström/volt?

Tack! :D
adamskur
Elmoped

Re: Baklampa funkar inte inkopplad men funkar med batteri

Inlägg av adamskur »

LaxenPG skrev:Hej!

Monterade en STR8 BlackLine på min Aerox men får inte bakljuset att fungera. Den funkar om man bromsar dvs att bromsljuset tänds.

Om man kopplar in BlackLine:en till ett batteri så funkar bakljuset helt korrekt. Vilket betyder att lampan funkar, men när man kopplar den i moppen så funkar det inte.

är det ledbakljus? du kan ha kopplar plus och minus fel, pröva att byta. kolla att det kommer spänning i sladdarna men det borde det ju göra om ditt gammla lyse fungerade
mulle meck har lärt mig allt jag vet

fordon: sym orbit 1
jawa 210 trasig koppling
LaxenPG
Elmoped

Re: Baklampa funkar inte inkopplad men funkar med batteri

Inlägg av LaxenPG »

adamskur skrev:
LaxenPG skrev:Hej!

är det ledbakljus? du kan ha kopplar plus och minus fel, pröva att byta. kolla att det kommer spänning i sladdarna men det borde det ju göra om ditt gammla lyse fungerade
Japp led!
Har kopplat minus till minus och plus till plus (konstant plus). Det kan ju inte vara fel på några kablar eller etc eftersom när man kopplade inte original så funkar allt perfekt.
LaxenPG
Elmoped

Inlägg av LaxenPG »

Någon som vet om det är annat volt styrka till baklampan? :)
Skriv svar