stage6 mk2 sport pro 70cc
leoveínce yy
17,5mm
mvt millenium analog tändsystem
polini hi-speed varator
ngk racing tändkabel/hatt
delta mhr koppling
motorforce racing kopplingsklocka
motorforce evo 10mm vev
mallosi xkevlar belt
doppler racing membran
motorforce ostrypt insug
luftburk med malossi sportluftfilter i luftburken
ssp snabbgas
allt det där är sprillans nytt,
den startar och går på tomgången, men när man ska gasa så kommer den ingen vart. den böar, ibland så för den en lite extra kraft och låter mer. gasar man fullt så dör den nästan.
hade 110 munstycke i först, sen bytte jag till 98 exakt samma sak. tändstiftet är svart och oljigt. men min förra aerox hade inte racing mebran elr ostrypt insug. och den hade 102 munstycke storlek.
har kollat: tändsystemet, inusg, membran, tändstift, förgasaren, cylindern. men fattar inte vad felet är.
hade hällt i nån jordgubbs olja, som jag köpt på pedparts, kanske är den?
ska köpa ny bensin idag och gå ner i munstycke.
och tändstiftet är sprillans nytt också.
tacksam för all hjälp!
är ny här så säg om jag gjort något fel med tråden elr något annat.
tändstiftet är svart sen lite vitt i mitten,
nej för det är första gången jag har startat moppen efter klyvningen, alla grejer har inte ens rullat 1 m.
förgasaren är helt ny.
enligt denna setuptycker jag själv att jag borde ha över str 100 i munstycke, men tändstiftet blir helt svart:(
gå upp i munstycke istället, då du inte vet om du redan har för litet munstycke, ta det största och se om det blir bättre, om den böar så har du för litet.
edit: läste nu att du redan har testat, vad är ditt största munstycke?
jag har som störst 110! men ska köpa en större munstycka sats nu!
förstår att jag m¨åste testa luftskruven och tomgången.
men om jag har för litet munstycke hur kan då tändstiftet bli helt svart??
så nu har jag testat olika munstycken!
började med 80, då började den ge lite effekt när man gasade lite. gasade man mer så började den böa.
sen testade jag 110 igen. då började den gå lite bättre med pytte lite gas,gasade man mera så böade den men det lät lite högre. i början så va tändstiftet vit, sedan blev det ganska svart. så ska testa störe munstycke,