Tjenare, har bytt kedja på gileran, och när jag har växel i och kör kommer det ett vinande ljud från växellådan, drar jag in kopplingen så slutar det låta, testade att släppa spänningen på kedjan men det hjälper inte, någon som vet va de kan vara?
gilerahjärnan skrev: skramlar det? på min Smt så skramlade det från kopplingen, antingen så var det lamellerna/fjädrarna eller dåligt med olja.
inte överdrivet men lite grann när man börjar köra å skakar lite, var inga problem innan kedjebytet, tänkte om kedjan måste slitas in lite först eller nåt :s
gilerahjärnan skrev:är du 100% säker att det låter från lådan? låter konstigt att det låter därifrån för att du bytte kedja...
näe inte 100% men någonstans där, drar jag in kopplingen så slutar det, så de skulle ju lika gärna kunna vara olja eller liknande men tänkte eftersom det inte lät innan bytet :/
gilerahjärnan skrev:är du 100% säker att det låter från lådan? låter konstigt att det låter därifrån för att du bytte kedja...
näe inte 100% men någonstans där, drar jag in kopplingen så slutar det, så de skulle ju lika gärna kunna vara olja eller liknande men tänkte eftersom det inte lät innan bytet :/
hur låter det om du har växel i och håller in kopplingen?
hur låter det om du har växel i och håller in kopplingen?
den blir knäpp tyst bara motorvarvet som hörs men varken skakar eller viner. . kan de vinande ljudet vara att kopplingen slirar? Är de fel eller förlite olja då? :s
Derbi_pöjk skrev:Samma grej hände mig när jag böt kedja! Det jag gjorde var att
1. smörjde kedjan
2. kollade att kedjan låg rakt och inte glappade
3. spännde kedjan
testa att göra detta och säg till om det löste sig
okej, får testa i eftermiddag den slår som fan när man börjar köra mot underkanten mot svingen men de e nog för dåligt spänt
Runkenslider skrev:Magnus, Det är munstycket! Måste vara munstycket! Eller Kjedjan, Lite skev eller så :*
hm ja jag har ju bytt munstycke men det är längesedan, så det borde väl inte göra något? För de är väl inte sammankopplat med kedjan? Hahahaha du e för go
låter som låsringen på framdrevet sitter löst vilket gör att framdrevet åker fram, hände en kompis skrållade som fan undrade vad det var så hade låsringen hoppat av.
eller troligtvis som några andra säger att bakjulet inte är rakt.
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!
Om du kan dra bakhjulet längst bak när dujusterar kedjelängden så är kedjan för lång förmodligen, fram med vinkelslipen och slipa bort någon länk då.
Har för mig att kedjespelat ska ligga runt 4 cm ? Kan vara helt åt helvete dock
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Persson97 skrev:Om du kan dra bakhjulet längst bak när dujusterar kedjelängden så är kedjan för lång förmodligen, fram med vinkelslipen och slipa bort någon länk då.
Har för mig att kedjespelat ska ligga runt 4 cm ? Kan vara helt åt helvete dock
2-3 tror jag att ja läste, men kan inte dra de så långt kommer inte ens till mitten