ska invända lite. Derbi är överlag typ 40 gånger vanligare här i landet än alla AM6 moppar ilag. Dessutom är det helt svinlätt att hitta delar till dom, AM6 delar är tvärtom svåra att få tag på här. Dessutom är det faktiskt oftast billigare till Derbi xD.Remoz12 skrev:De är alla av väldigt hög kvalite. Rieju,Derbi, Yamaha och Beta är de bästa inom "crossmoppe" enligt mig. Enligt mig är Betorna snyggast orginal.
Derbi har ej AM6 som de andra, vilket gör att hitta reservdelar till motorn lite svårare och ev dyrare.
Själv har jag en Derbi som fungerar finfint. Men de andra är av samma kvalitet.
fyller i: även samma med drac, fruktansvärt lättmeckade och du får in hela huvudet igenom motor och tankTheFlyingFin skrev:ska invända lite. Derbi är överlag typ 40 gånger vanligare här i landet än alla AM6 moppar ilag. Dessutom är det helt svinlätt att hitta delar till dom, AM6 delar är tvärtom svåra att få tag på här. Dessutom är det faktiskt oftast billigare till Derbi xD.Remoz12 skrev:De är alla av väldigt hög kvalite. Rieju,Derbi, Yamaha och Beta är de bästa inom "crossmoppe" enligt mig. Enligt mig är Betorna snyggast orginal.
Derbi har ej AM6 som de andra, vilket gör att hitta reservdelar till motorn lite svårare och ev dyrare.
Till TS: om du vill ha en moppe med mycket rum att meka, köp en beta. För att öt. Kunna skruva en Derbi tex får man riva bort alla kåpor +tank. På beta kan man nästa byta cylindr utan att ta loss tanken ��
Bla bla blaTheFlyingFin skrev:ska invända lite. Derbi är överlag typ 40 gånger vanligare här i landet än alla AM6 moppar ilag. Dessutom är det helt svinlätt att hitta delar till dom, AM6 delar är tvärtom svåra att få tag på här. Dessutom är det faktiskt oftast billigare till Derbi xD.Remoz12 skrev:De är alla av väldigt hög kvalite. Rieju,Derbi, Yamaha och Beta är de bästa inom "crossmoppe" enligt mig. Enligt mig är Betorna snyggast orginal.
Till TS: om du vill ha en moppe med mycket rum att meka, köp en beta. För att öt. Kunna skruva en Derbi tex får man riva bort alla kåpor +tank. På beta kan man nästa byta cylindr utan att ta loss tanken ��
Neeeej alla har inte 5,44 häst, bara gamla Derbi typ och rk6 kanskeLinkanTuning skrev:En eu moppe får inte ha mer en 4 kw original=5,44 hk. Så hästkrafterna på mopparna är detsamma.
Edit: jag rekommenderar Derbi
Men kör inte moppe utan kort du tjänar inget påt, ta kortet istället.
Absolut allt går.erikssonanton skrev:Ok
så dom gammal Derbi motorerna har mer hästkrafter.
Kan man höja hästkrafterna på en AM6 motor utan att den går typ 40 km/h snabbare än original och att det inte låter som bara den??