Trottelnålen ramla! Hjälp!!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
TriqnTPH
Elmoped

Trottelnålen ramla! Hjälp!!

Inlägg av TriqnTPH »

Tjena! Idag när jag rengjorde förgasaren så lossna trottelnålen och en gråaktig sak, på nålen så sitter det en liten sak! Jag har allt som behövs men vet inte hur jag ska lägga tillbaks allt :(
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Haha har du inte en sån här tråd redan? ^^

Du börjar med att lägga trottellocket på gasvajern, därefter trär du på fjädern ligadant. Tryck ihop fjädern med fingrarna och trä vajern på trotteln. Det kan va lite klurigt så använd en tång om det är lättare. Sen ser du till att trä upp fjädern en bit på trotteln, oftast går det att skjuta ut vajern genom ett spår i trottelm på sidan så att fjädern inte åker tillbaka, annars får du försöka hålla uppe den själv antar jag. Släpp ner nålen i mitten på trotteln, därefter den gråa pluppen ovanpå nålen. Den har en liten pigg som ska ner i ett hål på botten av trotteln, se till att den hamnar rätt och släpp försiktigt ner fjädern på plats.

Vet inte om det blev en utförlig beskrivning, testa det i alla fall i väntan på andra svar om någon har en bättre förklaring :) Lycka till
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
TriqnTPH
Elmoped

Inlägg av TriqnTPH »

Tack mannen! Det är lugnt jag förstog allt :) aja då är det bara att försöka :lol:
Skriv svar