på sommaren startar den efter 30 sek med startmotorn
nu på vintern vid nollan o ner till minus 3-4 grader får ja koppla in batteriladdaren o mala me startmotorn i en minut o sen kicka 10 ggr o sen startgas o sen mala igen me startmotorn en minut eller 2 sen kickka igen ,sen kommer de en jävla avgasknall sen malla igen o kicken igen har ja då tur startar den .
gasar me den en minut .stänger av den . väntar nåra minuter o då startar den direkt.
men får den stå en timme e de samma igen.
ny soppa i
ny prestandatändspole o stift,bra gnista
kollat ventilerna
kollat automatchoken
nya membram i förgasaren
alla slangar nya
ny luftfilterburk
kollat vacumkranen
ställt på luftskruven
rengjort förgasaren
kompprov kall 13 kg
ventiler ställda på 0,1 in o 0,1 ut
va faan e fel.även om de e en kinamoppe ska den väll starta vid 3-4 minus.
Sätt en rejäl extra kabel mellan minuspolen på batteriet och motorn, t.ex. en av skruvarna till ventilkåpan. Det är lite si och så med elsystemet så det händer att strömmen till startmotorn bråkar med signalerna till tändsystemet...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
baotian förgasare 4t med automatchoke.
vad jag förstått så ska man varmköra moppen först.
och sedan skruva in luftblandningsskruven i botten ,för att sedan skruva ut den tills den varvar som mest.
högst varv får jag om luftblandningsskruven är inskruvad helt i botten,oavsett om det är +20 eller -10 ute.
och oavsett om motorn är varm eller kall.
trotts detta körde ja med den 2,5 varv utskruvad i sommras.
den var lite svårstartad i sommras ochså,men inte så farligt.
nu på vintern måste jag skruva ut luftskruven 5-7 varv för att den ska starta,o då startar den lätt även om det är 5-10 minusgrader.
nått måste ju va fel.
men kan ja köra med den så mycke utskruvad,eller kommer ja behöva skruva in den när den blivit varm.
så problemet verkar vara löst nu
nu dummar sej den igen
i bland för den för mycke soppa o i bland för lite när ja ska starta den.
får väll köpa en annan förgasare som ja blivit rekomenderad
Kolla så flottörnålen tätar ordentligt, och allt som hör till rör sig som det ska. Flödar den över ibland blir det att den då och då får för mycket soppa. T.ex. att den ofta gör det vid start, men sedan fungerar som den ska när motorns vibrationer hjälper grejerna att röra sig.
Jobbade med att serva dessa kineser för några år sedan, och även om jag bytte många delar på förgasarna behövde jag aldrig skrota nån helt för att den inte ville fungera ordentligt (men jag vet att det var andra mekanikers lösning istället för att räkna ut vad som var fel och bara fixa det). Men visst, vet man inte vad man ska göra med den gamla är det ju ett enkelt sätt att få helt nya prylar rakt igenom. Nackdelen är att även en ny förgasare behöver ställas in, och när det gäller kinagrejerna säger inget att ens nya grejer är felfria... Det var många gånger jag hämtade nya prylar från lagret och märkte att dom behövde lite pyssel innan dom var användbara, eller i vissa fall, fick gå rakt i soporna och ytterligare en ny hämtades från lagret.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.