Men problemet blev då, var ska jag då hålla hus? Nästan 7 kompletta mopeder och en HEL del med reservdelar och verktyg. Som tur är, fick jag hyra ett garage i min bostadsförening (Jag bor i lägenhet). Som jag kunde hålla till i. Kruxet är ju då, att jag får inte plats med allting där. Men tack vare min flickväns föräldrar, fick jag förvara det mesta jag behövde hos svärfars gamla föräldrahem, som också finns på landet. Dock finns det inge plats att skruva där, men lite förvaring kunde jag få - Det tackar jag för!
Så en söndagkväll, flyttade jag ut allting! Det blev totalt 4 släpkärror fulla, samt fullsmockad Volvo 740 med delar. 3 kärror åkte ut till landet, medans resten fick trängas i mitt nya garage. Jag hade dock otur med att min Volvo 740 skulle dö mitt i allt.. Saknar gnista *suck*. Mitt under flytten.
Då jag inte orkade med att fixa min 740, köpte jag en ny istället. *ler*

Blev en Volvo V70 -08 istället. Nåja till saken...
Då allting skedde i rask takt så slängdes allting bara in i garaget. Så nu kommer det en tid med sortering, omflyttning och inventering av delar. Samt bygga lite saker som jag behöver.
Till bilderna
Allting inslängt, så nu börjar jag fixa och dona! Lite mörkt? Slänger upp en "bygglampa" i taket. Det hade jag i min gamla verkstad, så det duger nu också!

Lampa uppe. Detta får duga nu, det ska till mer belysning när jag byggt ihop ett arbetsbord m.m.

Det blev mycket bättre!

Som ni ser har jag två hyllor uppe, jag har faktiskt köpt en tredje hylla, som ska upp.

Köpte mig även en stor verktygstavla på Biltema.
Sist hängde jag upp allting i spikar på väggen. Nu ville jag att det skulle se liiite proffsigare ut.

Den ska upp på väggen där.

Uppe.

Samt mitt skruvsortiment, men en hel del småplock. Jag var även till IKEA igår, och fyndade på fyndavdelningen! Dom hade nämligen en massiv träskiva, typ ek eller bok (Kommer inte ihåg). Den ska bli mitt arbetsbord, som ska ställas under verktygstavlan. Den är riktigt fin, så det blir nog en av dom finaste arbetsborden jag haft.

Sen slängde jag upp den 3:e hyllan, med det viktigaste! Stereon! Musik är ett måste när man skruvar.
Sen lite stökbilder. Det ska organiseras, flyttas och städas!

Fortsättning följer!
2 Februari 2014
Dags för att bygga en arbetsbänk! Först till Byggmax och köpa lite reglar och skruv.

Avlastat i garaget, men IKEA köksskivan i lådan där.

Ett, Tuu, Tre, så var ramen byggd med skivan på!;) c:a 1800mm lång, 600mm djup, och 1000mm hög! Jag är inte snickare på något sätt, enbart en amatör som bygger på sitt egna sätt.

Och nu kommer jag ihåg träsorten, Valnöt! Lyxigt.

Lite förstärkning och fastskruvad i väggen. Sen packades allting upp för att få sin egna plats. får se vart allting hamnar! Skulle behöver en hylla precis bredvid arbetsbordet med saker man lätt behöver komma åt.

3 Februari 2014
MYCKET plock idag. Försöka hitta plats åt alla verktyg, sortera, flytta runt grejer som man går över, tänkt ut hur man ska få det smidigt m.m.
En hel del tänkande.
Sortering på G

Lite undanplockat för fotografering! Skruvstädet fick sig lite färg, verktygstavlan blev rätt så bra. Samt att skivan för mitt skruvsortiment blev målad för att matcha resten av verktygstavlorna.

Härnäst blir att få ordning på hörnan där. Vet inte riktigt hur jag ska få till det, men det löser sig!

"finhyllan" med cylindrar. Lite gott och blandat.

Eftersom garaget är tätare än min gamla lada, kan jag ÄNTLIGEN få lite värme!