Nästan helt 100 på att det inte är remmen, körde ett tag med bara zx innan jag bytte vikter med, inge problem då, kollade remen när jag bytte vikterna med, den hade inga jack osv i sig, om det är så du menar, hur kan jag annars se hur den slitigt?Arkstar skrev:Remmen kan ju också slira om du har en sliten rem
Testat o byta ut den först?
Ja att det är typ trådar här o där på remmen kan ju visa tecken på slitage men även jack men när du sa att det inte fanns nå jack så kan det va tryckfjädern ändå!lothe23 skrev:Nästan helt 100 på att det inte är remmen, körde ett tag med bara zx innan jag bytte vikter med, inge problem då, kollade remen när jag bytte vikterna med, den hade inga jack osv i sig, om det är så du menar, hur kan jag annars se hur den slitigt?Arkstar skrev:Remmen kan ju också slira om du har en sliten rem
Tack, Jag tror ochså det är så, när jag släpper gasen känner jag att remen släpper typ, så snurrar den typ vidare, men tycker du jag bör köpa både och direkt eller ska jag börja med kopplingsfjädrar? (har orginal alltså för mjuka)Arkstar skrev:Ja att det är typ trådar här o där på remmen kan ju visa tecken på slitage men även jack men när du sa att det inte fanns nå jack så kan det va tryckfjädern ändå!lothe23 skrev:Nästan helt 100 på att det inte är remmen, körde ett tag med bara zx innan jag bytte vikter med, inge problem då, kollade remen när jag bytte vikterna med, den hade inga jack osv i sig, om det är så du menar, hur kan jag annars se hur den slitigt?Arkstar skrev:Remmen kan ju också slira om du har en sliten rem
Jag skulle som sagt köpa en Malossi 30+ Vit
Oftast ska man inte byta tryckfjäder..
Det är även möjligt att du har för mjuka kopplingfjädrar att den inte greppar vid varvtalet när du gasar igen..
Svårt o säga.. man får testa sig fram tycker jaglothe23 skrev:okej tack!Arkstar skrev:Jag skulle köpt tryckfjäder och kopplingsfjäder direkt då det blir billigare istället för att betala frakt + postförskott två gånger
Men jag bör endån börja med att bara byta kopplingsfjädrar?
De har lagt till så man inte behöver betala postförskott utan bankort med.Arkstar skrev:Svårt o säga.. man får testa sig fram tycker jaglothe23 skrev:okej tack!Arkstar skrev:Jag skulle köpt tryckfjäder och kopplingsfjäder direkt då det blir billigare istället för att betala frakt + postförskott två gånger
Men jag bör endån börja med att bara byta kopplingsfjädrar?men börja med kopplingsfjädrarna först