En kompis ska sälja sin motard, den behöver byta kolv men han vet inte hur man gör så han ska sälja istället, han har redan köpt en kolv som han har liggandes..
Setupen: - 70 cc metrakit promade 2
- Hebo underligandes rör
- str8 24 mm förgasare
- metrakit öppet luftfilter
- metrakit carbon membran
- 13/53 drevning
- Hebo racing kopling
En TMS motard, han vill ha 5000 för den, är det värt det? Byta kolven sen sälja, hur mycket tror ni jag får för den? Gör ca 110
oggew2 skrev:En kompis ska sälja sin motard, den behöver byta kolv men han vet inte hur man gör så han ska sälja istället, han har redan köpt en kolv som han har liggandes..
- Hebo underligandes rör
- str8 24 mm förgasare
- 13/53 drevning
- Hebo racing kopling
En TMS motard, han vill ha 5000 för den, är det värt det? Byta kolven sen sälja, hur mycket tror ni jag får för den? Gör ca 110
Enda jag vet är att TMS är kina skrot och svårsålt oavsätt pris, säljes billiga även fungerande Men du skulle säkert kunna vinna 1-3k på det om du hittar rätt köpare
oggew2 skrev:En kompis ska sälja sin motard, den behöver byta kolv men han vet inte hur man gör så han ska sälja istället, han har redan köpt en kolv som han har liggandes..
- Hebo underligandes rör
- str8 24 mm förgasare
- 13/53 drevning
- Hebo racing kopling
Enda jag vet är att TMS är kina skrot och svårsålt oavsätt pris, säljes billiga även fungerande Men du skulle säkert kunna vinna 1-3k på det om du hittar rätt köpare
Hm, kineser är ju aldrig roliga :/ Då borde jag ju nästan kunna pruta
En TMS som gör 110 skulle inte jag vilja sitta på iaf Har han bytt ut orginal motorn till en riktig motor så känns köpet lite bättre, men ändå en riktig klassisk kina moppe som går sönder, det vill man inte att det ska göra när man kör i 110
- Hebo underligandes rör
- str8 24 mm förgasare
- 13/53 drevning
- Hebo racing kopling
Jag skulle Max ge 3k för den om det är 100% att den går efter ny kolv då de går isönder 3ggr per mil typ, men är det annan motor är det ett bra köp!
- Hebo underligandes rör
- str8 24 mm förgasare
- 13/53 drevning
- Hebo racing kopling
Jag skulle Max ge 3k för den om det är 100% att den går efter ny kolv då de går isönder 3ggr per mil typ, men är det annan motor är det ett bra köp!
Men annars satsa på någon sketen drac/Furia/Derbi/gileria/Yamaha (nyare) typ från blocket och fixa upp den, eller om du vill tjäna som mest köp en sketen atraktor och lacka om den och fixa inredningen så får du en bra slant för den!:)
Brisingar skrev:
Men annars satsa på någon sketen drac/Furia/Derbi/gileria/Yamaha (nyare) typ från blocket och fixa upp den, eller om du vill tjäna som mest köp en sketen atraktor och lacka om den och fixa inredningen så får du en bra slant för den!:)
Vet inte om motorn är bytt...
Vad tror ni andra crossmoppar kan gå för på blocket då? Scoutar där efter bra deals men dom flesta är över 5k, känns lite väl mycket då man inte lär göra nån profit då...
Han säger att han har bytt ut AM6 kopian mot en original am6a, låter inte så trovärdigt, om det är sant måste det vara en bra deal... Någon som vet hur man kan urskilja kopian från original?
oggew2 skrev:Han säger att han har bytt ut AM6 kopian mot en original am6a, låter inte så trovärdigt, om det är sant måste det vara en bra deal... Någon som vet hur man kan urskilja kopian från original?
Hyggligt bra deal snarare, trimmet har säkert gått på runt 8000+, men som sagt så sitter ju motorn på en tms, vilket sänker värdet
Det är nog inte så svårt alls, då det är rätt stor skillnad. Tms har tre "streck" på högra sidan av motorn, och en skruv som INTE sitter i mitten av motorn (samma sida fortfarande) på en riktig AM6 finns inte dom där tre strecken och skruven sitter precis i mitten av motorn.
oggew2 skrev:Han säger att han har bytt ut AM6 kopian mot en original am6a, låter inte så trovärdigt, om det är sant måste det vara en bra deal... Någon som vet hur man kan urskilja kopian från original?
Hyggligt bra deal snarare, trimmet har säkert gått på runt 8000+, men som sagt så sitter ju motorn på en tms, vilket sänker värdet
Det är nog inte så svårt alls, då det är rätt stor skillnad. Tms har tre "streck" på högra sidan av motorn, och en skruv som INTE sitter i mitten av motorn (samma sida fortfarande) på en riktig AM6 finns inte dom där tre strecken och skruven sitter precis i mitten av motorn.
Får kolla efter det! Motorn satt på en drac från 03 innan, med allt detta trim, vad tror ni jag skulle kunna sälja den för?
Får kolla efter det! Motorn satt på en drac från 03 innan, med allt detta trim, vad tror ni jag skulle kunna sälja den för?
Gissar på 7-9k om den går bra och det är en äkta AM6
moppenissen96 skrev:När du har haft moppe ett tag så kommer du ångra dig fett mycket att du slängde ut pengar på trim, styling och skit som gör mopeden mindre värd
Tror du får 5000 för motarden fungerande , man ska satsa på Aerox, Speedfightar de kan man tjäna en del på
Jo har en viva nu, den e jävligt tråkig så vill testa nytt... Och roxar fungerande går väl runt 9k?
Hm, en annan som säljer sin mh furia som jag kanske kan få för 3k, som har ett turbokit rör och kommer från 01.
Vilken tycker ni jag ska köpa? Finns det pengar att tjäna på furian eller blir det samma pris att sälja den för?
Fortsätter lite på denna tråden, nu är det en annan som ska sälja sin rox med denna setupen:
Stage6 70cc racing
17,5dellorto förgasare
Stage6 variator
Polini koppling
Motorforce vev
Stage6 trimrör
Mallosi luftfilter
Det ända som behöver göras är att koppla in kylarsystemet och ställa in, någon som har erfarenhet av det och vet om det är svårt?
Tänkte köpa någon av dom här 3 mopparna, vilken av dom tycker ni?
dom äldre furia ligger då inte högt i värde, fullt fungerande som går iväg för 3k är inget ovanligt, nya modellen och ryz däremot ligger det pengar i, tms är och förblir det inget värde i, allra minst om den är trimmad.
oggew2 skrev:Fortsätter lite på denna tråden, nu är det en annan som ska sälja sin rox med denna setupen:
Stage6 70cc racing
17,5dellorto förgasare
Stage6 variator
Polini koppling
Motorforce vev
Stage6 trimrör
Mallosi luftfilter
Det ända som behöver göras är att koppla in kylarsystemet och ställa in, någon som har erfarenhet av det och vet om det är svårt?
Tänkte köpa någon av dom här 3 mopparna, vilken av dom tycker ni?
Vad tror ni den kan vara värd sen? Svarta kåpor och nudebar
ursäckta att ja lägger mej i.men kinamopeder har fått oförstjänt dåligt ryckte.
om du astrimmar en Derbi Senda så mår inte den heller så bra efter ett tag.
sen e de skilnad på kina o kina.
de gäller de mesta.
ta tex att de står samsung eller honda på en grej,titta noga så står det även
made in kina eller taiwan
monarped skrev:ursäckta att ja lägger mej i.men kinamopeder har fått oförstjänt dåligt ryckte.
om du astrimmar en Derbi Senda så mår inte den heller så bra efter ett tag.
sen e de skilnad på kina o kina.
de gäller de mesta.
ta tex att de står samsung eller honda på en grej,titta noga så står det även
made in kina eller taiwan
min polare köpte en TMS Motorad 08 endast gått 200mil helt original, varva ca 12k varv för att gå i 60.... den gick i sönder efter en vecka första gången, iallfall ¨min erfarenhet av dom
Har jo liksom polare med Derbis, Furia, Rieju, Gileria som går i 100km/h+ och inte en enda har gått isönder en enda gång på hela förra sommaren utom han med Gilerian men det var han som hade slarvat
jo förstår.
de e inte samma kvalite på kinascotrar tex.
men köper du en utan att trimma så funkar dom jättebra.
de som e problem med tex scotrar från kina e plasten som spricker lättare än om du köper ny dyr plast för då håller det.
motorerna e de la olika me,men baotians motor e ju licenstillverkad av Yamaha tex.
tycker bara dom får onödigt dåligt ryckte.
att dom trillar i sär bara man tittar på dom.
men dom säljs i massor o e billiga o håller ett par år.
jämfört me o lägga ut 25-30 tusen
monarped skrev:jo förstår.
de e inte samma kvalite på kinascotrar tex.
men köper du en utan att trimma så funkar dom jättebra.
de som e problem med tex scotrar från kina e plasten som spricker lättare än om du köper ny dyr plast för då håller det.
motorerna e de la olika me,men baotians motor e ju licenstillverkad av Yamaha tex.
tycker bara dom får onödigt dåligt ryckte.
att dom trillar i sär bara man tittar på dom.
men dom säljs i massor o e billiga o håller ett par år.
jämfört me o lägga ut 25-30 tusen
Dom är ju så pass billiga av en orsak? Byggda utav billiga delar. Även fast det förmodligen är så att själva bygget utav en kinamoppe inte skiljer sig alls från te.x Derbis eller yamahas verkstadar (pratar om arbetarnas erfarenhet och de verktyg som använt) så är kinamoppar byggda utav delar som inte klarar hälften så mycket som riktiga kvalitetsdelar.
de va la ett bra pris.
menade inte o gnälla på nån angående kinamoppar.
problemet e bara de att rätt va de e så e de nåra som får problem med sin Derbi eller nått annat märke o då helt plötsligt så sprids det att de bara e skit
så ja håller me att kinamoppar självklart inte håller samma kvalite som Yamaha.
Skit i om det är en kina moppe. Den har en AM6 motor dock kopia men ändå värd att köpa. Min kompis portade sin med 50cc och satte på ett underliggande rör toppade 105-110 ärligt. Såhär ser den ut
jävligt snygg enligt mig men han bytte den mot en nyare sr50 ditech