Är det värt att köpa?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Är det värt att köpa?

Inlägg av oggew2 »

En kompis ska sälja sin motard, den behöver byta kolv men han vet inte hur man gör så han ska sälja istället, han har redan köpt en kolv som han har liggandes..
Setupen: - 70 cc metrakit promade 2
- Hebo underligandes rör
- str8 24 mm förgasare
- metrakit öppet luftfilter
- metrakit carbon membran
- 13/53 drevning
- Hebo racing kopling

En TMS motard, han vill ha 5000 för den, är det värt det? Byta kolven sen sälja, hur mycket tror ni jag får för den? Gör ca 110
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Re: Är det värt att köpa?

Inlägg av Brisingar »

oggew2 skrev:En kompis ska sälja sin motard, den behöver byta kolv men han vet inte hur man gör så han ska sälja istället, han har redan köpt en kolv som han har liggandes..
- Hebo underligandes rör
- str8 24 mm förgasare
- 13/53 drevning
- Hebo racing kopling

En TMS motard, han vill ha 5000 för den, är det värt det? Byta kolven sen sälja, hur mycket tror ni jag får för den? Gör ca 110
Enda jag vet är att TMS är kina skrot och svårsålt oavsätt pris, säljes billiga även fungerande :) Men du skulle säkert kunna vinna 1-3k på det om du hittar rätt köpare :)
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

Brisingar skrev:
oggew2 skrev:En kompis ska sälja sin motard, den behöver byta kolv men han vet inte hur man gör så han ska sälja istället, han har redan köpt en kolv som han har liggandes..
- Hebo underligandes rör
- str8 24 mm förgasare
- 13/53 drevning
- Hebo racing kopling

Enda jag vet är att TMS är kina skrot och svårsålt oavsätt pris, säljes billiga även fungerande :) Men du skulle säkert kunna vinna 1-3k på det om du hittar rätt köpare :)
Hm, kineser är ju aldrig roliga :/ Då borde jag ju nästan kunna pruta
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

En TMS som gör 110 skulle inte jag vilja sitta på iaf ;) Har han bytt ut orginal motorn till en riktig motor så känns köpet lite bättre, men ändå en riktig klassisk kina moppe som går sönder, det vill man inte att det ska göra när man kör i 110

satsa på en halvdan drac/furia/Derbi som funkar!
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

oggew2 skrev:
Brisingar skrev:
- Hebo underligandes rör
- str8 24 mm förgasare
- 13/53 drevning
- Hebo racing kopling

Jag skulle Max ge 3k för den om det är 100% att den går efter ny kolv då de går isönder 3ggr per mil typ, men är det annan motor är det ett bra köp!
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

oggew2 skrev:
Brisingar skrev:
- Hebo underligandes rör
- str8 24 mm förgasare
- 13/53 drevning
- Hebo racing kopling

Jag skulle Max ge 3k för den om det är 100% att den går efter ny kolv då de går isönder 3ggr per mil typ, men är det annan motor är det ett bra köp!

Men annars satsa på någon sketen drac/Furia/Derbi/gileria/Yamaha (nyare) typ från blocket och fixa upp den, eller om du vill tjäna som mest köp en sketen atraktor och lacka om den och fixa inredningen så får du en bra slant för den!:)
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

Brisingar skrev:
oggew2 skrev:
Brisingar skrev: Enda jag vet är att TMS är kina skrot och svårsålt oavsätt pris, säljes billiga även fungerande :) Men du skulle säkert kunna vinna 1-3k på det om du hittar rätt köpare :)

Men annars satsa på någon sketen drac/Furia/Derbi/gileria/Yamaha (nyare) typ från blocket och fixa upp den, eller om du vill tjäna som mest köp en sketen atraktor och lacka om den och fixa inredningen så får du en bra slant för den!:)
Vet inte om motorn är bytt...
Vad tror ni andra crossmoppar kan gå för på blocket då? Scoutar där efter bra deals men dom flesta är över 5k, känns lite väl mycket då man inte lär göra nån profit då... :(
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

Han säger att han har bytt ut AM6 kopian mot en original am6a, låter inte så trovärdigt, om det är sant måste det vara en bra deal... Någon som vet hur man kan urskilja kopian från original?
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

oggew2 skrev:Han säger att han har bytt ut AM6 kopian mot en original am6a, låter inte så trovärdigt, om det är sant måste det vara en bra deal... Någon som vet hur man kan urskilja kopian från original?
Hyggligt bra deal snarare, trimmet har säkert gått på runt 8000+, men som sagt så sitter ju motorn på en tms, vilket sänker värdet

Det är nog inte så svårt alls, då det är rätt stor skillnad. Tms har tre "streck" på högra sidan av motorn, och en skruv som INTE sitter i mitten av motorn (samma sida fortfarande) på en riktig AM6 finns inte dom där tre strecken och skruven sitter precis i mitten av motorn.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

MisterDT50R skrev:
oggew2 skrev:Han säger att han har bytt ut AM6 kopian mot en original am6a, låter inte så trovärdigt, om det är sant måste det vara en bra deal... Någon som vet hur man kan urskilja kopian från original?
Hyggligt bra deal snarare, trimmet har säkert gått på runt 8000+, men som sagt så sitter ju motorn på en tms, vilket sänker värdet

Det är nog inte så svårt alls, då det är rätt stor skillnad. Tms har tre "streck" på högra sidan av motorn, och en skruv som INTE sitter i mitten av motorn (samma sida fortfarande) på en riktig AM6 finns inte dom där tre strecken och skruven sitter precis i mitten av motorn.
Får kolla efter det! Motorn satt på en drac från 03 innan, med allt detta trim, vad tror ni jag skulle kunna sälja den för?
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

oggew2 skrev:
MisterDT50R skrev:

Får kolla efter det! Motorn satt på en drac från 03 innan, med allt detta trim, vad tror ni jag skulle kunna sälja den för?
Gissar på 7-9k om den går bra och det är en äkta AM6
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Jag har för mig att kopian ej har kick vilket riktiga AM6 an har :)
Rätta mig om jag har fel.
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

LinkanTuning skrev:Jag har för mig att kopian ej har kick vilket riktiga AM6 an har :)
Tror du har rätt för jag vet att TMS original endast har elstart=fjolligt ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Brisingar skrev:
LinkanTuning skrev:Jag har för mig att kopian ej har kick vilket riktiga AM6 an har :)
det är det dock fler moppar som har..

Peugeot Xps tillexempel.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

Brisingar skrev:
Jo kick har han, då borde han ha en riktig am6a... Bara man inte blir lurad på nåt skit som inte går att kränga sen
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

oggew2 skrev:
Brisingar skrev:
Jo kick har han, då borde han ha en riktig am6a... Bara man inte blir lurad på nåt skit som inte går att kränga sen
ta en bild på motorn och lägg upp här :)
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Tms har också kick vad jag vet
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

När du har haft moppe ett tag så kommer du ångra dig fett mycket att du slängde ut pengar på trim, styling och skit som gör mopeden mindre värd :)

Tror du får 5000 för motarden fungerande , man ska satsa på Aerox, Speedfightar de kan man tjäna en del på :)
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

moppenissen96 skrev:När du har haft moppe ett tag så kommer du ångra dig fett mycket att du slängde ut pengar på trim, styling och skit som gör mopeden mindre värd :)

Tror du får 5000 för motarden fungerande , man ska satsa på Aerox, Speedfightar de kan man tjäna en del på :)
Jo har en viva nu, den e jävligt tråkig så vill testa nytt... Och roxar fungerande går väl runt 9k?
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

Hm, en annan som säljer sin mh furia som jag kanske kan få för 3k, som har ett turbokit rör och kommer från 01.
Vilken tycker ni jag ska köpa? Finns det pengar att tjäna på furian eller blir det samma pris att sälja den för?
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

Fortsätter lite på denna tråden, nu är det en annan som ska sälja sin rox med denna setupen:
Stage6 70cc racing
17,5dellorto förgasare
Stage6 variator
Polini koppling
Motorforce vev
Stage6 trimrör
Mallosi luftfilter

Det ända som behöver göras är att koppla in kylarsystemet och ställa in, någon som har erfarenhet av det och vet om det är svårt?
Tänkte köpa någon av dom här 3 mopparna, vilken av dom tycker ni? :D
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Roxxen lät inte fel, vad kostar den? furian var ju billig och gör bra moppar, fast dom andra går förmodligen mycket bättre
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

MisterDT50R skrev:Roxxen lät inte fel, vad kostar den? furian var ju billig och gör bra moppar, fast dom andra går förmodligen mycket bättre
Roxen för 3500, galet asså... :D
En sån här deal kan jag nog inte missa, fast vill ha cross också :(
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

dom äldre furia ligger då inte högt i värde, fullt fungerande som går iväg för 3k är inget ovanligt, nya modellen och ryz däremot ligger det pengar i, tms är och förblir det inget värde i, allra minst om den är trimmad.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

oggew2 skrev:Fortsätter lite på denna tråden, nu är det en annan som ska sälja sin rox med denna setupen:
Stage6 70cc racing
17,5dellorto förgasare
Stage6 variator
Polini koppling
Motorforce vev
Stage6 trimrör
Mallosi luftfilter

Det ända som behöver göras är att koppla in kylarsystemet och ställa in, någon som har erfarenhet av det och vet om det är svårt?
Tänkte köpa någon av dom här 3 mopparna, vilken av dom tycker ni? :D
Vad tror ni den kan vara värd sen? Svarta kåpor och nudebar
monarped
Elmoped

Inlägg av monarped »

ursäckta att ja lägger mej i.men kinamopeder har fått oförstjänt dåligt ryckte.
om du astrimmar en Derbi Senda så mår inte den heller så bra efter ett tag.
sen e de skilnad på kina o kina.
de gäller de mesta.
ta tex att de står samsung eller honda på en grej,titta noga så står det även
made in kina eller taiwan
Användarens profilbild
guddingalex
Svårstartad skrothög

Inlägg av guddingalex »

oggew2 skrev:
MisterDT50R skrev:Roxxen lät inte fel, vad kostar den? furian var ju billig och gör bra moppar, fast dom andra går förmodligen mycket bättre
Roxen för 3500, galet asså... :D
En sån här deal kan jag nog inte missa, fast vill ha cross också :(
köp
Gör kolvbyten, cylinderbyten och motorrenoveringar med mera (billigt). alex.gudding@gmail.com

kika gärna på mitt projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 299#632299
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

monarped skrev:ursäckta att ja lägger mej i.men kinamopeder har fått oförstjänt dåligt ryckte.
om du astrimmar en Derbi Senda så mår inte den heller så bra efter ett tag.
sen e de skilnad på kina o kina.
de gäller de mesta.
ta tex att de står samsung eller honda på en grej,titta noga så står det även
made in kina eller taiwan
min polare köpte en TMS Motorad 08 endast gått 200mil helt original, varva ca 12k varv för att gå i 60.... den gick i sönder efter en vecka första gången, iallfall ¨min erfarenhet av dom :)

Har jo liksom polare med Derbis, Furia, Rieju, Gileria som går i 100km/h+ och inte en enda har gått isönder en enda gång på hela förra sommaren :) utom han med Gilerian men det var han som hade slarvat :)
monarped
Elmoped

Inlägg av monarped »

jo förstår.
de e inte samma kvalite på kinascotrar tex.
men köper du en utan att trimma så funkar dom jättebra.
de som e problem med tex scotrar från kina e plasten som spricker lättare än om du köper ny dyr plast för då håller det.
motorerna e de la olika me,men baotians motor e ju licenstillverkad av Yamaha tex.
tycker bara dom får onödigt dåligt ryckte.
att dom trillar i sär bara man tittar på dom.
men dom säljs i massor o e billiga o håller ett par år.
jämfört me o lägga ut 25-30 tusen
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

monarped skrev:jo förstår.
de e inte samma kvalite på kinascotrar tex.
men köper du en utan att trimma så funkar dom jättebra.
de som e problem med tex scotrar från kina e plasten som spricker lättare än om du köper ny dyr plast för då håller det.
motorerna e de la olika me,men baotians motor e ju licenstillverkad av Yamaha tex.
tycker bara dom får onödigt dåligt ryckte.
att dom trillar i sär bara man tittar på dom.
men dom säljs i massor o e billiga o håller ett par år.
jämfört me o lägga ut 25-30 tusen
Dom är ju så pass billiga av en orsak? Byggda utav billiga delar. Även fast det förmodligen är så att själva bygget utav en kinamoppe inte skiljer sig alls från te.x Derbis eller yamahas verkstadar (pratar om arbetarnas erfarenhet och de verktyg som använt) så är kinamoppar byggda utav delar som inte klarar hälften så mycket som riktiga kvalitetsdelar.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

Köpte roxen, skicket var väl sådär, litet hål i variatorkåpan, men kan aldrig tacka nej till 3500 för en rox med den setupen!
monarped
Elmoped

Inlägg av monarped »

de va la ett bra pris.
menade inte o gnälla på nån angående kinamoppar.
problemet e bara de att rätt va de e så e de nåra som får problem med sin Derbi eller nått annat märke o då helt plötsligt så sprids det att de bara e skit
så ja håller me att kinamoppar självklart inte håller samma kvalite som Yamaha.
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Lillapojkens »

Skit i om det är en kina moppe. Den har en AM6 motor dock kopia men ändå värd att köpa. Min kompis portade sin med 50cc och satte på ett underliggande rör toppade 105-110 ärligt. Såhär ser den ut Bild
jävligt snygg enligt mig men han bytte den mot en nyare sr50 ditech

tycker du borde köpa den
Skriv svar