Ger knappt effektökning om du inte har vettig setup..
Drar mer och låter bara högre..
Ta bort skorstenen från luftburken istället!
Men om jag ska länka någon skulle jag säga Biltemas Fiddy Filter eller Polini 90* Racing Filter.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:Ger knappt effektökning om du inte har vettig setup..
Men om jag ska länka någon skulle jag säga Biltemas Fiddy Filter eller Polini 90* Racing Filter.
Men han skrev nytt luftfilter, alltså så har han nog redan sportluft. eller?
Sedan måste du ju erkänna att det är jävligt mycke snyggare med sportluft
Dags för nytt luftfilter till roxen.
Någon som kan länka ett trim luftfilter?
Mjo lite faktiskt.. bara de att det inte syns om man har Subframe x)
Dååå ärre snyggt ^^
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Arkstar skrev:Ger knappt effektökning om du inte har vettig setup..
Hade ett Hebo filter innan. Men bytte lite grejer i förgasarn så de får inte plats. Behöver ett böjt
Iså fall kör på en Polini Finns dock böjt biltema fiddy filter för billigare peng
Oliver96 skrev:Lånar tråden lite om det är okej Vad får man för effekt på en orginal moppe om man tar bort skors stenen i en orginal luftburk?
Typ ingen alls.. Om du har effekt rör så kan du möjligt vis få något bättre acc..
Men samma gäller för trimmade och otrimmade: mer bränseförbrukning och högre ljudnivå!
Senast redigerad av Arkstar den 25 januari 2014, 22:08, redigerad totalt 3 gång.
LinkanTuning skrev:
Hade ett Hebo filter innan. Men bytte lite grejer i förgasarn så de får inte plats. Behöver ett böjt
Iså fall kör på en Polini Finns dock böjt biltema fiddy filter för billigare peng
Oliver96 skrev:Lånar tråden lite om det är okej Vad får man för effekt på en orginal moppe om man tar bort skors stenen i en orginal luftburk?
Typ ingen alls.. Om du har effekt rör så kan du möjligt vis få något bättre acc..
Men samma gäller för trimmade och trimmade: mer bränseförbrukning och högre ljudnivå!
jag passar på o fråga här på luftfiltertråden...
vad gör ett sport luftfilter? jag vet att det är snyggare o så men låter det mycke mer eller är det bara lite mer det låter?
ska byta munstycken så jag tänkte kanske passa på de liksom...
Roxx_Oggster skrev:jag passar på o fråga här på luftfiltertråden...
vad gör ett sport luftfilter? jag vet att det är snyggare o så men låter det mycke mer eller är det bara lite mer det låter?
Sportluftfilter gör så att du får in mer luft i motorn!
Och drar mer samt att den låter tillräckligt högt att en polis vill stanna en..
Om du har luftburk så ta loss skorstenen så blir den som sportluftfilter
Trots att jag kör 70cc och annan förgasare kör jag ändå med luftburk!
Går utmärkt! Dragen skorsten självklart!
Roxx_Oggster skrev:jag passar på o fråga här på luftfiltertråden...
Sportluftfilter gör så att du får in mer luft i motorn!
Och drar mer samt att den låter tillräckligt högt att en polis vill stanna en..
Om du har luftburk så ta loss skorstenen så blir den som sportluftfilter
Trots att jag kör 70cc och annan förgasare kör jag ändå med luftburk!
Går utmärkt! Dragen skorsten självklart!
som sagt innan så är jag fortfarande noob, vad är skorsten och luftburk?
Luftburk är ett annat ord för luftfilter, i detta fall då dem ser ut som en liten burk som du kanske ser
Skorstenen:
Bara ta loss den!
Om du ska ta loss den måste du även där byta munstycke