hurdå ändra?gamestudiox skrev: Har försökt ändra förgasaren utan bättre resultat.
Consuela skrev:phbn 12 dellorto är orginal förgasare på drac så där har du något som inte är orginal. när min drac var orginal gick den lika fort som din typ dog i uppförsbackar och hade maxfart på 40 i nedförsbacke, borrade den tills den gick i ca 50
men om jag vore du skulle jag ta bort hela pluggen sedan bygga en egen som är lite större så har jag gjort nu och då slipper du förstöra orginal pluggen.
det är bara slipa bort svetsfogarna och banka pluggen rakt igenom med en hylsa så lossnar den, sen är det bara att punktsvetsa dit den igen om du vill sätta dit den igen.
pröva att sota ur avgasröret också.
annars så kan du pröva sätta på ett mindre framdrev då den inte orkar med 11 48 när den är orginal.
jag hade 72 orginal huvudmunstycke.
ställa in tomgång och luft/besinskruvenPersson97 skrev:hurdå ändra?gamestudiox skrev: Har försökt ändra förgasaren utan bättre resultat.
har du komp?
jaa?hade du shoke på styret?
tycker personligen att 16mm med 75 är ganska stort om den är pluggad och original är 12mm med 72. Kanske ännu mindre munstycke?gamestudiox skrev:jag har haft isär luftfiltret och gjort rent det och kollat tändstiftet, jag tycker färgen är lite,lite för mörk men saken är den att det ändras inte hur än förgasaren är inställd har testat att både ge den väldigt mycket luft (så att den knappt startar) och att skruva in skruven helt. men ändå ingen märkbar förändring på tändstiftet, därför misstänker jag att det är huvud munstycket som är fel. Orginal är 72 och jag har 75.
och ja, jag chockar både när jag startar och i början annars dör den så fort jag gassar eller låter den vara.
16 mm borde gå finfint på din drac, hur beter den sig? blöddrar den? byt isåfall ner dig i munstycke. hackar den så kan det hjälpa att böja in gapet på stiftet lite, eller ett nytt stift såklart. prova även att gå upp någon storlek i munstycket då.gamestudiox skrev:är 16mm för stort för en AM6 Rieju motor som är pluggad eller menar du att jag har förstort munstycke.
Och går det att mätta fram hur stort en förgasare är? har en som det var fel på och bytte till en annan vi hade fått med bär vi köpte moppen,men kan inte se vad det står på den för det är slitage just där
1: pilla förgasare, alternativt rengör så kommer tomgången bli bättre med högsta sanolikhet.gamestudiox skrev:för att hålla igång den när jag just startat måste jag schoka hella tiden samtidigt som jag gasar nästan full. och innan den är varm har den ingen som helst tomgång.
det mesta som har med cylinder att göra bytte vi för inte så länge sen. Och med komp antar jag att du menar kompressor? Vet ej.
Ska försöka göra en ordentlig förgasar inställning imorn och funkar inte det så får jag nog testa att bytt munstycke.