Nej du kan inte använda det mindre storlekarna. du får köpa dig ett set med vikter och prova dig fram!Roxx_Oggster skrev:men innan jag bytade variatorn hade jag 4,3 som man får med zx röret men dom vikterna som kom med variatorn har en annan storlek... därför bytte jag. måste jag köpa nya vikter med rätt storlek eller kan jag använda dom något för små gamla vikterna?
okej, då ska jag såsmåning om döda den där jävla pluggen och byta vikterna:DArkstar skrev:Nej du kan inte använda det mindre storlekarna. du får köpa dig ett set med vikter och prova dig fram!Roxx_Oggster skrev:men innan jag bytade variatorn hade jag 4,3 som man får med zx röret men dom vikterna som kom med variatorn har en annan storlek... därför bytte jag. måste jag köpa nya vikter med rätt storlek eller kan jag använda dom något för små gamla vikterna?
Har du tur kanske du inte behöver bytaRoxx_Oggster skrev:okej, då ska jag såsmåning om döda den där jävla pluggen och byta vikterna:DArkstar skrev:Nej du kan inte använda det mindre storlekarna. du får köpa dig ett set med vikter och prova dig fram!Roxx_Oggster skrev:men innan jag bytade variatorn hade jag 4,3 som man får med zx röret men dom vikterna som kom med variatorn har en annan storlek... därför bytte jag. måste jag köpa nya vikter med rätt storlek eller kan jag använda dom något för små gamla vikterna?
Men! nu har jag lite frågor till dej...Arkstar skrev:Har du tur kanske du inte behöver bytaRoxx_Oggster skrev:okej, då ska jag såsmåning om döda den där jävla pluggen och byta vikterna:DArkstar skrev:Nej du kan inte använda det mindre storlekarna. du får köpa dig ett set med vikter och prova dig fram!men kom ihåg att byta munstycke efter du har dragit pluggen annars skär den
Den sitter på avgasröret där avgaserna åker inRoxx_Oggster skrev:Men! nu har jag lite frågor till dej...Arkstar skrev:Har du tur kanske du inte behöver bytaRoxx_Oggster skrev: okej, då ska jag såsmåning om döda den där jävla pluggen och byta vikterna:Dmen kom ihåg att byta munstycke efter du har dragit pluggen annars skär den
1. vilken mynning sitter pluggen i den där avgaserna kommer in i röret eller den där avgaserna åker ut? och 2 är det super svårt o byta munstycken? och vad ska jag ha för munstycke?(jag är typ kass på sånthär... men vill bli bättre)[/spoiler]
bra beskrivet arkstar!Arkstar skrev:[spoiler]Den sitter på avgasröret där avgaserna åker inRoxx_Oggster skrev:Men! nu har jag lite frågor till dej...Arkstar skrev:Har du tur kanske du inte behöver bytamen kom ihåg att byta munstycke efter du har dragit pluggen annars skär den
1. vilken mynning sitter pluggen i den där avgaserna kommer in i röret eller den där avgaserna åker ut? och 2 är det super svårt o byta munstycken? och vad ska jag ha för munstycke?(jag är typ kass på sånthär... men vill bli bättre)[/spoiler]
![]()
ser du svetsloppan?
Där ska du slipa bort med en dremel, borra bort eller hamra bort med hjälp av skruvmejsel o hammare.
När det vi kommer till munstycke så ska du skruva av koppen på förgasaren dvs den svarta delen.
![]()
Du ska byta munstycket i mitten dvs nr 1 som är markerad!
Jag kan dock inte säga exakt munstycke då du får även där prova dig fram men om du säger ditt nuvarande munstycke kan jag säga på ett ungefär på vilket du ska ha!
Lugnt fråga på om det är något!
Vi alla har vart nybörjare på moppe
Kunde ingenting heller när jag fick moppe
tack som fan! riktigt bra gjort! nu får jag väll ut någon dag o ta reda på vad jag har för munstycke....Arkstar skrev:[spoiler]Den sitter på avgasröret där avgaserna åker inRoxx_Oggster skrev:Men! nu har jag lite frågor till dej...Arkstar skrev:Har du tur kanske du inte behöver bytamen kom ihåg att byta munstycke efter du har dragit pluggen annars skär den
![]()
ser du svetsloppan?
Där ska du slipa bort med en dremel, borra bort eller hamra bort med hjälp av skruvmejsel o hammare.
När det vi kommer till munstycke så ska du skruva av koppen på förgasaren dvs den svarta delen.
![]()
Du ska byta munstycket i mitten dvs nr 1 som är markerad!
Jag kan dock inte säga exakt munstycke då du får även där prova dig fram men om du säger ditt nuvarande munstycke kan jag säga på ett ungefär på vilket du ska ha!
Lugnt fråga på om det är något!
Vi alla har vart nybörjare på moppe
Kunde ingenting heller när jag fick moppe
okej:Dbönan skrev:Svårt o säga men kanske 60-70 om delarna lirar bra tillsamans