Hej, har en Peugeot XPS 05 med airsal 50cc, obegrensad cdi och ostrypt orginal rör... Den går väl 80-85 och har väl en del drag men jag tycker den är alldels för slö... Nu har jag tittat på olika avgasrör och hittat två jag gillar både på beskrivning och utseende, Leovince v6 och Gianelli Enduro 2t. Jag har sett att varven på dessa två rör arbetar på inte är så olika. Det jag vill ha av ett nytt rör är en toppfart kring 90 och ett bra drag så att jag lätt kan köra på bakhjulet och sånt Vilket av de här rören bör jag välja?
fy fan va jobbit hede va ti skriv då man int e van ti skriv på sånde fin svensk...
XPS-05 skrev:Hej, har en Peugeot XPS 05 med airsal 50cc, obegrensad cdi och ostrypt orginal rör... Den går väl 80-85 och har väl en del drag men jag tycker den är alldels för slö... Nu har jag tittat på olika avgasrör och hittat två jag gillar både på beskrivning och utseende, Leovince v6 och Gianelli Enduro 2t. Jag har sett att varven på dessa två rör arbetar på inte är så olika. Det jag vill ha av ett nytt rör är en toppfart kring 90 och ett bra drag så att jag lätt kan köra på bakhjulet och sånt Vilket av de här rören bör jag välja?
fy fan va jobbit hede va ti skriv då man int e van ti skriv på sånde fin svensk...
Kör på Gianelli 2t. Funkar riktigt bra till 50cc orginal cylinder så den lär väl göra 90 med den cylindern, + drevning och rätt inställningar.
Nej, XPS och Furia har inte samma ram men bara för att det står OBS!! Passar Pegueot XPS & XPS SM 04!! betyder det inte att det inte passar på något annat...
XPS-05 skrev:Nej, XPS och Furia har inte samma ram men bara för att det står OBS!! Passar Pegueot XPS & XPS SM 04!! betyder det inte att det inte passar på något annat...
Du är fan dö dum , det passar i motorn om nu Peugot har AM6 ..
tjena, jag har ett tk rör på min Rieju drac 04 och hade tänkt o byta till ett orginal men jag hittar inget begagnat org rör så jag tänkte fråga om ni visste hur man kan strypa moppen så den går orginal ändå att jag har TK röret på ?
DracPojken skrev:tjena, jag har ett tk rör på min Rieju drac 04 och hade tänkt o byta till ett orginal men jag hittar inget begagnat org rör så jag tänkte fråga om ni visste hur man kan strypa moppen så den går orginal ändå att jag har TK röret på ?
okej efter som jag aldrig får ett vettigt svar så frågar jag en gång till! Har Rieju mrx och beta rr samma fäste för avgasrör? så att jag vet att mitt kära scr corse rör kommer att passa! vill gärna ha ett bra svar så man vågar beställa röret. Länk till röret: http://www.gearparts24.de/Rieju-RR-MRX- ... :3529.html
Samma motor fäste, ja. Till allt annat går det (för det mesta) att göra adaptrar... Eftersom röret är underliggande kan det inte vara så otroligt stora problem...
r0b1n skrev:okej efter som jag aldrig får ett vettigt svar så frågar jag en gång till! Har Rieju mrx och beta rr samma fäste för avgasrör? så att jag vet att mitt kära scr corse rör kommer att passa! vill gärna ha ett bra svar så man vågar beställa röret. Länk till röret: http://www.gearparts24.de/Rieju-RR-MRX- ... :3529.html
Än en gång vet XPS killen inte vad han snackar om ..
Haha , Det visse jag faktiskt , men det enda XPS tänker på är om den passar i motorn och visst gör den det men resten , visst du får in det i motorn men kommer nog få modda fästen osv.
Haha , Det visse jag faktiskt , men det enda XPS tänker på är om den passar i motorn och visst gör den det men resten , visst du får in det i motorn men kommer nog få modda fästen osv.
Jag sa att till allt går det (för det mesta) att göra adaptrar, och vet du inte vad en adapter är så får du något att tänka på...
Jag tänker sälja mitt metrakit sp som jag haft på en Derbi drd racing 07, passar det då på en Derbi xtream 04, både jag och köparen undrar, själv är jag ganska säker på att det passar , men för säkra sidans skull
XPS-05 skrev:Passar garanterat, det är ju samma ram och motor så...
INTE SAMMA MOTOR
Lura inte i killen något nu. Ingen aning om det passar dock men Derbi efter 05-> = D50BO vilket inte en 04a har. XPS, du skämmer bara ut dig själv.
XPS-05 skrev:Passar garanterat, det är ju samma ram och motor så...
INTE SAMMA MOTOR
Lura inte i killen något nu. Ingen aning om det passar dock men Derbi efter 05-> = D50BO vilket inte en 04a har. XPS, du skämmer bara ut dig själv.
aa, men tror inte det kan vara någon skillnad där egentligen, han sa att man sätter fast det lika osv