Betamekk skrev:Varför i hela friden skulle det vara något problem?
För att motor varvar jävligt mycket under längre tid och att du inte kommer nån vart= Sämre kylning.
tack, han kanske inte fattar att däcket snurrar när man gasar till på snö
Fast det är dock skitsamma. Körde som en idiot förra vintern. Inte gick min moppe sönder. Så det är bara ut och köra. Och se till så du har bra med glykol i kylaren
För att motor varvar jävligt mycket under längre tid och att du inte kommer nån vart= Sämre kylning.
tack, han kanske inte fattar att däcket snurrar när man gasar till på snö
Fast det är dock skitsamma. Körde som en idiot förra vintern. Inte gick min moppe sönder. Så det är bara ut och köra. Och se till så du har bra med glykol i kylaren
det där med glykol, skulle kolla på statoil innan snön kom men en sticka eller vad det är man kollar med, men jag han inte :/ men jag tror det är ganska mycket, den fryser iaf inte
Jacke07 skrev:
tack, han kanske inte fattar att däcket snurrar när man gasar till på snö
Fast det är dock skitsamma. Körde som en idiot förra vintern. Inte gick min moppe sönder. Så det är bara ut och köra. Och se till så du har bra med glykol i kylaren
det där med glykol, skulle kolla på statoil innan snön kom men en sticka eller vad det är man kollar med, men jag han inte :/ men jag tror det är ganska mycket, den fryser iaf inte
om du har för mycket glykol så blir fryspunkten "varmare"
MosbrickaN skrev:
Fast det är dock skitsamma. Körde som en idiot förra vintern. Inte gick min moppe sönder. Så det är bara ut och köra. Och se till så du har bra med glykol i kylaren
det där med glykol, skulle kolla på statoil innan snön kom men en sticka eller vad det är man kollar med, men jag han inte :/ men jag tror det är ganska mycket, den fryser iaf inte
om du har för mycket glykol så blir fryspunkten "varmare"
jag vet, men jag skrev att jag inte han att kolla hur mycket jag har i ;:)
nej då, bara moppen din är i bra skick och allt funkar så kommer den inte gå sönder då du inte precis kommer varva mer nu då det är i vinter än vad du gör på sommaren.
och att en moppe går sönder för att du varvar mycket under en längre tid spelar inte så stor roll MosbrickaN jag pendlade en sträcka på 23km varje dag i över 4 månader då låg jag i 80kmh på 11k varv i 20 min den funkar fin fint fortfarande, det är 2 takt dom är gjorda för att varvas
FreZz skrev:nej då, bara moppen din är i bra skick och allt funkar så kommer den inte gå sönder då du inte precis kommer varva mer nu då det är i vinter än vad du gör på sommaren.
och att en moppe går sönder för att du varvar mycket under en längre tid spelar inte så stor roll MosbrickaN jag pendlade en sträcka på 23km varje dag i över 4 månader då låg jag i 80kmh på 11k varv i 20 min den funkar fin fint fortfarande, det är 2 takt dom är gjorda för att varvas
Jag är bara lite oroad, har ostrypt cdi med mk thrower och den varvar ganska rejält om man gäsar lite, min förra vev gick sönder för jag maxxade den, 70cc med strypkrök, med 12/70, jag hade precis fått moppen så kunde inget så jag körde ju ba,
Jacke07 skrev:Jag är bara lite oroad, har ostrypt cdi med mk thrower och den varvar ganska rejält om man gäsar lite, min förra vev gick sönder för jag maxxade den, 70cc med strypkrök, med 12/70, jag hade precis fått moppen så kunde inget så jag körde ju ba,
var det veven eller cylindern/kolven som gick för har svårt att tro att veven kommer gå sönder på en vanlig 70cc och ett mk thrower det är ingen högvarvig setup precis
RammeA skrev:varför kör du inte bara på 2:an-3:an och varvar mindre?
för jag har så slö drevning så den orkar inte släppa på lågt varv, och då går det mycket snabbare, orkar inte bryta av kopplingshandtag mm
Därför har man kopplingen, kanske sliter lite mer än vanligt om du kör länge men det går lättare då. Tryck in kopplingen lite när du ska "drifta" tills du är säker på att den inte får fäste igen, lite svårt att förklara men man får in känslan efter ett tag
RammeA skrev:varför kör du inte bara på 2:an-3:an och varvar mindre?
håller med betamekk och rammea... om du inte e värsta idioten och varvar sönder vad ska hända? åk bara runt på 2-3 som rammea sa och glid på låga varv. de e ju snö! och är nog ändå inte så farligt att varva på heller!
Ingen fara att köra i snö, vi fick första ordentliga snön här idag så tog moppen till skolan imorse ingen bakbroms och nästan helt blankt framdäck så att stanna går inget vidare för min del Låg typ på 2-3 och varva lagom högt, sen var man ju lite väl självsäker tillslut så gav fullt på 3:an och drog omkull ganska ordentligt
Kört som fan i snön :p Har crossdäck så jag kan spinna lite när jag vill och köra normalt när jag vill :3 Men det räcker med att man andas på bakbromsen så låser den sig
Wat skrev:Kört som fan i snön :p Har crossdäck så jag kan spinna lite när jag vill och köra normalt när jag vill :3 Men det räcker med att man andas på bakbromsen så låser den sig
Får man fråga varför du drog upp ett år gammalt inlägg?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Wat skrev:Kört som fan i snön :p Har crossdäck så jag kan spinna lite när jag vill och köra normalt när jag vill :3 Men det räcker med att man andas på bakbromsen så låser den sig
Får man fråga varför du drog upp ett år gammalt inlägg?