Hejsan jag undrar hur jag kan göra så min moped går i 60-65 km/h den går nu i cirkus 52km/h och då har jag filat lite någon som vet vad jag mer kan göra? vill helst inte köpa trimrör
Om du inte vill köpa trimrör så kan du strypa av ditt original rör (ta bort pluggen) och byta drev, rekommenderar 13-53. Byt även upp dig i munstycke cirka 10 storlekar om du tar bort pluggen i röret.
carldrdpro skrev:vad är Bestyckad ? och har du pluggat igen den lilla kröken där nere på röret?
Nej blindtarmen är orginal och det är (ABSOLUT) inte värt att täppa igen det, du kanske inte sett det men ett orginal rör kostar ca 7000kr. men pluggen går alltid fixa till original ganska enkelt...
förstår dock inte varför det är sånt ståhej om att man inte ska röra originalröret..
dyrt är det absolut men det är ju inte så att din moppe är värd 7k mer bara för att du har det på..
samma sak om du säljer det, har svårt att tänka mig att någon skulle betala mer än 2k för ett rör i relativt fint skick..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Bara man kan svetsa snyggt tycker jag att man kan täppa igen blindtarmen, min är igentäppt o svetsad och man ser verkligen inte att någon har vart där o rotat
Persson97 skrev:förstår dock inte varför det är sånt ståhej om att man inte ska röra originalröret..
dyrt är det absolut men det är ju inte så att din moppe är värd 7k mer bara för att du har det på..
samma sak om du säljer det, har svårt att tänka mig att någon skulle betala mer än 2k för ett rör i relativt fint skick..
Klart moppen inte blir värd 7k till för att man har ett fint rör... Men det är betydligt fler som vill köpa en moppe som är original. Plus att det bara ger ungefär 5 km/h till. Det sänker värdet betydligt om det är igentäppt eller borttaget. Absolut mer värt att köpa ett effekt höjande rör t.ex. Mk thower/giannelli 2t om du nu vill att moppen ska gå fortare.
Byt framdrevet om du nu inte vill pilla med något annat, ger inte mycket men ett par km/h ger det.
Ett framdrev kan köpas hos de flesta mopedförsäljare ( tex scooterpunkten i hbg
Remoz12 skrev:Byt framdrevet om du nu inte vill pilla med något annat, ger inte mycket men ett par km/h ger det.
Skroterpunkten <3
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3
Remoz12 skrev:Byt framdrevet om du nu inte vill pilla med något annat, ger inte mycket men ett par km/h ger det.
Ta reda på måtten som du har på orginal bläppen, dvs breden, höjden och vart alla skruvhållen är. Sedan är det bara att böja till en plåt/aluminium bit. Gjorde en snabb riting på hur jag gjorde min!
Ta reda på måtten som du har på orginal bläppen, dvs breden, höjden och vart alla skruvhållen är. Sedan är det bara att böja till en plåt/aluminium bit. Gjorde en snabb riting på hur jag gjorde min!
Okej.... Vad har detta med ämnet att göra?
Till TS: När du säger att du filat så antar jag att du menar på pluggen, ta bort den helt så går den 60-60+ Inte svårare än så
Till TS: När du säger att du filat så antar jag att du menar på pluggen, ta bort den helt så går den 60-60+ Inte svårare än så
Hahah ojj, måste ha råkat postat fel ber om ursäkt för det!
Hahah ojj, måste ha råkat postat fel ber om ursäkt för det!
haha inga problem Kändes bara som att det inte hörde till frågan haha