Gilera SMT problem med bakbroms.

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
GileraRider
Elmoped

Gilera SMT problem med bakbroms.

Inlägg av GileraRider »

hej, jag har en gilera smt som jag renoverat, och det enda som inte fungerar är bakbromsen, ena kolven ramlade ut och jag kollade packning osv allt såg fint ut jag gjorde rent och tryckte tillbaka den, bromsen fungerade klockrent innan renovering, får nu inte ut kolvarna ordentligt, fick dom att röra sig och nypa om man justerade skruven vid fotbromsen, men sen slutade den funka, gick att justera lite till och sen la den av helt, kan det vara kolvpackningarna eller bromscylindern? att den inte bygger tryck? :? det kommer vätska ur nippeln och ur bromsrörs skruven om man pumpat och håller nere.. tacksam för svar, Har testat att lufta BAKVÄGEN också. beläggen ligger inte mot skivan.. Mvh Maangaan
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

kan ju vara för lite olja med..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
GileraRider
Elmoped

Inlägg av GileraRider »

Senast redigerad av GileraRider den 11 januari 2014, 23:59, redigerad totalt 1 gånger.
GileraRider
Elmoped

Inlägg av GileraRider »

GileraRider skrev:
Persson97 skrev:kan ju vara för lite olja med..
det är det inte vill jag lova dig. så efterbliven är jag inte ;) har haft full behållare varje gång jag försökt lufta etc. går personbils mek så inte direkt att jag glömmer fylla på olja under luftning.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

du har inte märkt om det läckt någonstans?
hur känns handtaget/fotbromsen?
svampig eller nått?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
GileraRider
Elmoped

Inlägg av GileraRider »

Persson97 skrev:du har inte märkt om det läckt någonstans?
svampig eller nått?
inte hittat något synligt läckage, de e inget motstånd alls
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

GileraRider skrev:
svampig eller nått?
då tror jag ff att det är förlite olja, hade den varit svampig så hade det varit luft i systemet, nu när du inte känner motstånd så bör det läcka någonstans eller vara förlite olja.
GileraRider
Elmoped

Inlägg av GileraRider »

Persson97 skrev:
GileraRider skrev:
svampig eller nått?
då tror jag ff att det är förlite olja, hade den varit svampig så hade det varit luft i systemet, nu när du inte känner motstånd så bör det läcka någonstans eller vara förlite olja.
kanske läcker längst ner i huvudcylindern ner mot pedalen eller nåt då, ser inte riktigt där, får kolla de imorrn, för vid oket läcker det inte :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

kolla det och återkom imorgon då :)
Edit: håll pedalen nedtryckt eller pumpa så är det sötrre chans att du ser om det läcker :)
Senast redigerad av Persson97 den 12 januari 2014, 00:55, redigerad totalt 1 gånger.
GileraRider
Elmoped

Inlägg av GileraRider »

Persson97 skrev:kolla det och återkom imorgon då :)
ajjemen :)
Skriv svar