Yamaha aerox R Årsm:2013. Passar setup? Hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
aerox2014
Elmoped

Yamaha aerox R Årsm:2013. Passar setup? Hjälp!

Inlägg av aerox2014 »

Hejsan nu är det så att jag ska införskaffa mig lite trim till min aerox R (2013) och Har aldrig trimmat eller något sånt tidigare så vet inte om allting passar med varandra eller snarare går ihop. Skulle behöva hjälp med o få veta om setupen är ok.

Cylinder: Malossi mhr replica
Avgassystem: Polini Forrace 3
Förgasare: Polini (Competition) 19mm
Luftfilter: Polini (Evo High-End) Racing
Variatorkit: Malossi mhr
Variatorvikter: tänkte köpa Dr.Pulleys 19x15,5 som passar till malossis variator, tänkte köpa 4,0g 4,5g 5,0g och 5,5g och
Prova mig fram
Koppling: Polini (2G Evo 3) 107mm
Tryckfjäder: Tryckfjäderkit där det medföljer 15%, 22% och 30% hårdare tryckfjädrar.

Nu behöver jag hjälp, jag undrar om allt det här
Går ihop med varandra och
Om allting passar med varandra? Ser allting bra ut? Ska använda detta vardagligen vill jag även tillägga!

Mvh!
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Om du ska använda det här vardagligen,
Varför använda sådan setup :o

Men som svar jag skulle byta vev, insug,membran till också isåfall och ev 21mm förgasare istället för 19 :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
aerox2014
Elmoped

Inlägg av aerox2014 »

Ville ha någonting med krut i :)

Men är det ett måste att byta? Tänkte liksom den behöver inte vara värsting på det viset mer att det finns krut i den. Eller är det här delar som slits och går sönder? :)
Användarens profilbild
guddingalex
Svårstartad skrothög

Inlägg av guddingalex »

Köp delloto ist
Gör kolvbyten, cylinderbyten och motorrenoveringar med mera (billigt). alex.gudding@gmail.com

kika gärna på mitt projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 299#632299
aerox2014
Elmoped

Inlägg av aerox2014 »

Men räcker 19mm? Eller borde jag köra på 21-22mm? Är delloto bättre? Syftade du på delloto 19mm? Ser setupen i övrigt bra ut? Mvh tack för era svar :) :)
Användarens profilbild
AddeTuning
Elmoped

Inlägg av AddeTuning »

Kör på 21mm fögg tycker jag, dellorto black edition 21mm har jag på min Slider, byter munstycke på 2 min, funkar skit bra med allt helt enkelt, Glöm inte kopplingsklocka och drivrem :wink: Fast enligt mig tycker jag du ska sälja den, eftersom den är ny och orörd i motorn kommer du allt få en del pengar, så köper du en färdig trimmad för typ 10 lax :D
Instagram: Sexy2Strokes
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Du kunde ju skrivit det här i din trimmekaniker tråd eller vice versa om den här kom före.

Och är det här din första trimmade moppe, eller har du haft en cross med lite krut i tidigare? Annars kommer det här bli för mycket för dig att börja med

Som arkstar och de andra sa, vev, membran, insug och en större, riktig Dellorto förgasare, 21-24 mm nåt sånt
aerox2014
Elmoped

Inlägg av aerox2014 »

Ok tack så mycket för era svar, blir väl en 21mm dellort då! Får fixa membran insug osv också, har ni några tips på
Några bra märken? Jo jag vet Jag skulle ha lagt in den i min trim mekaniker tråd men det här är dem första trådarna jag lägger ut så Jag tänkte inte riktigt på det, dumt av mig, jag ber om ursäkt! Menade ni dellorto black racing 21mm?

Mvh :)

Edit: har haft 1 140cc fiddy och har 1 250cc atv
Skriv svar