Tomgångsproblem

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
Hjul
Elmoped

Tomgångsproblem

Inlägg av Hjul »

Tjo!

har en Rieju RRX som jag höjt med 2,5cm, dock drar kedjan i lite då jag höjde den , fast inte mycket, bör jag göra nån åtgärd ? :?

Men problemet är att det går inte att ställa in tomgången. Hur jag än gör går den dåligt. Kan vara värt att nämna att jag har Yasuni R2 och trimcylinder på också och förgasaren är 21mm Dellorto.

Luftskruven har jag helt inskruvad, men den har väl inte så stor påverkan på tomgång?

Har även en vakuumanslutning på förgasaren som suger in luft, kan det ha något med att tomgången spökar?

Mvh :)
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Re: Tomgångsproblem

Inlägg av tetesnubben »

Hjul skrev:Tjo!

har en Rieju RRX som jag höjt med 2,5cm, dock drar kedjan i lite då jag höjde den , fast inte mycket, bör jag göra nån åtgärd ? :?

Men problemet är att det går inte att ställa in tomgången. Hur jag än gör går den dåligt. Kan vara värt att nämna att jag har Yasuni R2 och trimcylinder på också och förgasaren är 21mm Dellorto.

Luftskruven har jag helt inskruvad, men den har väl inte så stor påverkan på tomgång?

Har även en vakuumanslutning på förgasaren som suger in luft, kan det ha något med att tomgången spökar?

jo, för mycket eller för lite luft påverkar ;)
Användarens profilbild
Hjul
Elmoped

Re: Tomgångsproblem

Inlägg av Hjul »

tetesnubben skrev:
Hjul skrev:Tjo!

jo, för mycket eller för lite luft påverkar ;)
Okej, tycker du jag borde ställa in luftskruven eller tomgången först? upplever inte det som att jag hör nån skillnad på moppen när jag ställer in luftskruven, eller har jag fel?

har vakuumanslutningen där jag inte tillkopplat nån slang nåt med det hela att göra också tro?
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

Denna guide tycker jag är grym :) Om du kollar längst ner på steg 4 och 5 står det exakt hur du ska ställa in luft samt tomgång ;)

Sen kan du även kolla hela om du vill ;)

http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Var drar kedjan i? Min fastnade helt mellan sving och en kedjespel eller vad det kallas och det var bara att ta bort den, men om den inte tar inte mycket ska det inte vara nån fara, men det är klart att det sliter på kedjan
Alex.asplund
Elmoped

Inlägg av Alex.asplund »

kan också vara så simpelt att gasvajern inte är spänd, så var det på min :lol:
stunt aerox

stage6 mk2 racing
motorforce evolution vev
19mm black racing
sportluft
stage6 pro replica
Låst