Tja nu tänkte jag göra en tråd för har ingen aning längre om vad problemet är.
Felet är att moppen har varit högvarvig som ett as vid varenda setup jag har haft.
först med 50cc 17,5mm giannelli 2t och 12-53 då stack den iväg som ett as på 1-2-3-4 men sen orkar den inte 5-6:an
Sen 50sport airsal 21mm giannelli 2t och 12-53 samma fel som ovan.
efter det 74cc barikit 21mm giannelli 2t och 14-53 samma fel igen sen köpte jag ett metrakit sp blev bättre men den orkar inte 6 testade dreva ner samma grej.
Nuvarande setup 74cc barikit (portad av togge) 21mm metrakit sp 14-53 då tänkte ja nu måste den orka varva ut men det gör den inte på 6:an testade med 17,5 och då orkar den varva ut 6:an vindstilla inte med motvind då får den kämpa 6:an.
Jag har lekt med munstycken som en dåre och tändstiftet är jättefint vid alla tillfällen. Så vänder jag mig till er!!
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
Setup:
Barikit 74cc (Portad av toggetuning)
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
Jag kan ha fel men om den är seg/svag med den setupen så testa dreva den lättare typ 12-52 Då borde den ochså bli piggare så kommer då den kommer varva snabbare
8/9 i tändstift
Nepp den orkade inte 12/53 med 50cc Airsal och gianelli 2t
Den beter sig som alla andra moppar på höga varv skulle jag vilja säga
Har luftburk
Ny kedja framdrev som nytt bak är fint
Har just nu i 21mm 92 i munstycke och stiftet fint
Jag har testat med en annan rotor men aldrig rört tändplattan där är det också som det ska
Setup:
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
G-son skrev:Jag hade känt mig väldigt frestad att se hur motorn reagerar på tändningsjustering om jag hade en moppe som betedde sig så...
det är bara att komma till Göteborg och justera dock ska man ju justera tändningen på 74cc barikit men den har ju alltid varit så här med alla setuper..
Setup:
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
DerbiDRDRacing05 skrev:det är bara att komma till Göteborg och justera dock ska man ju justera tändningen på 74cc barikit men den har ju alltid varit så här med alla setuper..
Det händer förvisso att jag tar verktygen i ryggsäcken och mekar på plats åt folk, men du får betala bra om det ska vara lönt 30 mil bort!
Det är inte bara till den cylindern man ska justera tändningen, egentligen är det lämpligt att se över inställningen efter alla större ändringar på en motor. Finns oftast lite effekt att hämta av en finjustering, några få gånger kan det bli som natt och dag...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
DerbiDRDRacing05 skrev:
Nepp den orkade inte 12/53 med 50cc Airsal och gianelli 2t Har luftburk
Jag tror att din moppe får för lite luft. Vore jag du så skulle jag testa att plocka bort luftburken/borra upp den, och sätta i ett större munstycke.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
DerbiDRDRacing05 skrev:
Nepp den orkade inte 12/53 med 50cc Airsal och gianelli 2t Har luftburk
Jag tror att din moppe får för lite luft. Vore jag du så skulle jag testa att plocka bort luftburken/borra upp den, och sätta i ett större munstycke.
har tagit bort strypningen och har två extra hål med filter
Setup:
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning