Final Cross/SM - Grattis Torsken!

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Vem ska vinna Cross/SM?

Omröstningen slutade 8 januari 2014, 14:18

1: Olles Senda
56
26%
2: Torskens Rieju Metrakit Edition
79
37%
79
37%

Antal röster: 214

Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Final Cross/SM - Grattis Torsken!

Inlägg av Rexxy »

Ja, då ska ni nu rösta på vilken cross/SM moped som är snyggast!

Det står mellan;
Torskens Rieju Metrakit Edition och Olles Senda!

Omröstningen kommer förbli uppe i 1 vecka, så rösta på! :)

1: Olles Senda

Bild
Bild

Bild
Bild
Senast redigerad av Rexxy den 30 januari 2014, 20:01, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Börja rösta! :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Olles Senda får faktiskt min röst här.
Inte för att jag gillar Derbi något speciellt, Rieju är ju synonymen för kärlek :wink:
Men Olles ser man att något är gjort på, den är stilren och snygg. bra färgval..

Torstens rrx ser ut som att han lackat sving och kåpor och satt dit dekaler bara. ser inte värkens avancerat eller snyggt ut enligt mig, finare riejusar borde det finnas på forumet.

med detta menar jag inte att kliva på någons tå men det är vad jag anser.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

japp, han får min röst också
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

Håller helt med Persson :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Torskens Rieju Metrakit Edition får min först :)

sett den irl å det finns så sjukt många små fina detaljer på den att bara få tävla med 2 bilder gör inte den moppen nån fördel direkt :S
vem fan e lennart?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

potog skrev:Torskens Rieju Metrakit Edition får min först :)

sett den irl å det finns så sjukt många små fina detaljer på den att bara få tävla med 2 bilder gör inte den moppen nån fördel direkt :S
Fast då får man se till att ta och välja bilder med omsorg och inte ta dem två första bästa..

Edit : Min röst faller på Olles Senda, har verkligen aldrig gillat Derbi Senda eftersom jag anser att fronten är så grotesk ful, men det stabila, snygga och stilrena färgvalet utan att låta det gå i överstyr med massa exolerade delar vinner min röst.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

p0d1 skrev:
potog skrev:Torskens Rieju Metrakit Edition får min först :)

Fast då får man se till att ta och välja bilder med omsorg och inte ta dem två första bästa..
Man vill ju ha en bild som visar framsidan och baksidan.. man kan ju inte ha en på framsidan å sen en jätte inzomad bild på förgasarna... Då blir det ju bara sämre! Och man kommer få ännu förre röster då ingen vet hur baksidan ser ut :)

Eller hur tänkte du?
vem fan e lennart?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

potog skrev: Man vill ju ha en bild som visar framsidan och baksidan.. man kan ju inte ha en på framsidan å sen en jätte inzomad bild på förgasarna... Då blir det ju bara sämre! Och man kommer få ännu förre röster då ingen vet hur baksidan ser ut :)

Eller hur tänkte du?
Du behöver ingen bild som är inzoomad så mycket som det bara går.
Det går alldeles utmärkt att de är en bild där motorn har väldigt mycket fokus samtidigt som mopeden syns med hjälp av en kvalitétskamera för att fånga detaljerna.

Är lite förvånad över ditt tunnelseende med saker och ting som du ständigt har, omöjligt att tänka utanför din lilla låda.
lallex
Elmoped

Inlägg av lallex »

Min röst går på Olles Senda, då jag tycker att han har verkligen jobbat för att få en snygg moped och inte bara lagt på några klistermärken som Torsken :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

p0d1 skrev:
potog skrev: Man vill ju ha en bild som visar framsidan och baksidan.. man kan ju inte ha en på framsidan å sen en jätte inzomad bild på förgasarna... Då blir det ju bara sämre! Och man kommer få ännu förre röster då ingen vet hur baksidan ser ut :)

Eller hur tänkte du?
Du behöver ingen bild som är inzoomad så mycket som det bara går.
Det går alldeles utmärkt att de är en bild där motorn har väldigt mycket fokus samtidigt som mopeden syns med hjälp av en kvalitétskamera för att fånga detaljerna.

Är lite förvånad över ditt tunnelseende med saker och ting som du ständigt har, omöjligt att tänka utanför din lilla låda.
Jag vet tex att det är en ktm sticker på förgasaren på den hojen. Å att bara ha fokus på motorn hjälper dig inte ett piss. För en sån detalj måste du ha en bild på själva motorn. Om du nu inte lagt 20000kr på en kamera och alla som röstar går in å zomar in på just motorn. Vilket du kanske hör inte är så troligt :)
Är lite förvånad att du lägger en såpas dryg kommentar för att verka bättre än mig. Du är väll ändå 19år gammal nu?
vem fan e lennart?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

potog skrev: Jag vet tex att det är en ktm sticker på förgasaren på den hojen. Å att bara ha fokus på motorn hjälper dig inte ett piss. För en sån detalj måste du ha en bild på själva motorn. Om du nu inte lagt 20000kr på en kamera och alla som röstar går in å zomar in på just motorn. Vilket du kanske hör inte är så troligt :)
Är lite förvånad att du lägger en såpas dryg kommentar för att verka bättre än mig. Du är väll ändå 19år gammal nu?
Wow, en sticker, najs! Ska genast rösta på hans moped, stickern avgjorde allt.
Det enda som krävs är en systemkamera för 4-6.000 kronor, vi alla känner en eller två personer minst som äger en systemkamera, och sedan, självklart så krävs det ljus som naturen kan hjälpa till med väldigt bra, eller vanliga simpla bygglampor.
Känner antagligen fler människor än dig som har foto som jobb, naturen gör ett finfint jobb bara man kan hantera kameran, och starka bygglampor är grymma som de använder flitigt.

För att du är du helt enkelt.
[spoiler]
Har ingen anledning att möta en douchebag med respekt som jämnt och ständigt ska kalla alla som ogillar din moped för haters, avundsjuka, omogna etc eftersom de inte avgudar din moped bara för att du gör det.

Samma sak när det kommer till dina portningsjobb, du är störst, bäst och vackrast, alla som kommer med kritik eller är skeptiska till dig bemöter du med otrevligheter och inte kan motbevisa dem på ett enda sätt, utan du skippar det och stämplar alla som avundsjuka haters.

Samt att du alltid försöker leka klokare än vad du egentligen är, vem försöker du fiska poäng ifrån?[/spoiler]
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

p0d1 skrev:
potog skrev: Jag vet tex att det är en ktm sticker på förgasaren på den hojen. Å att bara ha fokus på motorn hjälper dig inte ett piss. För en sån detalj måste du ha en bild på själva motorn. Om du nu inte lagt 20000kr på en kamera och alla som röstar går in å zomar in på just motorn. Vilket du kanske hör inte är så troligt :)
Det enda som krävs är en systemkamera för 4-6.000 kronor, vi alla känner en eller två personer minst som äger en systemkamera, och sedan, självklart så krävs det ljus som naturen kan hjälpa till med väldigt bra, eller vanliga simpla bygglampor.
Känner antagligen fler människor än dig som har foto som jobb, naturen gör ett finfint jobb bara man kan hantera kameran, och starka bygglampor är grymma som de använder flitigt.

[spoiler]
Har ingen anledning att möta en douchebag med respekt som jämnt och ständigt ska kalla alla som ogillar din moped för haters, avundsjuka, omogna etc eftersom de inte avgudar din moped bara för att du gör det.

Samma sak när det kommer till dina portningsjobb, du är störst, bäst och vackrast, alla som kommer med kritik eller är skeptiska till dig bemöter du med otrevligheter och inte kan motbevisa dem på ett enda sätt, utan du skippar det och stämplar alla som avundsjuka haters.

Samt att du alltid försöker leka klokare än vad du egentligen är, vem försöker du fiska poäng ifrån?[/spoiler]
Synd att man inte kan gilla kommentarer på detta forum :P
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Pasha skrev: Synd att man inte kan gilla kommentarer på detta forum :P
Puss, på dig.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

p0d1 skrev:

[spoiler]

gå å demostrera det gärna! 2 bilder max å det ska va en framifrån samt en bakifrån + att man ska se förgasaren klart å tydligt.

hahahahahahahaa märks att du inte känner mig för 5öre.
går inte å kallar alla för haters... men om du hade haft ögon så hade du sett att jag faktiskt har en hel del sådana typer. du själ tex ;)
vem fan e lennart?
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög

Inlägg av Gurraaaaa »

Torstensson får min röst :)
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

Hur kunde Torsken på 28 röster på 1 timme?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Pasha skrev:Hur kunde Torsken på 28 röster på 1 timme?
han har la visat sina vänner att han e med en tävling :P
vem fan e lennart?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

potog skrev: gå å demostrera det gärna! 2 bilder max å det ska va en framifrån samt en bakifrån + att man ska se förgasaren klart å tydligt.

hahahahahahahaa märks att du inte känner mig för 5öre.
går inte å kallar alla för haters... men om du hade haft ögon så hade du sett att jag faktiskt har en hel del sådana typer. du själ tex ;)
Påminn mig om det i vår så kommer jag mer än gärna ta två bilder för att demonstrera det för dig.

Jag känner dig tillräckligt från att ha sett dig här på TSR och TSR @ FB, jag har redan dömt ut dig.
Det är exakt det du gör, tex i din gamla tråd på din Neos, alla som tyckte den var vidrig var en hater enligt dig.
Om jag inte hade haft ögon, hur skulle jag då kunna besvara dina kommentarer? Som sagt, lek inte så himla klok när du egentligen bara dumförklarar dig själv.
För att han fuskar antagligen.
http://www.twostrokerider.se/forum/prof ... le&u=34429 Medlem nyss, garanterat röstat på Torsken.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

för att han gör massa reklam på fb om sin ¨otroliga¨ hoj så alla p12 kan göra ett acc här på 5 minuter och rösta på honom.

btw, garvade ihjäl mig när du sa att det fanns asmånga fina detaljer och det ända du kunde komma på var en ktmklibba på förgasaren togge ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Persson97 skrev:
för att han gör massa reklam på fb om sin ¨otroliga¨ hoj så alla p12 kan göra ett acc här på 5 minuter och rösta på honom.
Som borde likställas med fusk egentligen.
Ingen av oss anser att det är ett ärligt spel ifrån honom.

I slutändan vet vi ändå vem som skulle vinna på riktigt.

Edit : Och han fick precis en helt ny röst i samband med en helt ny användare.
http://www.twostrokerider.se/forum/prof ... le&u=34430
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Potog, du fiskade också. Så du ska inte säga så mycket!

Och ni två är tysta nu.
gilerahjärnan
Varnad

Rexxy skrev:Potog, du fiskade också. Så du ska inte säga så mycket!

Och ni två är tysta nu.
rexxy, måste bara fråga dig en sak, får man göra nya konton och rösta om hela tiden? luktar ganska mycket fusk enligt mig...
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

gilerahjärnan skrev:

Och ni två är tysta nu.
rexxy, måste bara fråga dig en sak, får man göra nya konton och rösta om hela tiden? luktar ganska mycket fusk enligt mig...
Samma person får ju inte skapa nya konton och rösta. Men vi kan tyvärr inte hindra nyregistrerade från att rösta, hur ska vi veta vad som är en riktigt röst och en fisk-röst?

Oavsett är det osmakligt att försöka fuska sig till första plats.
gilerahjärnan
Varnad

Rexxy skrev:
gilerahjärnan skrev:

Och ni två är tysta nu.
Samma person får ju inte skapa nya konton och rösta. Men vi kan tyvärr inte hindra nyregistrerade från att rösta, hur ska vi veta vad som är en riktigt röst och en fisk-röst?

men jag misstänker att samma person gör nya konton hela tiden, det räcker med att göra en ny email, wips, där har du redan ett nytt konto, jag kan göra en ny email nu och rösta på han, dock gör jag inte det. men jag vet att någon håller på o jävlas bara för att torsken ska få all cred, man ser ju från 1000mils avstånd att olles Senda är mer cleanare och mer tid lagt på moppen.

haters are welcome.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

kopplar man inte kontot till en email adress? måste man inte ha flera e-portadresser om man ska kunna göra massa konton? :)

jag fiskade inte alls så lägg ner tommy ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

gilerahjärnan skrev:
Rexxy skrev:
gilerahjärnan skrev: rexxy, måste bara fråga dig en sak, får man göra nya konton och rösta om hela tiden? luktar ganska mycket fusk enligt mig...

men jag misstänker att samma person gör nya konton hela tiden, det räcker med att göra en ny email, wips, där har du redan ett nytt konto, jag kan göra en ny email nu och rösta på han, dock gör jag inte det. men jag vet att någon håller på o jävlas bara för att torsken ska få all cred, man ser ju från 1000mils avstånd att olles Senda är mer cleanare och mer tid lagt på moppen.

haters are welcome.
Jag kan be moderator kolla IP, så om nu samma person gör flera konton så åker han fast!
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

Båda mopparna är väldigt snygga och "cleana" det är ju däför det är i finalen ;) Bakifrån är dom lika snygga enligt mig, helt olika men snygga på olika sätt :) Jag tror också att de båda har lagt ner lika mycket tid på dem, dvs mycket!

Därimot tycker jag olles Senda är mycket snyggare framifrån än torskens, torskens moppe ser nästan lite tråkig ut framifrån. Crossplatta och styrskydd är han inte ensam om ;) Derbi Senda framkåpan tycker jag är ganska ful i vanliga fall men olle har lyckats få den snygg, vet inte om det är pågrund av helheten eller att endast toningen lugna ner det skrikiga utseendet på framkåpan ;)

Gillar utseendet på Rieju mer i vanliga fall så beror inte på moppe smak.

Olle fick min röst!
DerbiSamuel
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiSamuel »

Torskens Rieju! :D
Rieju drac RR Sport -04 (projekt)
Derbi Senda -04 (såld)
Derbi Senda -03 (midrace)
Yamaha Dtr -01 (projekt)
KTM SX 125 -02 (is cross)
Gasgas TXT 280 -06 (trial)
Erkovich
Svårstartad skrothög

Inlägg av Erkovich »

Min röst röst gick direkt på olles Senda! Har aldrig riktigt förstått vad folk tycker är så speciellt med torsken's Rieju, den sticker verkligen inte ut jämnfört med olles. Olle förtjänar helt klart att vinna.

Man ser även hur mycket mer tid olle har lagt på bilderna som är med tävlingen medan det känns som att torsken bara har tagit några random bilder han plocka ur datorn.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

bumpar för att få upp i listan. :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

bump
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Go torsken!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

19 röster på olles Senda behövs, kom igen nu tsr! :twisted:
om torsken nu faktiskt fuskar så är det 5 grr roligare om han inte vinner :P
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina

Inlägg av jack.lofgren »

rösta på olles Derbi
Skriv svar