Aerox rusar på tomgång men bara när den är kall

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Fr0zt
Elmoped

Aerox rusar på tomgång men bara när den är kall

Inlägg av Fr0zt »

Tjena! Som topic lyder, min aerox rusar en stund på tomgång när den är kall för att sedan lägga sig normalt, om det är tjuvluft ska den vara mer oregelbunden. Vissa antyder på för snål soppablandning, men den går utmärkt med denna bensinblandning, bytte nyss ner mig för han brölade. Har ni några förslag? Ingen choke på överhuvudtaget. Ska den rusa när den är kall?
Aerox
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Jo det kan hända ibland, var så på min aerox när den var kall, om han går fint sen ska det inte va några problem!
Fr0zt
Elmoped

Inlägg av Fr0zt »

rärox skrev:Jo det kan hända ibland, var så på min aerox när den var kall, om han går fint sen ska det inte va några problem!
soft! Tänkte om han tog skada på något vis när han rusade på tomgång, han rusar ju inte jätte mycket men ganska aggresiv tomgång för att sedan lägga sig fint :) Ingen choke och kall så kanske det blir så?
Aerox
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Det är inte superbra om den rusar när den är kall. Har du riktig otur kanske kolvring tar stryk.

Anledningen till att den rusar ÄR att den går snålt. Troligtvis räcker det med att du justerar bland/ luftskruven en aning. I värsta fall får du byta upp lågfartsmunstycket.

Huvudmunstycket påverkar knappt tomgången så går den bra när du gääsar så låter du huvudmunstycket vara.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

Sitter det ingen choke på över huvudtaget eller är det elchocke?
Fr0zt
Elmoped

Inlägg av Fr0zt »

RammeA skrev:Sitter det ingen choke på över huvudtaget eller är det elchocke?
Ingen choke på överhuvudtaget! Bytte just ner mig i lågfart för att han brölade så, från 55 till 52, ska jag byta upp mig igen då?
Aerox
Skriv svar