Trimmad moped?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
arctic cat 440
Elmoped

Trimmad moped?

Inlägg av arctic cat 440 »

Hej, har funderat över det här med trimmade mopeder, hur är det riktigt vid vilka hastigheter tar polisen körkortet,böter, tar plåten m.m ?
Jag har hört att vid hastigheter över 65 km/h så kommer det lättviktarskatt=dyrt+körkortet ryker garanterat.
Men går moppen ca 55 km/h har man otur om man får böter stämmer detta? Då polisen var till skolan och berättade så sa dom ej vilka hastigheter det gällde men det lät som att går mopeden 50 tar dom kortet,plåten+ böter, detta tycker jag dock är ganska överdrivet om det stämmer.Nu gäller det här Finland men är väl ganska lika här som i Sverige . :D
Svara gärna o skriv om erfarenheter, vad ni har varit med om gällande trimning.
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Re: Trimmad moped?

Inlägg av suzukiwheelier »

arctic cat 440 skrev:Hej, har funderat över det här med trimmade mopeder, hur är det riktigt vid vilka hastigheter tar polisen körkortet,böter, tar plåten m.m ?
Jag har hört att vid hastigheter över 65 km/h så kommer det lättviktarskatt=dyrt+körkortet ryker garanterat.
Men går moppen ca 55 km/h har man otur om man får böter stämmer detta? Då polisen var till skolan och berättade så sa dom ej vilka hastigheter det gällde men det lät som att går mopeden 50 tar dom kortet,plåten+ böter, detta tycker jag dock är ganska överdrivet om det stämmer.Nu gäller det här Finland men är väl ganska lika här som i Sverige . :D
bor i finland och mött dom i 80 nångång och kört på bakhjulet framför dem och de har inte brytt sig, sen nångång när jag väl blivit stannad engång hade de tydligen ''jagat'' mig i 10km sa dom utan att jag märkt det. Dom provkörde och den gick över 70, hade ingen plåt,inga lampor,inga blinkers och fick inte böter eller nånting sa bara att jag kunde fixa den lite bättre iskick tills nästa gång.Har hänt för flera kompisar som mopparna gått 60-70 för. En kompis blev tagen då den gick 74km/h och fick 24euro böter och polisen skrev på lappen att moppen skulle strypas till att gå under 65. De flesta poliser bryr sig inte så jävla hårt
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

om du möter trafikpolis så kan du hälsa hem
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Re: Trimmad moped?

Inlägg av DEA!! »

suzukiwheelier skrev:
arctic cat 440 skrev:Hej, har funderat över det här med trimmade mopeder, hur är det riktigt vid vilka hastigheter tar polisen körkortet,böter, tar plåten m.m ?
bor i finland och mött dom i 80 nångång och kört på bakhjulet framför dem och de har inte brytt sig, sen nångång när jag väl blivit stannad engång hade de tydligen ''jagat'' mig i 10km sa dom utan att jag märkt det. Dom provkörde och den gick över 70, hade ingen plåt,inga lampor,inga blinkers och fick inte böter eller nånting sa bara att jag kunde fixa den lite bättre iskick tills nästa gång.Har hänt för flera kompisar som mopparna gått 60-70 för. En kompis blev tagen då den gick 74km/h och fick 24euro böter och polisen skrev på lappen att moppen skulle strypas till att gå under 65. De flesta poliser bryr sig inte så jävla hårt
Det där är ju inte överlag. På sina ställen kanske, så dra inte alla över en kant.
Årets Styrelsemedlem 2013
Juppe
Extra Varnad

Inlägg av Juppe »

Har man en moppe som går 70-90 så kommer man HUR jävla enkelt ifrån polisen, bara o åka på gångvägar, stigar och vid bommar. Det är lätt som en plätt o brumma ifrån dom ska du se
arctic cat 440
Elmoped

Inlägg av arctic cat 440 »

Ok är egentligen inte så rädd att bli stannad/jagad
Det är bara det om dom kommer o kollar mopederna till skolan...
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Juppe skrev:Har man en moppe som går 70-90 så kommer man HUR jävla enkelt ifrån polisen, bara o åka på gångvägar, stigar och vid bommar. Det är lätt som en plätt o brumma ifrån dom ska du se
badass är du, avundsjuk på dig :oops:

arctic cat 440 skrev:Ok är egentligen inte så rädd att bli stannad/jagad

trimma på bara säg att dem ledde dit den för visa den och impa på polarna,

kört min till lindholmen i Göteborg ett flertal gånger och gasat runt där utanför skolorna, någon som såg när jag drog duken där förresten ? 8)

aldrig kommit någon polis kontroll osv och kollat, det är rektorn som ber polisen komma om dem kommer så :P
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Juppe
Extra Varnad

Inlägg av Juppe »

david96 skrev:
Juppe skrev:Har man en moppe som går 70-90 så kommer man HUR jävla enkelt ifrån polisen, bara o åka på gångvägar, stigar och vid bommar. Det är lätt som en plätt o brumma ifrån dom ska du se

kört min till lindholmen i Göteborg ett flertal gånger och gasat runt där utanför skolorna, någon som såg när jag drog duken där förresten ? 8)

aldrig kommit någon polis kontroll osv och kollat, det är rektorn som ber polisen komma om dem kommer så :P

Vadå badass? Jag sa bara att det va enkelt o åka ifrån polisen med trimmad moppe ditt jävla fittnylle
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

Juppe skrev:
david96 skrev:

Vadå badass? Jag sa bara att det va enkelt o åka ifrån polisen med trimmad moppe ditt jävla fittnylle

Chilla med kärleksgnabbet <3
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Juppe skrev: Vadå badass? Jag sa bara att det va enkelt o åka ifrån polisen med trimmad moppe ditt jävla fittnylle
Tagga ner, annars åker du ut härifrån.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014

Inlägg av Voltfax »

david96 skrev:

Fast din hyper för väll 100+ så då är det ingen fara att bli taggen
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km

vinnare av brodalen styling tävling 2014

5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598

facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Skriv svar