Har en speedfight som låter konstigt. Det är inte bara fult utan även jobbigt. Vill även tillägga att moppe går väldigt bra! Ljudet kan komma fråna variatorn men inte alls säker.
Det är en Speedfight 2 WRC 307 med nästan allt orginal.
Ljudet är svårt att förklara, som "bzzzzzzzzz". Låter ungefär som att det var en El-moppe.
Skulle vilja veta vad som är fel och eventuellt hur jag kan fixa det! Kan även lägga till video på hur det låter.
Har en speedfight som låter konstigt. Det är inte bara fult utan även jobbigt. Vill även tillägga att moppe går väldigt bra! Ljudet kan komma fråna variatorn men inte alls säker.
Det är en Speedfight 2 WRC 307 med nästan allt orginal.
Ljudet är svårt att förklara, som "bzzzzzzzzz". Låter ungefär som att det var en El-moppe.
Skulle vilja veta vad som är fel och eventuellt hur jag kan fixa det! Kan även lägga till video på hur det låter.
Svar uppskattas stort!
Mvh
Kolla om avgasrörets båda skruvar är spända. Även inne vid cylindern. Kolla så att inget sitter löst i variatorn.
Där har ni video, ledsen för kvallen, filmade på luren :/
Märkte att en skruv saknades på avgasröret? Kan det vara det? Vill även tillägga att min choke antagligen är trasig då jag märkt att den på senaste tid tar god tid på sig att starta.
Men den kanske ska låta så? Jag tycker den låter ganska risigt, två av mina kompisar har också speedfights men deras låter mycket bättre enligt mina öron :/!
EDIT: Vill tillägga att jag inte är så erfaren inom detta ämne så jag har ingen aning om hur det ska låta! Och har bytt vikter till 3st 7.5g och 3 st 8.0g. Antagligen dragen Vbricka då jag inte hittade den när jag öppnade variatorn.
Där har ni video, ledsen för kvallen, filmade på luren :/
Märkte att en skruv saknades på avgasröret? Kan det vara det? Vill även tillägga att min choke antagligen är trasig då jag märkt att den på senaste tid tar god tid på sig att starta.
Men den kanske ska låta så? Jag tycker den låter ganska risigt, två av mina kompisar har också speedfights men deras låter mycket bättre enligt mina öron :/!
EDIT: Vill tillägga att jag inte är så erfaren inom detta ämne så jag har ingen aning om hur det ska låta! Och har bytt vikter till 3st 7.5g och 3 st 8.0g. Antagligen dragen Vbricka då jag inte hittade den när jag öppnade variatorn.
Swiftpotato skrev:Min polare sa att antingen förgasaren eller luftröret var smutsigt och att jag kanske behövde köpa nytt luftfilter, kan detta stämma?
Kanske lite off-topic men är det svårt att byta avgasrör? Säger det åter igen, är inte så erfaren inom detta ämne :/
Väääääldigt enkelt om du inte märker eller gör nåt annat fel på vägen
Men att din polare sa att luftröret var dåligt, och att du sen skulle byta luftfilter lät väldigt dumt
Tycker faktiskt också som smurfen att det låter som om kopplingen slirar
rego skrev:kolla innanför variatorkåpan så att allt stämmer som det skall
Gjort :/ Endast V-ring som saknas...
Öppna variatorn också, kolla så inte något är konstigt där, en vikt kan komma lite fel och då kan den gå konstigt fast det förklarar inte ljudet! Men som hasse sa så är dom ökända för det, kompisen har också en speedfight som kan låta lite konstigt ibland... Drar du åt muttern ordentligt sen när du sätter tillbaks allt?
rego skrev:kolla innanför variatorkåpan så att allt stämmer som det skall
Gjort :/ Endast V-ring som saknas...
Öppna variatorn också, kolla så inte något är konstigt där, en vikt kan komma lite fel och då kan den gå konstigt fast det förklarar inte ljudet! Men som hasse sa så är dom ökända för det, kompisen har också en speedfight som kan låta lite konstigt ibland... Drar du åt muttern ordentligt sen när du sätter tillbaks allt?
Nej då! Inga vikter sitter konstigt/löst. Har testat mig fram med massa olika vikter, har gått likadant hela tiden.
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Swiftpotato skrev:Min polare sa att antingen förgasaren eller luftröret var smutsigt och att jag kanske behövde köpa nytt luftfilter, kan detta stämma?
Kanske lite off-topic men är det svårt att byta avgasrör? Säger det åter igen, är inte så erfaren inom detta ämne :/
Väääääldigt enkelt om du inte märker eller gör nåt annat fel på vägen
Men att din polare sa att luftröret var dåligt, och att du sen skulle byta luftfilter lät väldigt dumt
Tycker faktiskt också som smurfen att det låter som om kopplingen slirar
Okej så kopplingen slirar, som min farsa trodde då... xD Men hur byter jag det?
Är det svårt att göra även fast man är noggrann och följer en guide till pricka?
Värt pengarna som det kostar att lämna in den och låta en verkstad fixa problemet?
(Ännu mer off-topic, kräver inget svar men skulle vara rätt skönt att få veta. Blev stoppad av polisen, min polare hade ingen hjälm och jag körde lite vilt. Fick ingen böter eller någonting men han sa att han hade typ "skrivit upp oss och om han såg oss igen så blir det inte kul". Vad innebär detta? Något som varar länge eller går det bort efter något år?)
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Och din signatur ska vara skillnaden på trim och effektrör, när du sa luftrör istället för luftfilter? nä skoja men det snuten kan gjort kan varit att sätta upp er på sin lilla most wanted lista han har i plånboken, inget farligt det inte ta det bara lugnt i trafiken
MisterDT50R skrev:Och din signatur ska vara skillnaden på trim och effektrör, när du sa luftrör istället för luftfilter? nä skoja men det snuten kan gjort kan varit att sätta upp er på sin lilla most wanted lista han har i plånboken, inget farligt det inte ta det bara lugnt i trafiken
Haha min kompis och jag delar konto, likadana moppar typ xD! Han är dock lite mer erfaren men har inte mycket tid nu för tiden^^
Men fyfan vad skönt att veta att inget kommer hända. Hade jävligt tur att jag inte fick böter för jag skulle typ slira runt lite grann på isen just när dem kom...
Så är det luftfiltret eller kopplningen :3? Dessutom undrar jag om det är värt att lämna in moppen och låta en verkstad fixa det här.
Vill helst försöka göra jobbet själv då det verkar vara mycket billigare.
Hade ett liknande problem på min scooter tog bort variatorkåpan och kollade om något såg cp ut men det såg normalt ut så jag satte tillbaks kåpan igen och då funkade det, var ett sånt här skönt problem som löser sig själv. Pröva det.
det kanske redan har sagts har inte läst tråden.
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!