Urpluggning av ORGINAL röret.

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
lothe23
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 november 2013, 15:07

Urpluggning av ORGINAL röret.

Inlägg av lothe23 »

Tjenare Har en CPI Aragon.
Har Dragigt V-ringen, och vissa snackade om att jag skulle behöva byta munstycke för det, men det behövdes ej :D

Om jag nu ska plugga ur orginalröret, så säger vissa att jag Måste byta munstycke?
är det ett måste?
Som jag förstått är de ju byggda för mer effekt en de får nu men de strypts när de importeras till Sverige?

En Polare plugga ur sitt Rieju rrx rör (dock crossmoppe) men han har inga problem med munstycke osv.
En till som plugga ur röret på sin Cpi oliver sport? utan problem iheller.

så är det verkligen nödvändigt med byte av munstycke (förstår att man får mer effekt av det såklart) men tacksam för alla svar jag kan få!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

nödvändigt nej, men kostar 200 kr och är de värt att riska spara dem 200 kr och hoppas att inte cylindern nyper och kanske tar med sig veven?

du får även mer effekt så gör de.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
lothe23
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 november 2013, 15:07

Inlägg av lothe23 »

david96 skrev:nödvändigt nej, men kostar 200 kr och är de värt att riska spara dem 200 kr och hoppas att inte cylindern nyper och kanske tar med sig veven?

du får även mer effekt så gör de.
Problemet är inte att jag är snål utan att jag inte har en aning om hur jag skall göra isåfall :3
har kollat tex hasses guide osv men är endån inte hundra! ;/
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

vad är det du inte förstår?
du skruvar ur det största av alla munstycken och kollar storleken på det, går upp ca 10-15 storlekar och provar om den går bra med det
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

lothe23 skrev:
david96 skrev:nödvändigt nej, men kostar 200 kr och är de värt att riska spara dem 200 kr och hoppas att inte cylindern nyper och kanske tar med sig veven?

du får även mer effekt så gör de.
Problemet är inte att jag är snål utan att jag inte har en aning om hur jag skall göra isåfall :3
har kollat tex hasses guide osv men är endån inte hundra! ;/
Jag velade också ett tag första gången, men sen gjorde jag bara, var inte alls svårt! Gjorde som hasse visade, gick as lätt! Hellre att du byter än att det nyper!
lothe23
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 november 2013, 15:07

Inlägg av lothe23 »

oggew2 skrev:
lothe23 skrev:
david96 skrev:nödvändigt nej, men kostar 200 kr och är de värt att riska spara dem 200 kr och hoppas att inte cylindern nyper och kanske tar med sig veven?

du får även mer effekt så gör de.
Problemet är inte att jag är snål utan att jag inte har en aning om hur jag skall göra isåfall :3
har kollat tex hasses guide osv men är endån inte hundra! ;/
Jag velade också ett tag första gången, men sen gjorde jag bara, var inte alls svårt! Gjorde som hasse visade, gick as lätt! Hellre att du byter än att det nyper!
Okej tack för svaren :)
lothe23
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 november 2013, 15:07

Inlägg av lothe23 »

oggew2 skrev:
lothe23 skrev:
david96 skrev:nödvändigt nej, men kostar 200 kr och är de värt att riska spara dem 200 kr och hoppas att inte cylindern nyper och kanske tar med sig veven?

du får även mer effekt så gör de.
Problemet är inte att jag är snål utan att jag inte har en aning om hur jag skall göra isåfall :3
har kollat tex hasses guide osv men är endån inte hundra! ;/
Jag velade också ett tag första gången, men sen gjorde jag bara, var inte alls svårt! Gjorde som hasse visade, gick as lätt! Hellre att du byter än att det nyper!
Okej men vad ska jag ha då? om alla delar är orginal 5 eller 6 mm? tex denna satsen: http://www.twostroke.se/product.asp?product=33217
Skriv svar