StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Garret T25G torde vara om den är som alla andra. SR20DET motorn. 4 cylindrig en. Ganska lågvarvig, runt 4k varv kommet maxeffekt. Riktigt trevlig motor verkar det som.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Haha efter 2 min googlande hitta ja svaret själv xD En Garrett T-25G stämmer bra!
Men maxeffekt vid 4k rpm..? Njaaa... Vridmoment e ju 275Nm @4000 rpm men 151Kw/202Hk @6000 rpm.
Nåja, hur som haver... 7 psi orginal? måst va ordentligt strypt då.. de e ju typ 0.48 bar
TheFlyingFin skrev:Garret T25G torde vara om den är som alla andra. SR20DET motorn. 4 cylindrig en. Ganska lågvarvig, runt 4k varv kommet maxeffekt. Riktigt trevlig motor verkar det som.
dock så är det inte en sr20 i dom svensk levirerade 200sx det är en ca18det
TheFlyingFin skrev:Garret T25G torde vara om den är som alla andra. SR20DET motorn. 4 cylindrig en. Ganska lågvarvig, runt 4k varv kommet maxeffekt. Riktigt trevlig motor verkar det som.
ojsan min fail tänkte på Silvia xd då blir det fel motor.
ojsan min fail tänkte på Silvia xd då blir det fel motor.
mmm OT skrev fel han menar en 200sx finns ingen silvia s13 i EU.
om ingen har importerat ifrån u.s.a
Hursomhaver, har 3 alternativ på bilar. M3E46, R34 GT-R/S/T (ofc helst R lite svåra å få tag på bara) med RB26DETT, eller så en S15 med SR20DET.
Blir det en M3 blir den silvergrå och sen kanske lackad som Most Wanted BMWn och R35 och S15 vet nu själva hur skulle se ut om jag säger Fast and the Furious
TheFlyingFin skrev:Hursomhaver, har 3 alternativ på bilar. M3E46, R34 GT-R/S/T (ofc helst R lite svåra å få tag på bara) med RB26DETT, eller så en S15 med SR20DET.
Blir det en M3 blir den silvergrå och sen kanske lackad som Most Wanted BMWn och R35 och S15 vet nu själva hur skulle se ut om jag säger Fast and the Furious
Lite OT, men hur mycket pengar har du egentligen? Inga billiga grejer i längden det där!
TheFlyingFin skrev:Hursomhaver, har 3 alternativ på bilar. M3E46, R34 GT-R/S/T (ofc helst R lite svåra å få tag på bara) med RB26DETT, eller så en S15 med SR20DET.
Jag hoppas verkligen inte att du menar som förstabil.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Jag hoppas verkligen inte att du menar som förstabil.
Den enda av dedär 3 som man ens kan ha som förstabil är nog E46an. Eller tja, vissa kusiner har nog liknande som de andra 2 som förstabilar. De köper dem som projekt och går billinjen vid ykesskolan här i närheten och sen har de dem där i 2år och trimmar på skoltid . Ska se, chansen att ens ha råd med en bil med RB26an är ju ganska minimal.
CaToXXo skrev:
Hm okej, verkar som den skolan har ett annat upplägg än den fordonslinjen jag går på.
på vilket sätt då?
Vi ska lära oss så mycket som möjligt i reparationsväg, inte hålla på och pilla och trimma våra egna bilar.
Första året måste man hålla på med reapariton och småsaker ja. Alltså mest småservice på bilar som kommer in(skolan bedriver verkstad och konditori och frisörsalong och annat inom sgs alla utbildningslinjer). Kan vara först på 3:an man får börja hålla på med sina egna bilar,men man får det iaf. Var därmed skolan på besök för att bekanta oss inför nästa år. Första man ser är 5-6 killar runt en Opel med allt annat än original motor som håller på att ställa in nåt. Så visst får man trimma där men det måste npg följa nån plan också och inte vara bara spontant.
Senast redigerad av TheFlyingFin den 8 december 2013, 16:54, redigerad totalt 1 gånger.
Wikipedia iz da shiet!