Nissan Silvia S13 Turbo

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped

Nissan Silvia S13 Turbo

Inlägg av John Westerlund »

Nån som vet va de sitter för turbo på en -91 S13 2.0L motorn orgial? Börjar bli sugen på bil haha xD
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Skulle tror att det är en Garrett T25G :?:
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Garret T25G torde vara om den är som alla andra. SR20DET motorn. 4 cylindrig en. Ganska lågvarvig, runt 4k varv kommet maxeffekt. Riktigt trevlig motor verkar det som.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped

Inlägg av John Westerlund »

Haha efter 2 min googlande hitta ja svaret själv xD En Garrett T-25G stämmer bra!
Men maxeffekt vid 4k rpm..? Njaaa... Vridmoment e ju 275Nm @4000 rpm men 151Kw/202Hk @6000 rpm.
Nåja, hur som haver... 7 psi orginal? måst va ordentligt strypt då.. :P de e ju typ 0.48 bar :P
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

TheFlyingFin skrev:Garret T25G torde vara om den är som alla andra. SR20DET motorn. 4 cylindrig en. Ganska lågvarvig, runt 4k varv kommet maxeffekt. Riktigt trevlig motor verkar det som.
dock så är det inte en sr20 i dom svensk levirerade 200sx det är en ca18det
Quattro lyfe
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

FreZz skrev:
TheFlyingFin skrev:Garret T25G torde vara om den är som alla andra. SR20DET motorn. 4 cylindrig en. Ganska lågvarvig, runt 4k varv kommet maxeffekt. Riktigt trevlig motor verkar det som.
ojsan min fail tänkte på Silvia xd då blir det fel motor.
Bild

Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

TheFlyingFin skrev:
FreZz skrev:
ojsan min fail tänkte på Silvia xd då blir det fel motor.
mmm OT skrev fel han menar en 200sx finns ingen silvia s13 i EU.
om ingen har importerat ifrån u.s.a
Quattro lyfe
Shark Monster
Svårstartad skrothög

Inlägg av Shark Monster »

Finns några silvia s13 som är importerade från norge och japan vet jag :) Men garret t25g sitter det på ca18det motor original iaf :P
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Hursomhaver, har 3 alternativ på bilar. M3E46, R34 GT-R/S/T (ofc helst R lite svåra å få tag på bara) med RB26DETT, eller så en S15 med SR20DET.

Blir det en M3 blir den silvergrå och sen kanske lackad som Most Wanted BMWn och R35 och S15 vet nu själva hur skulle se ut om jag säger Fast and the Furious ;)
Bild

Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

TheFlyingFin skrev:Hursomhaver, har 3 alternativ på bilar. M3E46, R34 GT-R/S/T (ofc helst R lite svåra å få tag på bara) med RB26DETT, eller så en S15 med SR20DET.

Blir det en M3 blir den silvergrå och sen kanske lackad som Most Wanted BMWn och R35 och S15 vet nu själva hur skulle se ut om jag säger Fast and the Furious ;)

Lite OT, men hur mycket pengar har du egentligen? Inga billiga grejer i längden det där! ;)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

TheFlyingFin skrev:Hursomhaver, har 3 alternativ på bilar. M3E46, R34 GT-R/S/T (ofc helst R lite svåra å få tag på bara) med RB26DETT, eller så en S15 med SR20DET.

Jag hoppas verkligen inte att du menar som förstabil.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

CaToXXo skrev:

Jag hoppas verkligen inte att du menar som förstabil.
Den enda av dedär 3 som man ens kan ha som förstabil är nog E46an. Eller tja, vissa kusiner har nog liknande som de andra 2 som förstabilar. De köper dem som projekt och går billinjen vid ykesskolan här i närheten och sen har de dem där i 2år och trimmar på skoltid :). Ska se, chansen att ens ha råd med en bil med RB26an är ju ganska minimal.
Bild

Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

TheFlyingFin skrev:De köper dem som projekt och går billinjen vid ykesskolan här i närheten och sen har de dem där i 2år och trimmar på skoltid :).
Hm okej, verkar som den skolan har ett annat upplägg än den fordonslinjen jag går på.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

CaToXXo skrev:
TheFlyingFin skrev:De köper dem som projekt och går billinjen vid ykesskolan här i närheten och sen har de dem där i 2år och trimmar på skoltid :).
Hm okej, verkar som den skolan har ett annat upplägg än den fordonslinjen jag går på.
på vilket sätt då? :)
Bild

Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Bild
bibapeolola
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

TheFlyingFin skrev:
CaToXXo skrev:
instämmer med CaToXXo, går bara i ettan men vet redan nu att vi inte kommer få trimma bilar på skoltid.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

TheFlyingFin skrev:
CaToXXo skrev: Hm okej, verkar som den skolan har ett annat upplägg än den fordonslinjen jag går på.
Vi ska lära oss så mycket som möjligt i reparationsväg, inte hålla på och pilla och trimma våra egna bilar.

Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

CaToXXo skrev:
TheFlyingFin skrev:
CaToXXo skrev: Hm okej, verkar som den skolan har ett annat upplägg än den fordonslinjen jag går på.
Vi ska lära oss så mycket som möjligt i reparationsväg, inte hålla på och pilla och trimma våra egna bilar.
Första året måste man hålla på med reapariton och småsaker ja. Alltså mest småservice på bilar som kommer in(skolan bedriver verkstad och konditori och frisörsalong och annat inom sgs alla utbildningslinjer). Kan vara först på 3:an man får börja hålla på med sina egna bilar,men man får det iaf. Var därmed skolan på besök för att bekanta oss inför nästa år. Första man ser är 5-6 killar runt en Opel med allt annat än original motor som håller på att ställa in nåt. Så visst får man trimma där men det måste npg följa nån plan också och inte vara bara spontant.
Senast redigerad av TheFlyingFin den 8 december 2013, 16:54, redigerad totalt 1 gånger.
Bild

Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Axel skrev:
Bild
Wikipedia iz da shiet!
Bild

Skriv svar