Fälgtejp

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Linole
Elmoped

Fälgtejp

Inlägg av Linole »

Hur sätter man dit 12 mm fälgtejp på lättaste sättet? Efter som att den är rak är det väldigt svårt eller?
Ch racing WSM 50-05
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

gjorde de precis på min... lite trixigt men inte så. drar med tummen efter bara för att föhindra bubblor
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

på fälgkanten är det lite knepigt, dock är t.ex biltemas menad att sitta på spåren där kanten börjar, där är den lätt att sätta dit.

Edit: där pilen visar
Bild
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

harre gud dra på skiten bara.. pröva dig fram så ser du själv hur svårt det är och hur det blir.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

Köpte biltemas röda, första fälgen vart skit så jag tog bort den, det räckte till att göra resten sen också så kör en testrunda...
Sen är det väl lättast om du har nån som snurrar hjulet så du bara kan sitta där och tejpa istället för att dra runt hela skiten, så gjorde jag iaf vart ganska bra! Sen om det blir bubblor eller "öppna kanter" så dra upp tejpen och lägg om den så det blir bra istället för bubbligt :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Jag kan tänka mig att den är mycket lättare att applicera på ett snyggt sätt om den är någorlunda varm.

Det finns ju något specialverktyg som du håller mot fälgkanten så att tejpen blir helt jämn runt hela fälgen, vet inte var jag har sett det, googla på det ifall det lät intressant.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar