Nån som har en gammal låt?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög

Nån som har en gammal låt?

Inlägg av DerbiAndreas »

Tjena, nu är det såhär att vi ska lämna in en låt imorgon som vi jobbat med på musiken ett par veckor, jag å min polare har laddat ner program efter program men alla är ba trail/demo versioner, vissa kan ej sparas på, osv, så allt har bara fuckat helt enkelt, undrar om det är någon som gjort en såhär lite amatör/oproffsig (så det är som jag gjort den :D ) Skulle varit svin schysst om någon hittar nåt gammalt skol projekt eller liknande, mail: granat3000@hotmail.com eller PMa eller nåt :)
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Du har inte testat LMMS eller Studio One testa om ni kan göra egna låtar där ;)
Men som svar så har jag tyvärr ingen låt,

Annars sätt dig vid något instrument som du kanske spelar på och skriv ihop något med 4 ackorder..
Rätt så simpelt :D
Jag fick en sådan uppgift och kom på att den ska va inlämnad samma dag jag kom på de..

Så fick sätta mig vid min gitarr skriva ihop något på 15 min och fick C :lol:
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

Sätt dig med piano eller gitarr, och ta Am, F, C, G i önskad ordning. alla poplåtar är dom ackorden i olika tonarter, så med dom kommer du snabbt kunna göra en egen :)
Bild
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Spela upp låten och sen spela in den igen med fraps eller liknande och gör sedan om till mp3.
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

D, A, Bm och G, där har du 4 chord song av The Axis Of Awesome, och som papa smurf nämnde varje poplåt har Am, F, C, G (The passenger) är den ackordföljd jag sa resten av alla poplåtar i världen, de säger axis of awesome själva :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

MisterDT50R skrev:D, A, Bm och G, där har du 4 chord song av The Axis Of Awesome, och som papa smurf nämnde varje poplåt har Am, F, C, G (The passenger) är den ackordföljd jag sa resten av alla poplåtar i världen, de säger axis of awesome själva :)
D, A, Bm och G är samma funktioner som Am, F, C, G fast i annan tonart ;)
Bild
Skriv svar