Jag stuntar med min Yamha slider som är helt original i motorn förutom då ett par kopplingsfjädrar och lite lättare vikter, men det räknas inte som trim för mig.
I alla fall jag kan göra rätt mycket med min slider, få upp den sittandes när jag kör high chair och köra special k ringar ja "you name it"!
Kanske låter lätt som en plätt för er som kör trimmat men de är lite mer kämpigt att hålla den uppe med alla pluggar och så kvar.
Hade en Yamaha Aerox innan och jag är fortfarande "kär" i just roxxarnas utseende så är sjukt sugen på att köpa en ny aerox och då göra mig av med min yamha slider. Men är rädd för att man ska tappa allting i och med fordonsbytet. Vet sen tidigare att aerox är rätt tunga original med kylaren och allt annat som kåpor just i framdelen så känns som de kommer bli som att börja om helt på nytt om jag nu ska konvertera mig från slidern till aeroxen. Går de att stunta, då menar jag verkligen STUNTA med en original aerox eller kommer de bli som jag tror; att börja om från punkt 1?
Största anledningen till att jag vill ha aerox är då på grund av att jag i somras kom in rätt bra med att köra "no hands" men med slidern är de svårt att köra en längre sträcka i och med att du inte kan kontrollera balans punkten lika bra på grund av inga bromsmöjligheter. En aerox hade jag tänkt dra på en fotbroms på så de är den största anledningen till att jag vill ha aerox.
Kan inte köra trimmat, eller kan kan jag men känns lite riskabelt då jag går transport programmet i andra ring så de är nu själva lastbilskörningen kort igång inom 3 månader så känns onödigt att få länet indraget sen bli kickas från klasen och börja om från år 1 igen. Aldrig att jag gör det. Visst de är vårdslöst att åka bakhjul men poliser har överseende angående det om kör på en tom parkering som jag alltid gör med polarna.
Så någon som vet?
Blir det som att börja om från början eller kan jag bara sätta mig på roxxen i så fall och börja langa alla tricks?
För övrigt så har jag kört en del andra moppar, Peugeot Ludix Blaster som är original samt en original Gilera Stalker och på dom satt jag allting som jag gör på min slider inom 5 försök på vardera "tricks" om man nu ska kalla det för de.
Riktigt tacksam för svar!